• Het is mij opgevallen dat veel mensen vaak een writersblock hebben of niet verder kunnen met hun verhaal, terwijl andere mensen gewoon ideeën te veel hebben, zelfs voor andermans verhalen.
    Misschien is het een goed idee om een soort van Helpdesk te openen waarin je (net zoals bij bèta readers) hulp kunt vragen voor jou situatie, waarna je dan geholpen word.
    Dan zou diegene een aantal ideeën toegestuurd kunnen krijgen, waaruit ze zelf dan kunnen kiezen of ze het willen gebruiken of niet.
    Nu weet ik ook wel dat je dan ook kans hebt op een slecht idee, maar mijn ervaring is dat je van slechte ideeën van anderen zelf wel goede ideeën kunt krijgen.
    Ik weet in elk geval van mezelf dat ik vaak veel mensen weet te helpen wanneer ze vastzitten met hun verhaal...
    Is dit een goed idee? Let me know!!

    Het bleek dus dat veel schrijvers het een goed idee vonden, maar eigenlijk alle bèta readers vonden het nogal dubbelop. Dus leek het me het beste om maar zelf zoiets op te starten in het forum.
    Link

    [ bericht aangepast op 17 okt 2011 - 1:16 ]


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain

    Er is toch al een officieel topic voor als je er eentje hebt?

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:43 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Anitaaa schreef:
    Er is toch al een officieel topic voor als je er eentje hebt?


    nah, wat zij bedoelde was dat je een soort 'aanvraag' bij de 'helpdesk' neer kon leggen en dat je dan van diegene hulp krijgt voor het verder uitwerken van je verhaal. Maar daarvoor kun je dus beter een topic openen en gewoon hulp krijgen van iedereen die met wat zinnigs komt...

    Hel schreef:
    (...)

    nah, wat zij bedoelde was dat je een soort 'aanvraag' bij de 'helpdesk' neer kon leggen en dat je dan van diegene hulp krijgt voor het verder uitwerken van je verhaal. Maar daarvoor kun je dus beter een topic openen en gewoon hulp krijgen van iedereen die met wat zinnigs komt...

    Dus als ik het goed begrijp, aan andere mensen vragen wat er in je verhaal moet gebeuren?
    In dat geval ben ik er helemaal tegen. Een verhaal schrijf je zelf en hulp kan je altijd vragen aan vrienden of op het forum.


    Has no one told you she's not breathing?

    Captain schreef:
    Wauw, wat een leuk idee!


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Daarvoor kun je ook een oproep in je storie en/of forum plaatsen?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Anitaaa schreef:
    (...)
    Dus als ik het goed begrijp, aan andere mensen vragen wat er in je verhaal moet gebeuren?
    In dat geval ben ik er helemaal tegen. Een verhaal schrijf je zelf en hulp kan je altijd vragen aan vrienden of op het forum.


    Nee, dat is niet zo. Het is niet zo dat de ideeën die dan geopperd worden ook uitgevoerd MOETEN worden. Het zijn maar ideeën om je op weg te helpen.


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain

    Maar er is toch al zoiets? Bij beta-readers, je kunt vragen voor 'suggesties voor de verhaallijn'. Komt dat niet een beetje op hetzelfde neer? Of bekijk ik 't nu verkeerd?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    Maar er is toch al zoiets? Bij beta-readers, je kunt vragen voor 'suggesties voor de verhaallijn'. Komt dat niet een beetje op hetzelfde neer? Of bekijk ik 't nu verkeerd?


    Dat is wel zo, maar met één hoofdstuk kun je vaak niet zoveel, helemaal aangezien je vaak niet weet waar de schrijver/schrijfster naartoe wilt met zijn verhaal. Hierdoor zou je veel gerichtere hulp kunnen krijgen.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 22:02 ]


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain

    Caine schreef:
    Maar er is toch al zoiets? Bij beta-readers, je kunt vragen voor 'suggesties voor de verhaallijn'. Komt dat niet een beetje op hetzelfde neer? Of bekijk ik 't nu verkeerd?


    Het klopt ook, als ze er naar vragen hebben wij ook suggesties. Maar hier bedoelde ze meer dat er wéér een apart clubje voor moet komen.

    Voor


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    LadyHawk schreef:
    (...)

    Dat is wel zo, maar met één hoofdstuk kun je vaak niet zoveel, helemaal aangezien je vaak niet weet waar de schrijver/schrijfster naartoe wilt met zijn verhaal. Hierdoor zou je veel gerichtere hulp kunnen krijgen.


    Vergeet niet dat wij beta's wel iets meer binnen krijgen dan maar een hoofdstukje. De meeste verhalen die we krijgen volgen en verbeteren we al vanaf het begin. en als mensen echt verschillende meningen willen hebben is er een sub-forum dat 'story problemen' heet waar mensen gewoon een topic kunnen openen met de vraag of iemand een idee heeft hoe je verder zou moeten gaan met een verhaal. Daarom is dat forum er ook gekomen.

    voor(A)


    I feel guilty after every bite I take.

    Nogal zinloos en veel te veel gedoe. Tegen.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Lijkt me wel een handig idee. Voor (:


    Inspiration can hit you any time

    LadyHawk schreef:
    (...)

    Nee, dat is niet zo. Het is niet zo dat de ideeën die dan geopperd worden ook uitgevoerd MOETEN worden. Het zijn maar ideeën om je op weg te helpen.

    Ja, maar als je aan anderen vraagt om iets voor je te schrijven of je ideeën te geven, moet je ze ook nier persé gebruiken. Ik blijf absoluut tegen.


    Has no one told you she's not breathing?