• De leerkracht vindt dat het tijd is om zijn schoolmateriaal aan te vullen. Hij vertrekt naar de winkel met €100,- en koopt daar enkele potloden voor €0,20/stuk, enkele vulpennen voor €12,-/stuk en een aantal balpennen voor €1,-/stuk. Tot zijn verassing heeft hij net 100 stuks!
    Hoeveel balpennen, potloden en vulpennen kocht de leerkracht?

    Ik heb dat dus moeten oplossen en ik ben benieuwd of jullie het zullen vinden.

    En niet afkomen, met hij kocht 100 balpennen. En ja, al zijn geld was op. (cat)

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:39 ]

    Tynki schreef:
    (...)
    Maar met 3 onbekenden kan je toch nooit een oplossing vinden? ;o
    ABC-formule...


    Life is hard and then we die

    Ik haat rekenen/wiskunde, dus ik ren maar hysterisch weg*rent hysterisch engillend het topic uit*


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Fuuu, dit klinkt logisch.


    Neehee, dank zeg je: Fuuu, dat klinkt moeilijk.
    Maargoed, wiskunde is sowieso al niet mijn ding, dustja.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    PUKKELxDING schreef:
    (...)ABC-formule...


    Wie zijt gij, gij monster? Wat hebt gij met Annick gedaan, gij allesverslindend wiskunde-ding?

    (sorry)

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:40 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Oké, ik zal nooit meer grappen maken over de intelligentie van Belgen. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    Oké, ik zal nooit meer grappen maken over de intelligentie van Belgen. (cat)


    Dat is je geraden (krul)


    Olive

    Roux schreef:
    Oké, ik zal nooit meer grappen maken over de intelligentie van Belgen. (cat)

    En terecht. (cat)

    PUKKELxDING schreef:
    (...)ABC-formule...

    Okééé. Dat ken ik niet.(krul)


    effort never betrays you

    Agape schreef:
    (...)
    Wel, het kan niet echt een ieder aantal zijn éh. :-) Je moet sowieso aan je 100 komen. Het kan zijn dat er meerdere oplossingen zijn, maar ik heb er maar 1 gevonden.


    Lol, ja, ik weet het weer. Het moet zoiets zijn zoals Negligible schreef. Alleen ik zou niet meer weten hoe je het dan moet oplossen. Met ABC-formule ofzo? Of gewoon met een grafische rekenmachine, die kan dat ook oplossen als je de onbekenden invult, geloof ik. Wat erg, ik heb in mei nog examen gedaan, alhoewel dat wiskunde A was :Y)

    *loopt fluitend weg en houdt zich maar gewoon met Nederlands bezig*

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:43 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Tynki schreef:
    (...)
    Maar met 3 onbekenden kan je toch nooit een oplossing vinden? ;o
    Jawel. Je hebt 2 vgl en 3 onbekenden, dus moet je in theorie 1 onbekende, bv z, aan een constante linken. Maar het vraagstuk is niet echt wiskundig op te lossen. Het is eerder redeneren en foefelen dat je moet doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Finnick schreef:
    (...)

    Lol, ja, ik weet het weer. Het moet zoiets zijn zoals Negligible schreef. Alleen ik zou niet meer weten hoe je het dan moet oplossen. Met ABC-formule ofzo? Of gewoon met een grafische rekenmachine, die kan dat ook oplossen als je de onbekenden invult, geloof ik. Wat erg, ik he in mei nog examen gedaan, alhoewel dat wiskunde A was :Y)

    *loopt fluitend weg en houdt zich maar gewoon met Nederlands bezig*

    Ik heb het eigenlijk zonder rekenmachine/vergelijking gevonden omdat ik niet weet hoe ik het wiskundig moet oplossen, maar ok haha :'D

    nou eigelijk is eht toch neit moeilijk> Bijv. 3 potloden, 7 vulpennen en 90 bal pennen. Dan heb je toch 100? Waarschijnlijk is dit helamaal fout xD

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:43 ]


    I just need somebody to love ♥

    Bij de ABC-formule heb je toch ook gewoon maar 1 onbekende?
    De lettertjes moeten wel gelijk zijn, dacht ik.


    I am an idiot, I move.

    Passerby schreef:
    (...)Jawel. Je hebt 2 vgl en 3 onbekenden, dus moet je in theorie 1 onbekende, bv z, aan een constante linken. Maar het vraagstuk is niet echt wiskundig op te lossen. Het is eerder redeneren en foefelen dat je moet doen.


    Inderdaad (krul) Je moet zitten foefelen (krul)


    Olive

    IamAslyterin schreef:
    nou eigelijk is eht toch neit moeilijk> Bijv. 3 potloden, 7 vulpennen en 90 bal pennen. Dan heb je toch 100? Waarschijnlijk is dit helamaal fout xD


    Met al dat geld natuurlijk :')


    Olive