• Vraag één is: Wat vinden jullie belangerijk bij een goede schrijfstijl en waar ergeren jullie je aan in een story?

    Vraag twée is: Nou kijk, ik had zo een idee gekregen door al die 'Ana' stories. Ik weet nog niet of ik het ga uitwerken en als ik 'm uit ga werken schrijf ik eerst 10 hoofdstukken voor mezelf om me in te leven, te kunnen verbeteren en om te kijken of ik deze story ook wel af ga/kan maken.

    De 17-jarige (...) had maanden gevochten om bij haar 22-jarige vriend te mogen wonen, dit alles is gelukt en haar laatste dagen op school bracht ze met veel knokken door. Eenmaal 18 geworden stopte ze volledig met school en richtte zich op werken en sparen. Nu, twee maanden na haar verjaardag besluit haar vriend te vertrekken met ál haar spaargeld en haar achter te laten met de niet-verkochte meubels en een oud koophuis. (...) is radeloos en probeerd haar problemen als het waren weg te 'eten', éen van de duurste obsessies die je kunt hebben.
          Haar vriendin begint iets op te merken en neemt haar in huis. (...) neemt dat met beiden handen aan. Eenmaal daar begint (...)'s vriendin haar steeds meer af te sluiten van de wereld totdat ze uiteindelijk in de kelder beland, dagen zonder eten. 'Je moet van deze verslaving af, je mag nu eenmaal even niets meer eten.' Het gebrek aan vitaminen begint zijn tol te eisen, maar (...) kan niks zeggen, éen woord en ze stond zonder geld op straat. 'Ik bescherm je enkel.'


    Doen/niet doen?
    Origineel?

    Titel-ideetjes?
    Imprisoned Hunger

    [ bericht aangepast op 2 sep 2011 - 21:19 ]


    Let it come and let it be

    Over je idee; Ik denk dat ze al vrij snel liever op straat staat dan te moeten overleven zonder eten. Daar kun je beter iets anders op verzinnen. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Yarilo schreef:
    Over je idee; Ik denk dat ze al vrij snel liever op straat staat dan te moeten overleven zonder eten. Daar kun je beter iets anders op verzinnen. :')

    Dat verschilt per persoonlijkheid. Michelle (hoofdpersoon) is iemand die nooit heeft geleerd voor zichzelf te zorgen en geld is iets wat ze beschouwd als haar 'alles'.
    'Geen eigen God meer, die me wist te vermaken als ik er om vroeg en het allerbelangrijkste, geen geld meer...'
    Ze krijgt daarbij nog wel wát eten, maar dat is wel het minimum. Alles wat bijna geen calorieën of vet bevat, mag ze áf en toe eten.\
    Die naamloze vriendin, is van mening dat ze door die korte 'verslaving' moet dieëten.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2011 - 20:10 ]


    Let it come and let it be

    CrazyChicken schreef:
    Numero uno: Ik erger me aan spel-, typ-, grammatica-, taal- en stijlfouten. Eigenlijk alle fouten, maar met name grammaticale fouten.
    Qua schrijfstijl vind ik het zelf prettig als alles nauwkeurig beschreven wordt en dingen niet 'zomaar' gebeuren, maar je moet ook weer niet te veel in detail treden.
    Daarbij denk ik dat het belangrijk dat iemand zijn eigen schrijftstijl heeft waar hij zich gemakkelijk bij voelt. Dat schrijft makkelijker en dat merk je vaak.

    Numero dos: Ik vind het zeker origineel. Iemand die te véél eet is weer eens iets anders dan iemand die te weinig eet, zeg maar. Ik zou het zeker doen, als het lukt!


    Dit ^^
    En ook alsjeblieft geen smileys of in de tekst ineens haakjes met onzinnige informatie die totaal niets bijdraagt aan het verhaal en je dus even uit je verhaal wordt gehaald zeg maar.

    Lisboa schreef:
    (...)

    Dit ^^
    En ook alsjeblieft geen smileys of in de tekst ineens haakjes met onzinnige informatie die totaal niets bijdraagt aan het verhaal en je dus even uit je verhaal wordt gehaald zeg maar.

    Bijvoorbeeld net zoals in Manga's dat het personage opeens zegt: 'Ik viel niet voor hat dramatische effect' of 'Dankjewel uitgeefster'


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Dat verschilt per persoonlijkheid. Michelle (hoofdpersoon) is iemand die nooit heeft geleerd voor zichzelf te zorgen en geld is iets wat ze beschouwd als haar 'alles'.
    'Geen eigen God meer, die me wist te vermaken als ik er om vroeg en het allerbelangrijkste, geen geld meer...'
    Ze krijgt daarbij nog wel wát eten, maar dat is wel het minimum. Alles wat bijna geen calorieën of vet bevat, mag ze áf en toe eten.\
    Die naamloze vriendin, is van mening dat ze door die korte 'verslaving' moet dieëten.


    Jawel, maar uiteindelijk komt toch je drang om te overleven omhoog en zal die hoger zijn dan al het andere, daar kun je niet omheen. Zelfs als je hele kleine beetjes eten krijgt om te overleven, want je lichaam snakt naar meer en/of heeft gewoon meer nodig. Dat is bij iedereen zo. Bij de een zal het alleen wat langer duren als de ander voor het zover komt, daar heb je wel gelijk in. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Yarilo schreef:
    (...)

    Jawel, maar uiteindelijk komt toch je drang om te overleven omhoog en zal die hoger zijn dan al het andere, daar kun je niet omheen. Zelfs als je hele kleine beetjes eten krijgt om te overleven, want je lichaam snakt naar meer en/of heeft gewoon meer nodig. Dat is bij iedereen zo. Bij de een zal het alleen wat langer duren als de ander voor het zover komt, daar heb je wel gelijk in. :')

    Ik denk dat ik haar op het einde, als die drang dan zou moeten komen gewoon volledig op laat sluiten :3
    Bedackt voor de tip :3


    Let it come and let it be

    Imprisoned Hunger


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    Vraag één is: Wat vinden julli belangerijk bij een goede4 schrijfstijl en waar ergeren jullie je aan in een story?


    Daar erger ik me aan, want ik vindt dat belangrijk :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    DeSlenderman schreef:
    (...)

    Daar erger ik me aan, want ik vindt dat belangrijk :Y)

    Iets te snel getyped :'D


    Let it come and let it be

    Ik erger me het meest aan interpunctiefouten, vooral omdat je echt geen verstand van taal of wat dan ook hoeft te hebben om deze te voorkomen. Maar ook alle andere soorten fouten vind ik hinderlijk, haha. En iets wat ook heel irritant is is het gebruik van smileys in verhalen, dat staat echt onprofessioneel.

    Maar over je verhaal, dat vind ik een leuk idee! Doen!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the