• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    ik ook hoor , ik kan toch al elke dinsdag niets schrijven dan maar een vorsprong beginnen....


    Dreams are the best thing in life, but dont lose yourself!

    haha, ik doe er ook mee :Y) Ik wist niet dat er zoveel mensen dat kenden hier op Q ><


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik schrijf het bij mij gewoon in een eigen story, op Quizlet. Ik snap namelijk niets van de site.. :$

    Dus, ik heb alvast een 'klein' begin gemaakt, hier kun je het lezen;
    The curse of love [NaNoWriMo]


    I'd rather die than be famous.

    Stiekem heb ik het hele verhaal al in mijn hoofd, want ik wil écht proberen om die 50.000 te halen, en misschien net zoals een paar anderen uit mijn familie een boek te publiceren.. :Y)


    I'd rather die than be famous.

    leuk dat mensen zo enthousiast zijn :)
    @Karli veel succes


    Ordo ab Chao

    Leuk dat er zo veel mensen mee doen. :'D
    Maar zo te horen spelen er ook een heleboel vals, haha. Je mag nog niet beginnen met schrijven voor 1 oktober. (cat)

    [ bericht aangepast op 15 okt 2011 - 13:12 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @square

    Het is ook echt héél moeilijk om aan je quota te komen


    Ordo ab Chao

    Ik doe mee aan de jeugd versie :Y)


    comfort in c h a o s

    AfterToday schreef:
    @square

    Het is ook echt héél moeilijk om aan je quota te komen


    Dat snap ik ook wel. Ik weet vrij zeker dat ik zelf ook geen 1667 woorden per dag zal kunnen typen de hele maand lang, maar ik ga het wel volgens de regeltjes doen. Ik ben trouwens wel al aan het plannen, zodat ik weet wát ik moet gaan typen.
    Het gaat er ook niet per se om dat je de quota haalt, maar meer dat je het allemaal in één keer doet. Als je nu al begint valt dat een beetje weg. Maar als je liever wat meer tijd hebt, houd ik je ook niet tegen hoor - dat moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga ook wel meedoen dan, maar ik ga voor de 20000 (: En ik begin vanaf vandaag en ik zie wel hoever ik raak, gewoon omdat ik geen tijd heb anders.


    Olive

    Ik heb nu 4.000 woorden, maar we hebben in november een proefwerkweek en ik kan dan beter alvast in de vakantie beginnen, want anders red ik het echt niet =P


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik lees er net vandaag over. En nu ik erachterkom dat je ook in het Nederlands mag schrijven, ga ik zeker meedoen! Al ga ik de 50000 waarschijnlijk niet halen, haha. Maar ik ga het proberen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    @Square haha *boks* Ik begin ook pas op 1 Nov, ookal ga ik zo nooit de count halen :'D


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dit is niet leuk, ik was dus met een voorsprong van mijn story begonnen en heb hem toen perongeluk helemaal afgeschreven... En je raad het al, nu is al mijn inspiratie op en heb ik geen idee waar ik over moet schrijven >.<


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    I'm gonna give a try


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."