• Oké. Niet dat het iemand wat boeit, maar ik ben niet Nederlands opgegroeid en heb dus ook nooit het verschil tussen "de" en "het" geleerd. Dus voor mij is het supermoeilijk qua grammatica enzo.
    Op mijn laptop heb ik alleen een Amerikaanse versie van WORD, dus ik kan geen spellcheck gebruiken om mijn fouten te verbeteren. Dus, omdat de meeste van jullie wel zo lief zijn, wou ik aan jullie vragen welke lidwoorden voor de volgende woorden komen:

- Medaille
    - (Piraten)schip
    - Contract
    - gevangenis
    - cabine
    - goud
    - muntstuk
    - guillotine

Alvast bedankt <3

[ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 15:42 ]

- De Medaille
    - Het (Piraten)schip
    - Het Contract
    - De gevangenis
    - De cabine
    - Het goud
    - Het muntstuk
    - De guillotine

There you go :Y)

Nee ik weet niet waarom, het is gewoon zo (nerd)

[ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 15:42 ]

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Escritura schreef:
    - De Medaille
    - Het (Piraten)schip
    - Het Contract
    - De gevangenis
    - De cabine
    - Het goud
    - Het muntstuk
    - De guillotine

Thank-you my dear, I really appreciate it. Ja precies, jullie horen of het "de" of "het" is. Maar dat hoor ik niet. Bij mij klinkt; Het goud en de goud hetzelfde hahaha ^^

Haha, geen probleem hoor :3

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Loveless schreef:
    (...)
    Thank-you my dear, I really appreciate it. Ja precies, jullie horen of het "de" of "het" is. Maar dat hoor ik niet. Bij mij klinkt; Het goud en de goud hetzelfde hahaha ^^

Nah, bij mij klinkt het medaille beter en toch is het de :'D

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

Tranquillity schreef:
    (...)
    Nah, bij mij klinkt het medaille beter en toch is het de :'D

Ja hé! D:

Er zijn inderdaad geen regels voor.
    Gewoon veel oefenen, leren en dan zou je het moeten beginnen horen, net zoals bij Frans.

Has no one told you she's not breathing?

Loveless schreef:
    (...)

Bij mij ook. :3

They fell in love, didn't they?

Loveless schreef:
    (...)

Ik kan et ook niet horen (:
    Terwijl ik 100% Nederlands ben.

Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

Escritura schreef:
    - De Medaille
    - Het (Piraten)schip
    - Het Contract
    - De gevangenis
    - De cabine
    - Het goud
    - Het muntstuk
    - De guillotine

Food.

Fellatio schreef:
    (...)

Ik kan et ook niet horen (:
    Terwijl ik 100% Nederlands ben.

Maar weet jij wel het verschil? ^^

Loveless schreef:
    (...)
    Maar weet jij wel het verschil? ^^

Je wordt het gewoon, net zoals dat je weet dat de vierkantswortel van 100, 10 is, zonder het elke keer uit te rekenen.

Has no one told you she's not breathing?

Meest moet je leren of er de of het voor hoort, of je hoort zoiets gewoon.
    En die van Escritura waren allemaal goed :3

Dit geeft trouwens wel een beetje het verschil aan wanneer je "de" en wanneer "het" gebruikt, misschien helpt dit iets:

Het wordt enkel gebruikt vóór een enkelvoudig onzijdig woord. Om een meervoud aan te duiden wordt altijd de gebruikt. Verkleinwoorden zijn in het Nederlands altijd onzijdig en worden in het enkelvoud dus met "het" aangeduid.

[ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 19:50 ]

“Love is a contradiction.”

Ik vindt het ook lastig en ik ben 100% Nl

(Be)lieve in (you)rself