• Njha ik heb deze vakantie eens een erg diepgaand gesprek gehad met mijn ouders (iets wat ik anders nooit doe) en het kwam er op neer dat ik voor het eerst in mijn leven mijn echte gevoelens tegen mijn ouders heb gezegt.

    Ik ben enkele jaren enorm hard gepest geweest en ik had in die periode nergens zin in, ik had bijna elke dag ruzie met mijn ouders, mijn cijfers daalden en ik had soms erge zelfmoord gedachten (dat laatste weten mijn ouders tot op de dag van vandaag nog steeds niet)

    Gelukkig voor mij is alles verandert sinds ik naar een andere school ben gegaan en nu gaat het al 2 jaar erg goed met mij.
    Ik heb geen zelfmoordgedachten meer en ook geen ruzie.
    Maar toch heb ik nog steeds een zekere angst dat die pesters weer zullen opduiken in mijn leven en dat alles weer hetzelfde gaat worden.
    Mijn zelfvertrouwen zit zowat erg diep in de grond samen met mijn zelfbeeld.

    Daarom willen mijn ouders me naar een therapeut sturen zodat mijn zelfvertrouwen enzo wat wordt opgekrikt.
    Maar ze willen het alleen als ik er zelf ok mee ben.
    Maar ik geloof niet bepaald dat zo'n therapeut me kàn helpen...ik heb namelijk nooit vertrouwen in vreemde mensen.

    Nu hoef ik geen peptalk met bemoedigende woordjes, maar gewoon even advies van mensen die al eens met een therapeut in contact zijn gekomen.
    Ik wil echt weten ofdat ze mij zouden kunnen helpen met mijn problemen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ben nog nooit bij een therapeut of psycholoog geweest, maar ik denk wel dat die mensen je kunnen helpen, op voorwaarde dat je ehet zelf wilt. Je zal over je problemen moet praten, de volledige waarheid vertellen en geen geheimen achterhouden. Alleen dan kunnen ze je écht helpen denk ik.
    Het is nu alleen aan jou, of je daartoe bereid bent of niet. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'