• PinkiePie bracht me indirect op het idee dit topic te openen. Heel veel mensen hier schrijven verhalen over BDSM of slavernij en hebben vaak de neiging dat ernstig door elkaar te halen, omdat het woord 'slaaf' of 'slavin' erin voorkomt.
    Omdat BDSM voor mij een levensstijl is en omdat ik het belangrijk vind dat je het verschil leert snappen (Nee, het is niet hetzelfde) - Puur voor je eigen kennis en ontwikkeling over de wereld ... Heb ik besloten een documentaire voor jullie op te zoeken die meer inzicht en uitleg geeft. Dit is natuurlijk bij lange na niet alles wat er gebeurd, maar zo kun je je ogen iets verder openen voor wat er echt in het leven gebeurd ... En wie weet er zo op meerdere vlakken van leren en het niet zo snel meer door elkaar te halen. Deze gaat over mensenhandel in vrouwen die soms verkocht worden terwijl zij thuis doodzieke kinderen hebben, en vaak nooit meer hun gezin en het daglicht terugzien. Dit is een compleet tegenovergestelde wereld dan je vaak zou denken, als je denkt aan BDSM.

    Documentaire; Sex slaves
    Ik probeer nu ook grondig nog een documentaire te vinden over BDSM ... Zodat de verschillen echt 'mooi' en duidelijk zichtbaar zijn, maar dat is nogal lastig te vinden -die je zo gratis kunt bekijken- ... Dus daar laat ik later wel van horen.

    Begin nu a.u.b niet meteen met 'Ja, en? Wat heb ik hier aan?' ... Kijk gewoon naar de video en leer meer dingen te weten te komen.

    En voel je geheel vrij om vragen te stellen, ik zal mijn best doen ze zo goed mogelijk te beantwoorden waar ik dat kan.





    Gelijk even als voorbeeld voor de anderen die beweren dat seksslavernij geen slavernij is:

    Storytime schreef:
    (...)
    Als je slavernij zegt denk ik/men daar aan. Slavernij is namelijk iemand laten werken(of dingen laten doen) tegen zijn/haar zin in en zonder hem/haar te betalen. Waarin individuele onderdrukt en uitgebuit word. En ik neem aan dat dat in dit geval niet zo is. Ik had een ander woord gekozen.


    Dit bericht maakte mij vrij boos ... Vrouwen die uit hun gezinnen getrokken worden en verkocht worden om de rest van hun leven misbruikt te worden, verkracht worden, meer dan 50 mannen per dag MOETEN bevredigen, met sponzen in hun vagina's om de bloedende wonden niet op te laten vallen ... Dat alles noem jij geen slavernij of mensenhandel? Ik zou de documentaire maar eens kijken voor je zegt dat dit geen slavernij is. Misschien begrijp je dan mijn punt wel.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 21:36 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Severed schreef:
    (...)

    Natuurlijk wil ik meewerken. Het is trouwens meer dan alleen een kunst, het is een levensstijl (die voor een deel kunst is). :]

    Yes, maar ik moet de stelling/vraag vertalen naar kunst :'] Vandaar die turn zegmaar. Thanks!!


    No growth of the heart is ever a waste

    Storytime schreef:
    Wacht dit gaat over seks? Ik dacht over slavernij op plantages enzo. Ik snapte het al niet.


    Dat soort slavernij is niet de enige slavernij ...


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik zie slavernij als hard werk waar je niet voor betaald krijgt en het niet vrijwillig doet. Maar dat is meer de 'oude' slavernij, I guess. Met seks is het weer heel wat anders.


    It's time to be happy again.

    Severed schreef:
    (...)

    Dat soort slavernij is niet de enige slavernij ...

    Als je slavernij zegt denk ik/men daar aan. Slavernij is namelijk iemand laten werken(of dingen laten doen) tegen zijn/haar zin in en zonder hem/haar te betalen. Waarin individuele onderdrukt en uitgebuit word. En ik neem aan dat dat in dit geval niet zo is. Ik had een ander woord gekozen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    Als je slavernij zegt denk ik/men daar aan. Slavernij is namelijk iemand laten werken(of dingen laten doen) tegen zijn/haar zin in en zonder hem/haar te betalen. Waarin individuele onderdrukt en uitgebuit word. En ik neem aan dat dat in dit geval niet zo is. Ik had een ander woord gekozen.


    Oh gosh, jij hebt dus duidelijk niet naar de documentaire gekeken of mijn bericht goed doorgelezen. Jij noemt mensenhandel dus geen slavernij?


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Fitch schreef:
    Ik zie slavernij als hard werk waar je niet voor betaald krijgt en het niet vrijwillig doet. Maar dat is meer de 'oude' slavernij, I guess. Met seks is het weer heel wat anders.


    Nogmaals ... Vrouwen die uit hun gezinnen getrokken worden en verkocht worden om de rest van hun leven misbruikt te worden, verkracht worden, meer dan 50 mannen per dag MOETEN bevredigen, met sponzen in hun vagina's om de bloedende wonden niet op te laten vallen ... Dat alles noem jij geen slavernij of mensenhandel? Ik zou de documentaire maar eens kijken voor je zegt dat dit geen slavernij is. Misschien begrijp je dan mijn punt wel.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Severed schreef:
    (...)

    Nogmaals ... Vrouwen die uit hun gezinnen getrokken worden en verkocht worden om de rest van hun leven misbruikt te worden, verkracht worden, meer dan 50 mannen per dag MOETEN bevredigen, met sponzen in hun vagina's om de bloedende wonden niet op te laten vallen ... Dat alles noem jij geen slavernij of mensenhandel? Ik zou de documentaire maar eens kijken voor je zegt dat dit geen slavernij is. Misschien begrijp je dan mijn punt wel.


    +10


    i put the fun in funeral

    Severed schreef:
    (...)

    Oh gosh, jij hebt dus duidelijk niet naar de documentaire gekeken of mijn bericht goed doorgelezen. Jij noemt mensenhandel dus geen slavernij?

    Jawel want dan moeten ze dingen doen die ze niet willen en worden dan vaak als slaaf gebruikt.
    Die documentaire heb ik niet gezien nee, en je bericht niet gelezen om de simpele reden dat ik niks met seks slaven of BDSM heb. En ik hoef er ook niks van te weten. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet op tegen ik heb er alleen niks mee.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    Jawel want dan moeten ze dingen doen die ze niet willen en worden dan vaak als slaaf gebruikt.
    Die documentaire heb ik niet gezien nee, en je bericht niet gelezen om de simpele reden dat ik niks met seks slaven of BDSM heb. En ik hoef er ook niks van te weten. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet op tegen ik heb er alleen niks mee.


    Waarom ga je op dit topic reageren als je het bericht niet eens leest?


    i put the fun in funeral

    Storytime schreef:
    (...)
    Jawel want dan moeten ze dingen doen die ze niet willen en worden dan vaak als slaaf gebruikt.
    Die documentaire heb ik niet gezien nee, en je bericht niet gelezen om de simpele reden dat ik niks met seks slaven of BDSM heb. En ik hoef er ook niks van te weten. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet op tegen ik heb er alleen niks mee.


    Je bent best wel dom, als ik heel eerlijk mag zijn.
    Dit gaat er juist over dat er een groot verschil tussen die twee zit en mensen dat door elkaar halen. BDSM is iets vrijwilligs en deze documentaire gaat over ECHTE seksslavernij ... de vrouwen die het NIET willen ... die ongewenst VERKOCHT worden, door mensen die NIETS met BDSM te maken hebben. Goddamn, ik weet niet eens waarom ik hier tijd mee verspil, je bent echt blind als je daar allemaal overheen leest en kijkt.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Het blijkt wel dat veel mensen het verschil niet weten tussen BDSM/slavernij en soms uberhaupt niet weten wat slavernij nou inhoudt of dat 't vandaag de dag nog steeds gebeurt. Dus wat dat betreft, goed topic.
    Beetje jammer dat er dan mensen zijn die het niet eens lezen en toch hun mening gaan verkondigen. Beetje dom maar vooral respectloos, helemaal als het om zo'n onderwerp gaat. Maarja sommige mensen zijn nou eenmaal nog niet zo tactisch(Storytime bedoel ik dan dus(baby)).
    Ik ga de docu zeker even bekijken, het interesseert me en het lijkt me goed er bij stil te staan. Dankjewel:)

    Goede site trouwens, staan veel interessante dingen op!

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 23:20 ]


    You cannot even begin to comprehend the bounds of my forthcoming genius.

    Nessuno schreef:
    Het blijkt wel dat veel mensen het verschil niet weten tussen BDSM/slavernij en soms uberhaupt niet weten wat slavernij nou inhoudt of dat 't vandaag de dag nog steeds gebeurt. Dus wat dat betreft, goed topic.
    Beetje jammer dat er dan mensen zijn die het niet eens lezen en toch hun mening gaan verkondigen. Beetje dom maar vooral respectloos, helemaal als het om zo'n onderwerp gaat. Maarja sommige mensen zijn nou eenmaal nog niet zo tactisch(Storytime bedoel ik dan dus(baby)).
    Ik ga de docu zeker even bekijken, het interesseert me en het lijkt me goed er bij stil te staan. Dankjewel:)

    Goede site trouwens, staan veel interessante dingen op!


    I agree, maar dat was al duidelijk. :]
    Het is inderdaad een van de betere sites, een van mijn favorieten om documentaires op te zoeken. Ze hebben natuurlijk niet alles, maar is voor heel veel onderwerpen handig om er een idee van te krijgen. En sommigen zijn gewoon ronduit geweldig en fascinerend! :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.