• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Oppugno schreef:
    Dit is niet leuk, ik was dus met een voorsprong van mijn story begonnen en heb hem toen perongeluk helemaal afgeschreven... En je raad het al, nu is al mijn inspiratie op en heb ik geen idee waar ik over moet schrijven >.<


    Heb je serieus die 50000 woorden al geschreven? o.O


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Heb je serieus die 50000 woorden al geschreven? o.O

    Hehe nee, ik kwam maar tot 20000 en toen was ie helemaal af. Maar anders werd hij te langdradig en zo wilde ik mijn story niet verpesten =P

    Heeft iemand misschien nog ideetjes voor een nieuwe story? Ik haat het dat ik al mijn andere stories al af heb en dingen wil schrijven >.<


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Fauvism schreef:
    Als school niet bestond zou ik zeker meedoen...


    -

    Wandless schreef:
    @Square haha *boks* Ik begin ook pas op 1 Nov, ookal ga ik zo nooit de count halen :'D


    *boks* :'D Ik weet ook heel zeker dat ik het niet zal halen, tenzij mijn leraren opeens bedenken dat het toch eigenlijk veel leuker zou zijn om geen huiswerk op te geven. Maar ik kijk liever hoe ver ik in één maand kom dan dat ik al eerder begin, want het gaat mij minder om het halen van de quota dan om het schrijven en het idee erachter.
    Toch zou het natuurlijk ook leuk zijn als het wel lukte. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oppugno schreef:
    (...)
    Hehe nee, ik kwam maar tot 20000 en toen was ie helemaal af. Maar anders werd hij te langdradig en zo wilde ik mijn story niet verpesten =P

    Heeft iemand misschien nog ideetjes voor een nieuwe story? Ik haat het dat ik al mijn andere stories al af heb en dingen wil schrijven >.<


    Daar ben ik ook een beetje bang voor. Stel het lukt me op een of andere manier om redelijk op schema te blijven, en bij 25.000 woorden is het verhaal opeens af. x'D

    Maar je zou een vervolg kunnen schrijven. Of eindelijk eens beginnen aan een idee dat al heel lang in je hoofd rondspookt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga gewoon tegen de NL docente zeggen dat dat ook wel goed zou zijn voor je Nederlands :3
    Misschien mag ik dat dan wel doen in plaats van Huiswerk
    Zou toch nooit mogen maarja ik blijf dromen ;3


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    LostPromises schreef:
    Ik ga gewoon tegen de NL docente zeggen dat dat ook wel goed zou zijn voor je Nederlands :3
    Misschien mag ik dat dan wel doen in plaats van Huiswerk
    Zou toch nooit mogen maarja ik blijf dromen ;3

    Dan loop je het risico dat ze het wil lezen en iedere leraar erover verteld, dat zou ik dus nooit doen... =P


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    (...)
    Dan loop je het risico dat ze het wil lezen en iedere leraar erover verteld, dat zou ik dus nooit doen... =P

    Dat is juist grappig
    Wij hebben best wel coole leraren op school.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik begin op de eerste en ik kijk gewoon hoe ver ik kom.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oppugno schreef:
    (...)
    Dan loop je het risico dat ze het wil lezen en iedere leraar erover verteld, dat zou ik dus nooit doen... =P


    Nou, ik vroeg dus aan mijn lerares Ned of ze nog mensen kende die er aan meededen. Wat niet het geval was en toen ging ze dat tegen alle leraren doorgeven en nu willen er al minstens 3 me helpen, opvolgen en lezen. *huivert*

    @Square Dat zou toch best vet zijn? Als ze zo opeens gingen besluiten dat huiswerk slecht is voor onze gezondheid?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik heb me ook ingeschreven, maar heb al een kleine 1000 woorden er van geschreven ;x


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Mutant schreef:
    Ik heb me ook ingeschreven, maar heb al een kleine 1000 woorden er van geschreven ;x


    Maar het is toch niet leuk om er nu al aan te beginnen? ;$


    "Ignite, my love. Ignite."

    Weet ik, maar ik moet wel een idee en een inleiding en zo alvast hebben, anders vergeet ik het ;D


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Inleiding ga ik nog maken maar ik zit te twijfelen tussen twee verhalen


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hoe heten jullie allemaal op die site?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.