Ik lees zelf heel veel pro ana, Ik heb vroeger ook anorexia gehad.
Ik wilde weten wat mensen die het niet hebben gehad er allemaal van dachten. Ze hebben het aardig goed van hoe het gaat. Maar in werklijkheid, het is veel erger! Het gaat allemaal niet zo snel. En ik krijg door die pro ana story's geen behoefte aan afvallen, maar juist het tegenovergestelde. Ik ga altijd eten als ik een pro ana aan het lezen ben. Daardoor sterk ik nu aan. Pro ana is in mijn ogen juist beter voor me. Het kan natuurlijk zijn dat mensen er afvalneigingen van krijgen, maar dan moeten ze het ook niet gaan lezen en zogauw ze daar achterkomen moeten ze gewoon stoppen. Ik ben nu zelf ook begonnen er eentje te gaan opzetten. Heb hem alleen nog niet geactiveerd. Ik zet er wel een waarschuwing bij. Want als ik een paar opmerkingen hier lees zie ik dat niet iedereen een eetbui krijgt zoals ik. Ik vind zelf ook wel dat je er niet zo zeer last van kan hebben. Want bijvoorbeeld al die JB, one direction en al die andere fanfiction waar ik niets van wil weten, storen mij ook niet. Ook al lees ik ze niet. Want je kan zelf kiezen of je iets gaat lezen. Je leest toch ook niet de hele bieb uit omdat je een pasje hebt? Waarom dan wel al die pro ana als het op je scherm komt tegen je zin in? DAn scrol je ervan weg. Of je legt desnoods iets over je scherm als je het niet eens wil zien. Maar ga dan niet hier klagen. Want ik klaag ook niet over fanfiction of zoiets! Laat iedereen gewoon lezen en schrijven wat diegene wil!
There's a story behind every person. There's a reason why they're the way they are. Think about that before you judge