• De leerkracht vindt dat het tijd is om zijn schoolmateriaal aan te vullen. Hij vertrekt naar de winkel met €100,- en koopt daar enkele potloden voor €0,20/stuk, enkele vulpennen voor €12,-/stuk en een aantal balpennen voor €1,-/stuk. Tot zijn verassing heeft hij net 100 stuks!
    Hoeveel balpennen, potloden en vulpennen kocht de leerkracht?

    Ik heb dat dus moeten oplossen en ik ben benieuwd of jullie het zullen vinden.

    En niet afkomen, met hij kocht 100 balpennen. En ja, al zijn geld was op. (cat)

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:39 ]

    Taize schreef:
    (...)
    Oké, hier komt een lang verhaal.
    Een pen kost 1/100 van de prijs en is ook 1/100 van de hoeveelheid, dus daarmee kun je aan het einde gewoon aanvullen.
    Dan houd je de balpennen en de potloden over.
    Daar kun je een formule mee maken:
    0,2x + 12y = x + y waarin x en y voor de aantallen staan.
    Die formule kun je omrekenen tot:
    y = 0,8x/11

    Dat kun je in de grafische rekenmachine invoeren en met de tabelfunctie zoeken naar een plek waar x en y beide een heel getal zijn (het zijn immers aantallen).
    Die vindt je bij y = 4 --> x = 55.
    Reken maar na, je zit dan ook op een prijs van 59 euro.
    Dus nog aanvullen met 41 pennen en klaar (:

    Daar had ik nog op kunnen komen. Best logisch, toch?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Daar had ik nog op kunnen komen. Best logisch, toch?

    Dat dacht ik ook, maar ja. Voor velen hier niet geloof ik.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Dat dacht ik ook, maar ja. Voor velen hier niet geloof ik.

    Nee inderdaad, maarja ik heb ook Wiskunde B gedaan en dat is nog wel een makkelijk iets uit dat hele vak (cat).
    Haat aan Wiskunde B


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Nee inderdaad, maarja ik heb ook Wiskunde B gedaan en dat is nog wel een makkelijk iets uit dat hele vak (cat).
    Haat aan Wiskunde B

    Is het zo erg?(cat)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Atropos schreef:
    (...)
    Is het zo erg?(cat)

    Mijn beleving: Hoe verder je ermee komt, hoe kutter het word. Net zolang totdat je blij bent met een 5 op je diploma.
    Maar dat ligt natuurlijk aan hoe goed je bent in wiskunde


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Daar had ik nog op kunnen komen. Best logisch, toch?


    Voor mij niet ;$
    Ik had dan wel Wiskunde A, maar dat gedeelte hebben ze mij nooit uitgelegd..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Mijn beleving: Hoe verder je ermee komt, hoe kutter het word. Net zolang totdat je blij bent met een 5 op je diploma.
    Maar dat ligt natuurlijk aan hoe goed je bent in wiskunde

    Ja, precies. 6V en mijn motivatie voor dat vak is net zo erg gedaald als mijn cijfers, haha.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Ja, precies. 6V en mijn motivatie voor dat vak is net zo erg gedaald als mijn cijfers, haha.

    Hahaha, helemaal te begrijpen


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.