• - ik hoop dat dit hier goed staat -

    Titel zegt al genoeg. Kun je leren schrijven? En hiermee bedoel ik dus creatief schrijven, niet het zetten van pen op papier.
    Ik vraag me al lang af of sommige mensen gewoon de gave hebben om mooie zinnen te bedenken en dingen mooi te verwoorden, of dat dat ook een groot deel ervaring is. Dat dat mensen zijn die al veel boeken (dus voorbeelden) gelezen hebben, en vaak in hun vrije tijd schrijven en lezen. What do you think.

    Ik denk dat je er wel aanleg voor moet hebben, als je het echt niet kan, zal je ook nooit echt goed worden. Maar veel oefenen en veel verhalen schrijven helpt wel, & natuurlijk veel lezen. (:


    Save me from myself.

    Ik ben er van overtuigd dat het wel te leren valt. Het zal vast zo zijn dat je ook een bepaalde 'gave' moet hebben voor taal als je écht een goede schrijver wilt worden, maar heel veel ervan komt gewoon voort uit ervaring.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat denk ik wel. Ik denk niet dat je als kind van zes jaar echt een mooi verhaal kan schrijven, zelfs al is het aangeboren.
    Ik denk dat dat je inlevingsvermogen en fantasie wel groot moet zijn, maar hoe je alles verwoordt moet je leren.


    Let the Night embrace you

    Aurox schreef:
    Ik denk dat je wel redelijk kan leren schrijven, maar er toch ook een beetje aanleg voor moet hebben :Y)


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Suicune schreef:
    Dat denk ik wel. Ik denk niet dat je als kind van zes jaar echt een mooi verhaal kan schrijven, zelfs al is het aangeboren.
    Ik denk dat dat je inlevingsvermogen en fantasie wel groot moet zijn, maar hoe je alles verwoordt moet je leren.


    _O_


    | Reality is for people that lack imagination |

    Je kunt het leren door te lezen.


    Je moet worden wie je bent.

    Wel, als ik mijn eigen verhalen lees, van een paar jaar terug en het punt waarop ik nu zit, dan ben ik wel gegroeid in het schrijven.
    Ik denk dat je door veel lezen en proberen schrijven kan ontwikkelen wat je van nature al hebt. Dat je dus wel talent moet hebben, maar dat het bij schrijven heel belangrijk is om dat te laten ontwikkelen.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Je kan het verbeteren, maar ik denk wel dat het ook aangeboren moet zijn, wnt ik ken genoeg mensen die veel lezen, en schrijven, en het alsnog niet echt goed kunnen, dus het is deels deels.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    het is denk ik grotendeels aangeboren maar door veel te lezen, op spellingsregels te letten en gewoon veel te oefenen kan je jezelf wel veel verbeteren en vorderingen maken


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik denk dat het grotendeels aangeboren is, maar je zou het ook wel kunnen leren, als je de nodige fantasie en inleving hebt. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Wanneer je het leert zul je sowieso vooruitgaan in zinsbouw, woordkeuze en dat soort dingen. Maar de basis zul je toch echt zelf moeten bezitten, wil je een succesvol schrijver worden.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Je kan het wel leren denk ik
    Als ik kijk naar oude verhalen van mij.
    Maar het is denk ik ook belangrijk dat je veel leest en dat je veel fantasie hebt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Storytime schreef:
    Er zijn cursussen, maar meestal is het wel aangeboren. Als het aangeboren is is het vaak beter/mooier dan als het geleerd is. Net als zingen zeg maar.

    Raveleijn schreef:
    Volgens mij is het aangeboren.. maar als ik zo naar mijn oude verhalen kijk en naar de nieuwere.. ben ik verbeterd.. dus ik heb geleerd. Hmm...


    Forever.

    Ik denk dat je het grootste deel de aanleg voor moet hebben.
    daarom denk ik dat je het wel kan leren maar dat het grootste gedeelte toch uit jezelf moet komen.

    zoals opbouw en spelling enz, kan je leren maar onderwerpen en je fantasie tja daar moet je denk ik echt een soort van mee geboren worden


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt