• Ik heb even een vraag aan de mensen die VWO doen. Ik ben echt helemaal zat van mijn stroming. Ik moet echt kapot veel werken, echt allemaal projecten, onderzoeken, presentaties. Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat op het VWO zit (ik doe TTO)

    Hoeveel projecten, presentaties en evt. onderzoeken hebben jullie gemiddeld per vak? Hebben jullie veel huiswerk, of valt dat mee? Kunnen jullie veel buiten school doen, of niet?

    Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat ik het VWO kan halen. Op het TTO ligt het er niet aan dat ik de stof niet aan kan, maar de belachelijke hoeveelheid projecten en onderzoeken boven op de normale proefwerken.

    Alvast bedankt(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik zit nu in 3 vwo en ik heb heel veel huiswerk, wij moeten ook bijna alles thuis doen. Qua projecten valt het wel mee. Maar je meot wel hard e best doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zit nu in 5vwo en voer geen flikker uit. Ik ben nogal lui.. Ik leef op 6jes :D

    FinnickOdair schreef:
    Ik zit nu in 3 vwo en ik heb heel veel huiswerk, wij moeten ook bijna alles thuis doen. Qua projecten valt het wel mee. Maar je meot wel hard e best doen

    Maar kun jij bijvoorbeeld gewoon doordeweek afspreken, of niet?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Meh, nooit veel huiswerk gedaan in vwo. Altijd overgeschreven voor het begin van de les. Het was zowieso niet zo veel. En toch bijjjna cum laude geslaagd :D

    Stomme wiskunde >:C


    quidquid excusatio prandium pro

    TTO is toch gewoon tweetalig onderwijs? :')

    Ik doe tweetalig vwo en dan hebben we voor Engels veel meer stof dan regulier vwo, maar verder hebben we net als de rest voor sommige vakken toetsen en po's enzo.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Atropos schreef:
    (...)
    Maar kun jij bijvoorbeeld gewoon doordeweek afspreken, of niet?

    Welke klas zit je eigenlijk? En wtf is TTO?

    EMMAH schreef:
    (...)
    Welke klas zit je eigenlijk? En wtf is TTO?

    Derde.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ligt er vooral aan op welke school je zit. Als je vwo op dezelfde school gaat doen als je nu zit, vermoed ik niet dat het veel zal veranderen voor je. Bovendien is het ook een groot verschil of je atheneum of gymnasium gaat doen.
    Op onze school gaat tto volgend jaar pas in, dus ik kan er niet over oordelen. Ik doe zelf atheneum en voer geen flikker uit, dus ja, je hebt veel vrije tijd :'). Gymnasium is iets lastiger natuurlijk doordat je een aantal extra vakken hebt, waardoor je ook minder uur andere vakken hebt en die uren thuis zal moeten inhalen (dus meer huiswerk).


    i put the fun in funeral

    Ik zit in 6VWO.
    De meeste mensen moeten voor VWO ook wel hard werken, het hangt een beetje van je school af, maar over het algemeen hebben wij ook wel veel presentaties en verslagen. Dat hoort gewoon bij elke opleiding van dit niveau, denk ik (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Remembrall schreef:
    TTO is toch gewoon tweetalig onderwijs? :')

    Ik doe tweetalig vwo en dan hebben we voor Engels veel meer stof dan regulier vwo, maar verder hebben we net als de rest voor sommige vakken toetsen en po's enzo.

    Nee, wij hebben echt heel veel projecten, onderzoeken en dat soort dingen. Ze vinden het helemaal leuk om de kennis 'toe te passen' best wel leuk, maar het is gewoon echt heel erg veel.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    EMMAH schreef:
    Ik zit nu in 5vwo en voer geen flikker uit. Ik ben nogal lui.. Ik leef op 6jes :D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    EMMAH schreef:
    (...)
    Welke klas zit je eigenlijk? En wtf is TTO?

    TTO is tweetalig onderwijs, dus de meeste vakken in het Engels.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Ik zit op Gymnasium, snap geen flikker van Grieks of Latijn, en leer alleen bij woorden SO's, haal onvoldoendes bij proefvertalingen, maak mijn huiswerk nooit.. En ik haal het met zesjes :3


    I'd rather die than be famous.

    Yup, ik doe 3 VWO...
    Qua presentaties enzoo valt het wel mee. Maar ze geven echt te veel toetsen perweek o.o 6 toetsen in 1 week ofzo? o.o ben je dan wel lekker? gelukkig gingen 2 ervan niet door. En we beginnen bijv. met een hoofdstuk en de volgende week dinsdag ofzo begint ze la met planning van een toets.
    En bovendien is het ook facking moeilijk vergeleken met vorig jar, dus ik begrijp veel dingen niet (natuurkunde bijvoorbeeld. MYGOD fpf[ggjg F*CKING moeilijk) en dan is het dus te veel om te leren en haal je een onvoldoende :/ Tot nu toe heb ik 1 onvoldoende gehaald maar er komt vast wel meer bij... *sigh* zo dat was een hele uiting :' )
    Edit: voor bepaalde vakken moeten we nu extra werk doen, wat vorig jaar dus niet hoefde en dus extra leren voor een toets... -.-' en voor scheikunde enzoo moetne we verslagen inleveren en voor engels en soms voor Nederlands.. en... Ik word gwn gek. -.-'

    [ bericht aangepast op 21 okt 2011 - 17:34 ]

    Ik zit in de tweede van gymnasium. Ondertussen hebben we heel wat presentaties en onderzoeken in een, wat verschrikkelijk saai is. Ik ben snel met huiswerk dus heb ik genoeg tijd, maar soms als ik ook nog wat andere dingen dingen doe (naar vriendinnen ofzo) dan ben ik wel lang bezig. En we hebben echt ontzettend veel toetsen, de toetsweek is nog rustiger dan normale weken... We gaan daarom ook klagen ^.^
    Maar ik heb alleen onvoldoendes voor wiskunde, voor de rest leer ik braaf =3


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...