Ik zal even duidelijk zijn en het zo kort mogelijk maken. Mijn vriendin komt net uit een 2 jarige relatie. Ze is bij mijn zus gaan inwonen. Dat was het beste wat haar in tijden is overkomen. Om een einde aan haar hel te maken moest ik haar beloven om haar te helpen een ander vriendje te krijgen (je vergeet makkelijker een jongen als je een ander hebt) naja, dat ging goed want diezelfde avond had ze via internet al een andere jongen. Nu kwam deze gisteren langs. maar eergisteren kwam een collega van mijn zus langs. Een getrouwde man met 2 kinderen. Daar is ze iets te ver mee gegaan, om het maar vriendelijk te zeggen. Daardoor zijn de gevoelens voor de internet-jongen vergeten. Toch liet ze hem langs komen. Nu kwam ze vanmiddag met het probleem dat ze niets in die jongen zag maar gevoelens had voor de getrouwde man. Eerst beweerde ze dat die man een open relatie had met zijn vrouw. Het was best teleurstellend om te horen dat ze zich tot zoiets laags in staat was. Ook al zijn zulke gevoelens er, van een getrouwde man blijf je af. Uiteindelijk moest ik haar er toe overhalen dat ze de internet-jonge niet aan het lijntje kon houden en nu wilt hij vannacht op het station slapen. Maar hoe ik ook probeer te praten, schuldgevoelens aan praat over de kinderen van die getrouwde man, ze luistert niet. In tegendeel zelfs, mijn zus, waar mijn vriendin nu bij inwoont, steunt haar. Ik heb geen bewijzen maar nadat hij een open relatie had word er beweerd dat hij op het punt staat te scheiden. Of terwijl, ik vermoed zo dat er tegen me gelogen word.
Ik probeer ze op hun fouten te wijzen maar er word niet geluisterd. Ik voel me best machteloos en bijna of ik de moeder ben van die vriendin. Daarnaast voel ik me ook heel erg schuldig tegenover de internet-jongen en de vrouw en kinderen van die andere.
Nu vraag ik jullie om tips hoe ik mijn vriendin wakker kan schudden en vraag ik om haar niet uit te schelden of te beledigen want weet hoe verkeerd het is.
En bravo als je alles gelezen hebt
[ bericht aangepast op 31 okt 2011 - 22:17 ]
The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.