• ddusssss...
    tips?(bloos)


    Where words fail, music speaks

    Koop potloden. (lol)

    Wat wil je leren tekenen?


    <3

    veel oefenen :) ik pak altijd plaatjes kijk er even naar en probeer het dan te tekenen dat is handig om te oefenen :) heb zo ook als fotos op mijn profiel


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    CuteMaartje schreef:
    Koop potloden. (lol)

    Haha en een gom en papier xD
    Okén nu effe serieus allez ik ga het proberen
    Ik weet het niet :S Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt tekenen en of je uit jezelf wilt tekenen of na tekenen... Maar zoals justjeff8d zegt: oefenen! Dat kan nooit kwaad he

    CuteMaartje schreef:
    Koop potloden. (lol)
    Dude, is niet grappig(banana) ik kom wel ff op msn


    Where words fail, music speaks

    Stap 1:
    Koop een set potloden, bij voorkeur een set van H5 tot en met B6.

    Stap 2:
    Koop papier, heel veel papier.

    Stap 3:
    Regel een gum.

    Stap 4:
    Teken wat lijntjes op het papier

    Stap 5:
    ???

    Stap 6:
    Profit.

    En verder veel oefenen

    ik ben december vorig jaar begonnen met het nateken van manga op het internet, en ben dat blijven doen... http://catama.deviantart.com/<-- het resultaat:')

    [ bericht aangepast op 6 aug 2011 - 20:10 ]


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Veel oefenen is de beste tip die ik kan geven en niet opgeven na 2 tekeningen! :')


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    YukiNagato schreef:
    Stap 1:
    Koop een set potloden, bij voorkeur een set van H5 tot en met B6.

    Stap 2:
    Koop papier, heel veel papier.

    Stap 3:
    Regel een gum.

    Stap 4:
    Teken wat lijntjes op het papier

    Stap 5:
    ???

    Stap 6:
    Profit.

    En verder veel oefenen


    ^Dit.

    Ik zelf ben een freelance digital artist en ik kan je heel eerlijk zeggen dat ik van mening ben dat iedereen kan leren tekenen. De een doet er langer over dan de ander, de een heeft namelijk meer inzicht in dergelijke zaken dan de ander. Verder zijn er geen speciale leermethodes, maar ik adviseer om veel te observeren en veel tijd te steken in het oefenen. Leer van en put je inspiratie uit alles in je omgeving en wees vooral erg kritisch op jezelf. Je moet jezelf immers niet blij maken met een dode mus.

    Verder zit er jaren van oefenen in kunst. Iedereen 'kan' tekenen, maar ware kunst is pas kunst wanneer men de ziel van de artiest en diens emoties op dát specifieke moment zien kan.

    Ik teken nu al 7 jaar, maar digitaal teken ik pas sinds een jaartje of vier. Inmiddels ben ik flink aan het uitgroeien en maak ik al veel dingen voor zowel particulieren als bedrijfjes.
    Hier twee voorbeelden:






    Als laatste tip heb ik het zoeken van je eigen stijl. Begin met het 'namaken' van de stijl van een artiest die je bewondert (denk wel, maak alleen de STIJL na, niet de kunst zelf. Dat is plagiaat.) en draai en buig die stijl zo dat het JOUW stijl wordt en niet meer precies is als respectievelijk artiest welke jij bewondert.

    Zo leer je enorm veel en met een beetje investeren (vooral tijd) kan iedereen leren tekenen :)

    Succes!


    Observatie is Creatie

    Je moet er toch wel enig gevoel voor hebben 8)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Charlatan schreef:
    Je moet er toch wel enig gevoel voor hebben 8)


    Ik ben het daar niet volledig mee eens. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen, ik kon nooit tekenen. Ik was altijd, geen uitzondering, de slechtste van de klas. Pas ergens in de tweede klas besloot ik dat ik echt wou leren tekenen en dat heb ik gedaan. Niet door te vertrouwen op talent, maar door ouderwets keihard te werken. Uren uren uuuuren tekenen, elke dag. Tekenen is iets wat iedereen kan leren, het vergt alleen veel discipline.


    Observatie is Creatie

    LunaVilijn schreef:
    (...)

    Ik ben het daar niet volledig mee eens. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen, ik kon nooit tekenen. Ik was altijd, geen uitzondering, de slechtste van de klas. Pas ergens in de tweede klas besloot ik dat ik echt wou leren tekenen en dat heb ik gedaan. Niet door te vertrouwen op talent, maar door ouderwets keihard te werken. Uren uren uuuuren tekenen, elke dag. Tekenen is iets wat iedereen kan leren, het vergt alleen veel discipline.

    Oefening baart kunst, ja. Maar alsnog moet je er gevoel voor hebben. Die bij jou groeide naarmate je oefende :'D Oog voor detail, vaste hand, gevoel voor kleur etc. Het is hetzelfde bij zingen, iedereen kan zingen, maar de vraag is of 't allemaal even mooi is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zoals de rest oefenen, zelf ben ik ook met tekenen bezig, nou ja leren, ik probeer anime te tekenen, de ogen lukt me prima en de neus, de mond en het haar kan ik voor geen meter:X


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Charlatan schreef:
    (...)
    Oefening baart kunst, ja. Maar alsnog moet je er gevoel voor hebben. Die bij jou groeide naarmate je oefende :'D Oog voor detail, vaste hand, gevoel voor kleur etc. Het is hetzelfde bij zingen, iedereen kan zingen, maar de vraag is of 't allemaal even mooi is.


    Maar zingen vergelijken met tekenen is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Voor zingen heb je wel degelijk een mooie stem nodig: je kunt de techniek leren, maar hoe sterk je techniek ook ontwikkeld is, als je een schelle stem hebt zal bijna niemand het mooi vinden. Tekenen, daarintegen, kan wel degelijk iedereen mooi leren doen. Aye, mensen met talent hebben dat voordeel, maar werkelijk iedereen kan een goed gevoel voor kleur ontwikkelen (bestudeer de kleurencirkel van Itten, of leer alle complimentaire kleuren, et cetera), een vaste hand krijgen of een oog voor detail. Observatie is creatie, als ik zo vrij mag zijn om mezelf te quoten :)


    Observatie is Creatie