• AMSTERDAM – De controversiële Amerikaanse beeldhouwer Daniel Edwards heeft beelden vrijgegeven van zijn laatste werk: een standbeeld van een volledig naakte Justin Bieber en zijn vriendin Selena Gomez. Edwards zelf zegt het tienerkoppel te willen afbeelden als Adam en Eva.


    “Het is niet vanwege religieuze redenen”, aldus Edwards. “Vanuit kunsthistorisch oogpunt is een jong koppel altijd Adam en Eva. Zo probeer ik in mijn werk altijd te refereren naar de geschiedenis. Het is een manier om het in historische context te plaatsen.”

    Het standbeeld heet Justin And Selena As One. De twee staan naast elkaar op een sokkel met de gravure “Justin & Selena Forever”. Het koppel deelt dezelfde ruggengraat, dat eveneens een verwijzing naar Adam en Eva is. Een esdoornblad verbergt de geslachtsdelen van de Canadese zanger, een ster die van de Texaanse zangeres.


    Geëxploiteerd

    Volgens Edwards geeft hij met zijn beeld vooral kritiek op de entertainmentindustrie. “Ik wilde commentaar leveren op datgene dat tienersterren telkens overkomt wanneer ze al op jonge leeftijd worden geëxploiteerd”, stelt hij. “De media voedt dat zo goed het kan.”

    Edwards kwam eerder in opspraak vanwege zijn beeldhouwwerken. Zo beeldde hij zowel Paris Hilton als Hillary Clinton naakt af. Andere omstreden werken bevatten een barende Britney Spears op een berenvel, een in Irak gesneuvelde en verminkte Prince Harry en een Egyptische sarcofaag van Oprah Winfrey.

    Bron:www.nu.nl.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    hahahaha. :'D


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Orchideous schreef:



    -plat-

    Orchideous schreef:



    -Helemaal plat-

    Orchideous schreef:


    OMFG :'DDDD *komt niet meer bij*


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    IEUW IEUW IEUW. Over een maand ofzo zijn die twee weer uit elkaar en dan zit die Edwards met zijn standbeeld. Wat een sukkel. :')


    Where there is a sea there are pirates...

    Orchideous schreef:

    omg die dieren 8D
    is dat bieber en gomez ze lijken er niet eens op o.O


    Shoganai i ne~

    Captain schreef:
    IEUW IEUW IEUW. Over een maand ofzo zijn die twee weer uit elkaar en dan zit die Edwards met zijn standbeeld. Wat een sukkel. :')


    Zijn ze al niet uit elkaar?


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Orchideous schreef:
    (...)

    Zijn ze al niet uit elkaar?


    Nee dat dachten ze.

    BeHuffelpuf schreef:
    (...)omg die dieren 8D
    is dat bieber en gomez ze lijken er niet eens op o.O

    Ik denk door bij die dieren 8D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Gadver, hier walg ik dus écht van. Moet er niet aan denken om een beeld van mezelf met mn vriendje te maken, zeker niet zo :S


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Hale schreef:
    (...)

    Nee dat dachten ze.


    Oh.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    wtf, daar zou ik echt niet mee kunnen lachen


    All I have in life, is my imagniation.

    Orchideous schreef:


    WHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAH! OMG! ik heb nog nooit zo hard gelachen!

    oh jezus


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."