• Hoi,

    Ik zit in 4 havo en dit gaat opzich wel goed, maar ik heb aleen heel erg moeite met engels. Door mijn dyslexie maak ik heel veel schrijffouten en ik haal altijd slechte cijfers voor leesteksten en gramatica. Soms oefen ik leesteksten, maar hier wordt het niet zo heel veel beter door. Volgend jaar moet ik examen doen en je kan vanaf dit jaar niet meer slagen met een 4 voor engels, nederlands of wiskunde. heeft er iemand tips???


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    Vraag of iemand je wil helpen, oefen veel
    Succes


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Neem bijles?


    It's time to be happy again.

    Is het niet zo dat als je dyslectie hebt, dat er dan niet (of minder) op spellingsfouten word gelet, zolang het woord op zichzelf maar goed is? Of heb ik dat verkeerd?
    Verder heb ik geen tips eigenlijk. :/
    Maar wel een vraagje: Wat heeft wiskunde met dyslexie te maken? Of heb je ook discalculie? Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen omdat ik te snel las?
    Hopelijk slaag je! (Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Volgens mij geld die tegel niet voor dyslecten. Dat zou ik anders wel heel vreemd vinden.
    Die teksten moet je wel blijven oefenen, want dat helpt echt. En bijles kan ook helpen. Probeer dingen te regelen met je leraar.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Kijk naar programma's op de BBC met ondertiteling als je dat lukt om te lezen, of films die je al kent in het Engels. En niet denken van ik kan niet, ook al heb je Dyslexie, dan is er geen reden om het op te geven. Gewoon zeggen van het lukt wel. Want Engels en Nederlands stammen van elkaar af. Mijn vriendin heeft zware Dyslexie en zij zegt gewoon ik kan dat niet. Ik heb ooit gelezen dat een oudere vrouw die ook Dyslexie heeft, daar werd vroeger tegen gezegd, Oh je kan niks. Maar zij heeft het tegendeel bewezen. Zij heeft een boek geschreven. Het lukt wel als je wilt <3.

    heel erg bedankt voor jullie tips. :) die regel geld trouwends ook gewoon voor dyslecten. en wiskunde heeft inderdaad niks met engels te maken, maar het ging er alleen om dat deze 3 vakken het belangrijkst zijn en je voor deze vakken geen 4 mag staan... xD

    heel erg bedankt in ieder geval!


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    McMummie schreef:
    Is het niet zo dat als je dyslectie hebt, dat er dan niet (of minder) op spellingsfouten word gelet, zolang het woord op zichzelf maar goed is? Of heb ik dat verkeerd?
    Verder heb ik geen tips eigenlijk. :/
    Maar wel een vraagje: Wat heeft wiskunde met dyslexie te maken? Of heb je ook discalculie? Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen omdat ik te snel las?
    Hopelijk slaag je! (Y)

    Je mag voor het nieuwe examen niet meer onvoldoende voor wiksunde, engels en nederlands staan. Dus als je dat staat mag je je examen niet eens meer maken (op mijn school iig).

    Ik zou iig meer Engels tv, liedjes etc gaan kijken en luisteren. Koop soms een Engelse krant en probeer die eens te lezen of je favo tijdschrift in het Engels bestellen. Kijk of je er woordjes uit kan halen en geef jezelf de regel dat je per stuk tekst maar 2x in een woordenboek mag kijken. Zo leer je het beste.

    En je mag jouw dyslexie niet als excuus voor spellingsfouten maken in het Engels. Leesteksten zijn een ander verhaal.


    Today will be Girl's Day party with you~

    bedankt :)


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    TheBoys schreef:
    (...)
    Je mag voor het nieuwe examen niet meer onvoldoende voor wiksunde, engels en nederlands staan. Dus als je dat staat mag je je examen niet eens meer maken (op mijn school iig).

    Ik zou iig meer Engels tv, liedjes etc gaan kijken en luisteren. Koop soms een Engelse krant en probeer die eens te lezen of je favo tijdschrift in het Engels bestellen. Kijk of je er woordjes uit kan halen en geef jezelf de regel dat je per stuk tekst maar 2x in een woordenboek mag kijken. Zo leer je het beste.

    En je mag jouw dyslexie niet als excuus voor spellingsfouten maken in het Engels. Leesteksten zijn een ander verhaal.


    Aah op zo'n manier.
    Hmm, vind ik toch wel erg vaag! :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    McMummie schreef:
    Is het niet zo dat als je dyslectie hebt, dat er dan niet (of minder) op spellingsfouten word gelet, zolang het woord op zichzelf maar goed is? Of heb ik dat verkeerd?
    Verder heb ik geen tips eigenlijk. :/
    Maar wel een vraagje: Wat heeft wiskunde met dyslexie te maken? Of heb je ook discalculie? Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen omdat ik te snel las?
    Hopelijk slaag je! (Y)


    Er staat in het examenregelement dat je moet slagen met minstens een 5,5 voor engels, wiskunde en nederlands, anders ben je niet geslaagd.

    Maar neem bijles bij iemand die je vertrouwd. Iemand die kijkt wat jij niet goed kunt, en niet iemand die doet wat hij of zij wil omdat hij of zij vindt dat het belangrijk is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Kijk Engelstalige series/films met Engelse ondertiteling. Je zal er van verschieten hoeveel je bijleert.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    thanx :)


    Success consist of getting up just one more time then you fall