• Njha ik heb deze vakantie eens een erg diepgaand gesprek gehad met mijn ouders (iets wat ik anders nooit doe) en het kwam er op neer dat ik voor het eerst in mijn leven mijn echte gevoelens tegen mijn ouders heb gezegt.

    Ik ben enkele jaren enorm hard gepest geweest en ik had in die periode nergens zin in, ik had bijna elke dag ruzie met mijn ouders, mijn cijfers daalden en ik had soms erge zelfmoord gedachten (dat laatste weten mijn ouders tot op de dag van vandaag nog steeds niet)

    Gelukkig voor mij is alles verandert sinds ik naar een andere school ben gegaan en nu gaat het al 2 jaar erg goed met mij.
    Ik heb geen zelfmoordgedachten meer en ook geen ruzie.
    Maar toch heb ik nog steeds een zekere angst dat die pesters weer zullen opduiken in mijn leven en dat alles weer hetzelfde gaat worden.
    Mijn zelfvertrouwen zit zowat erg diep in de grond samen met mijn zelfbeeld.

    Daarom willen mijn ouders me naar een therapeut sturen zodat mijn zelfvertrouwen enzo wat wordt opgekrikt.
    Maar ze willen het alleen als ik er zelf ok mee ben.
    Maar ik geloof niet bepaald dat zo'n therapeut me kàn helpen...ik heb namelijk nooit vertrouwen in vreemde mensen.

    Nu hoef ik geen peptalk met bemoedigende woordjes, maar gewoon even advies van mensen die al eens met een therapeut in contact zijn gekomen.
    Ik wil echt weten ofdat ze mij zouden kunnen helpen met mijn problemen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    pff ik heb genoeg ervaring met die dingen:|

    maar ze kunnen helpen maar dan wel alleen als er echt voor wilt gaan.
    kijk, ze kunnen wel vanalles tegen je gaan vertellen enzo maar als je er geen zin in heb heeft het geen nut want dan gaat het van het ene oor in het andere uit. één ding waar ze je wel mee kunnen helpen is dat ze JOU laten praten, zelfs over dingen die je ouders niet weten. je kan het ze gewoon vertellen en zeggen hoe jij je erbij voelt. ze hebben ook zwijgplicht, dus als je wilt dat ze niks vertellen aan je ouders over wat jullie hebben besproken mag ze het gewoon NIET door vertellen. dus eigenlijk lucht het wel op wanneer je echt ALLES maar dan ook ALLES kan vertellen(flower)

    *dit is mijn ervaring dus...


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Dit gaat waarschijnlijk niet echt helpen maar ik heb alleen negatieve ervaringen met zulke mensen. Kan er ook aan liggen dat iemand ben die iets heeft van "Ik los het zelf wel op, bemoei je er niet mee."
    Hetgene wat ik eruit geleerd heb is dat ze het meestal alleen maar erger maken maar opnieuw dat was in een andere situatie en ik moest er naartoe, ik had zelf niets te kiezen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Buh. Ligt eraan.
    Psychologen sucken sowieso, dat weet iedereen n.n
    Maar ik heb 3 maatschappelijk werkers gehad, de 1e hielp me niet zo goed, maar de 2e en 3e waren páreltjes.
    En de psychologen die ik heb gehad waren van het soort 'oke, vertel maar wat je dwars zit' terwijl ik autistisch ben (wat ze toen nog niet wisten) en ik dus nog way uit mezelf dingen ga vertellen.
    Nu loop ik bij mijn 3e psycholoog en die gaat wel. Ze helpt me goed (:
    Maar het ligt er maar nét aan wie je treft, of het klikt en het voor jou werkt. Daar kan niemand over oordelen (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Als je er zelf in gelooft en bereid bent hun je te laten helpen, dan werkt het. Anders niet (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Therapeuten, psychologen en/of psychiaters helpen voor geen meter met het opbouwen van zelfvertrouwen en een ander zelfbeeld te geven. Ze geven je hooguit een speech die word verdeeld over 10 afspraken, alle voor meer dan 50 euro per uur en vervolgens moet je het allemaal maar uit zien te vinden.

    Ik zit nu even mezelf af te vragen of ik nou bij een psych loop of bij een psychiater. De psycholoog sucks. Mijn therapeut is de beste die ik ever heb gehad. Maar je moet ze wel alles vertellen, want anders werkt het niet. -ervaring-


    SLOAN.

    Hooligan schreef:
    Therapeuten, psychologen en/of psychiaters helpen voor geen meter met het opbouwen van zelfvertrouwen en een ander zelfbeeld te geven. Ze geven je hooguit een speech die word verdeeld over 10 afspraken, alle voor meer dan 50 euro per uur en vervolgens moet je het allemaal maar uit zien te vinden.


    Ja dat is wel zo, maar mijne helpt me wel daarin. (cat)


    SLOAN.

    Ik heb er al meerdere gehad en ze waren ronduit verschrikkelijk. De grootste dieptepunten waren toch wel dat wijf dat me dagboekjes liet invullen, en een bebrild type die alles 'volgens de regels' wilde doen, en waar mijn moeder uiteindelijk ruzie mee kreeg. Nu heb ik gesprekken met een vriendin van mijn moeder, dat werkt een stuk beter.


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik heb bij Accare (jeugdpsychiatrie) gezeten. Phoe, wat was ik blij toen ik besloot daar niet meer heen te gaan .a


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Als jij er niet voor open staat zal het niet helpen nee. Ik vind ook niet dat je dat op een jongerenforum kan vragen, want de meeste jongeren vinden therapeuten niet zo leuk en voelen zich daar niet zo fijn bij. Dit geldt niet voor iedereen hier (voordat ik uitgescholden word).
    Geef het een oprechte kans en zie vanaf dat punt verder


    Today will be Girl's Day party with you~

    Proberen, het kan het proberen waard zijn en het is hun vak dus ze zullen er wel baat van hebben.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Ik heb geen ervaring met therapeuten, maar wel met de rest van wat je vertelt. Ik ben ook heel erg gepest, maar op de middelbare heb ik mijn plekje gevonden en is het over. Toch heeft het pesten wel veel sporen nagelaten wat betreft mijn zelfvertrouwen en omgang met anderen. Gelukkig is dat langzaamaan weer goedgekomen, hoewel ik nog wel faalangst heb. Daar ga ik na de zomervakantie voor op gesprek.
    Hoewel je er dus grotendeels zelf ook wel overheen kunt komen, lijkt het mij best verstandig om met een therapeut erover te gaan praten, zodat je het voor jezelf kunt relativeren en een plekje kunt geven. Als ik dat tegen mijn ouders had durven zeggen, had ik dat gedaan.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Een therapeut is niet echt een prater. Hij laat jou praten en uiteindelijk doe je eigenlijk alles zelf. Hij stuurt je alleen in de goede richting met de juiste vragen. Het zal alleen helpen als je hem alles eerlijk verteld en er open voor staat. Ik begrijp dat je er je twijfels bij hebt, maar een therapeut mag niks doorvertellen over wat er in die kamer is gezegd. Je bent er met andere woorden compleet veilig. Ik zou het denk ik ook aanraden. Als het niet helpt kan je altijd nog stoppen.


    Happy Birthday my Potter!

    Die dingen helpen niet, ik heb ze nu ook nog steeds :Y) Ik mag hem niet.

    Yoseob schreef:
    Als jij er niet voor open staat zal het niet helpen nee.


    Ik ga nu zelf ook elke vier weken met "plezier" naar mijn psycholoog / therapeut. Het is soms wel fijn om meningen en tips te krijgen van iemand die echt alleen jouw verhaal kent... Ik vind trouwens ook dat ze wel helpen. Ik voel me een stuk rustiger en als er iets gebeurt wil ik zo SNEL mogelijk naar d'r toe... Ghehe.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 20:22 ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...