• Ik ga van MAVO naar HAVO, maar ik heb via de rooster mijn klasgenoten gezien en erachter gekomen dat er best wel veel zijn blijven zitten en nu ben ik nog meer bang dat ik het niet ga redden omdat de overgang van MAVO naar HAVO moeilijk is.
    tips ofzo? :$


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ze laten je waarschijnlijk niet zomaar naar de havo? :'D Dan zul je het wel kunnen. Mits je er iets voor doet natuurlijk.

    Welk jaar?
    Gewoon je best doen en goed opletten. Meer kan je niet doen


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ze laten niet iedereen naar HAVO, dus je kunt het heus wel. (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ach, een jaartje extra is toch niet zo erg?
    Je gaat het heus wel halen als je er voor werkt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee, dat klopt :) maar ik blijf het eng vinden :$

    @MrsLovett
    van 4MAVO naar 4HAVO


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik heb het als enige ex-VMBO'er op mijn Havoschool gehaald, heeft een lerares me na de examens verteld. En nee, ik was niet de enige VMBO'er :'D
    Gewoon je werk (voor zoveel mogelijk) maken, de lessen bijwonen en ook daadwerkelijk leren voor toetsen - eigenlijk alles wat een normale student ook doet and you're done :Y).


    No growth of the heart is ever a waste

    meer mensen uit mijn klas zijn van mavo naar havo gegaan, en zoals het al gezegt is; je mag niet zomaar naar havo. je moet waarschijnlijk wel harder er voor leren, en zal vast ook veel meer zijn om te doen, maar als je gewoon genoeg leert enzo, zal je het vast wel halen!


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    C18 schreef:
    Ik heb het als enige ex-VMBO'er op mijn Havoschool gehaald, heeft een lerares me na de examens verteld. En nee, ik was niet de enige VMBO'er :'D
    Gewoon je werk (voor zoveel mogelijk) maken, de lessen bijwonen en ook daadwerkelijk leren voor toetsen - eigenlijk alles wat een normale student ook doet and you're done :Y).


    Maar de afgelopen vier jaren heb ik eigenlijk niet veel gedaan, beetje achterover gehangen en alleen voor de belangrijkste toetsen geleerd, dus daar zal ik ook mee moeten leren omgaan.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    WEAREYOUNG schreef:
    Ze laten je waarschijnlijk niet zomaar naar de havo? :'D Dan zul je het wel kunnen. Mits je er iets voor doet natuurlijk.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Niet van tevoren al denken dat je blijft zitten, ooit gehoord van self-fulfilling prophecy?

    Ga er gewoon voor!


    I was an angel living in the garden of evil

    PrincesSnape schreef:
    Ach, een jaartje extra is toch niet zo erg?
    Je gaat het heus wel halen als je er voor werkt.

    Goed je best doen! En laten zien dat je ervoor werkt en dan zullen ze wel meer rekening houden met je in de toekomst!


    You are my centre when I spin away, Out of control on videotape

    Lovelyxxx schreef:
    Niet van tevoren al denken dat je blijft zitten, ooit gehoord van self-fulfilling prophecy?

    Ga er gewoon voor!


    nog nooit van gehoord :')


    bedankt voor de steun iedereen, opgeven staat ook niet in mijn woordenboek ^^


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Corsola schreef:
    (...)

    nog nooit van gehoord :')


    bedankt voor de steun iedereen, opgeven staat ook niet in mijn woordenboek ^^


    Bij mij staat dat er wel in, maar de aangegeven betekenis voor het woord is 'verliezen'. En dat staat nou juist niet in mijn woordenboek. (:

    Als je alleen maar achterover gehangen hebt en eigenlijk niks hebt uitgevoerd, terwijl je toch naar havo kunt, dan zul je op havo 'gewoon' moeten werken, lijkt me. Je zult niet extreem veel hoeven te doen. Succes.


    Smile and live.

    Je moet gewoon goed gaan kijken hoe je gaat leren. Ik moest in het begin ook echt werken voor mijn opleiding, maar nu ik de slag te pakken heb red ik het prima. Als je tips wilt, mag je me altijd PB'en.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.