• Mijn vader is echt een eersteklas egoïst.
    Het gaat al niet zo goed tussen mij en mijn vader en dat doet hij dit.
    Eerst doet hij een of andere lulcursus, NLP, van 3000 euro die niks helpt. Dat is alleen maar hersenspoeling.
    Daardoor is hij nóg minder thuis, want hij vaart al om de 6/7 weken. Door die lulcursus is hij vier dagen per week weg, dan heeft hij vrij komt die kutvriendin van hem ertussen. Linda dit, Lin dat, Lin zo, ik word freaking gestoord van die twee! o.o Linda krijgt alles.
    En dan koopt hij een iPad 2 van 800 euro. En hij koopt NIKS voor z'n kinderen. Ik bedoel wij, mijn broer en ik, waren een keer alleen thuis, moesten we zelf onze boodschappen betalen :l
    En dan als puntje op de i, boekt hij een vakantie met die lindakut naar Berlijn van weet ik veel hoelang. En een vakantie met z'n kinderen kost allemaal teveel geld.
    Hij mag dan wel eens een keer iets voor zichzelf kopen, maar dit gaat te ver vind ik.
    Damn, blij dat ik dit kwijt ben.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Dat is niet goed, hij stelt zijn vriendin boven jou, dat is iets wat heel snel gebeurt eigenlijk. Mijn vader doet precies hetzelfde, alleen hij schuift het altijd af op andere, op mijn moeder of ons, zelfs zijn vriendin.
    Heel vaak is ''de vriendin'' ook de oorzaak, omdat die vind dat de opvoeding anders moet ofzo. Hoewel ik weet niet zeker of het in dit geval ook zo is.
    Eigenlijk moet je gewoon met je vader en snel. Anders is er misschien geen weg terug.
    Zeg tegen hem dat je een eerlijk gesprek met hem wilt, alleen en lucht daar ja hart. De enige manier op dit op te lossen is je gevoelens vertellen aan je vader.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    ChaeRim schreef:
    Dat is niet goed, hij stelt zijn vriendin boven jou, dat is iets wat heel snel gebeurt eigenlijk. Mijn vader doet precies hetzelfde, alleen hij schuift het altijd af op andere, op mijn moeder of ons, zelfs zijn vriendin.
    Heel vaak is ''de vriendin'' ook de oorzaak, omdat die vind dat de opvoeding anders moet ofzo. Hoewel ik weet niet zeker of het in dit geval ook zo is.
    Eigenlijk moet je gewoon met je vader en snel. Anders is er misschien geen weg terug.
    Zeg tegen hem dat je een eerlijk gesprek met hem wilt, alleen en lucht daar ja hart. De enige manier op dit op te lossen is je gevoelens vertellen aan je vader.

    Laatst had ik met hem een heel hevig gesprek. Ik heb alles er letterlijk uitgeschreeuwd, ik heb hem uitgescholden, geslagen, gekrabt en ga maar door en nog kwam het niet aan.
    Dus ik weet het niet meer.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 23:13 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Dat is echt zwaar belachelijk. Een keer je vriendin boven je kinderen stellen, oké, dat is nog te begrijpen, maar zoals hij dat bij jullie doet is het gewoon belachelijk...


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Dat vind ik ook echt onredelijk.
    Spreek je vader erop aan, maar niet als je boos bent. Hij begrijpt het vast het best als je het hem rustig uitlegt.
    Succes ermee (H)


    Alis volat propriis

    Comeau schreef:
    Dat is echt zwaar belachelijk. Een keer je vriendin boven je kinderen stellen, oké, dat is nog te begrijpen, maar zoals hij dat bij jullie doet is het gewoon belachelijk...

    Vertel dat m'n vader maar eens D:


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Vida schreef:
    (...)
    Laatst had ik met hem een heel hevig gesprek. Ik heb alles er letterlijk uitgeschreeuwd, ik heb hem uitgescholden, geslagen, gekrabt en ga maar door en nog kwam het niet aan.
    Dus ik weet het niet meer.


    Ik denk ook niet dat, dat zou helpen. Ouders zouden dat snel gewoon puber gedrag vinden. Een serieus, neutraal gesprek zou het misschien beter brengen. Ik weet dat, dat moeilijk is als je zo boos bent en letterlijk alles bij elkaar wilt schreeuwen, maar een drama neerzetten brengt ook veel elende. Als jij het niet verder aan kant, vraag dan steun bij je broer bij het gesprek als hij er ook zo mee zit. Samen zijn jullie sterk; Als hij om jullie geeft en van beide hoort dat het jullie pijn doet dan zou dat aanleiding genoeg zijn om na te denken of het ook anders kan.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    ChaeRim schreef:
    (...)

    Ik denk ook niet dat, dat zou helpen. Ouders zouden dat snel gewoon puber gedrag vinden. Een serieus, neutraal gesprek zou het misschien beter brengen. Ik weet dat, dat moeilijk is als je zo boos bent en letterlijk alles bij elkaar wilt schreeuwen, maar een drama neerzetten brengt ook veel elende. Als jij het niet verder aan kant, vraag dan steun bij je broer bij het gesprek als hij er ook zo mee zit. Samen zijn jullie sterk; Als hij om jullie geeft en van beide hoort dat het jullie pijn doet dan zou dat aanleiding genoeg zijn om na te denken of het ook anders kan.

    Ik weet ook wel dat drama neerzetten niks helpt, maar toen was gewoon de bom gebarsten.

    Audentia schreef:
    Dat vind ik ook echt onredelijk.
    Spreek je vader erop aan, maar niet als je boos bent. Hij begrijpt het vast het best als je het hem rustig uitlegt.
    Succes ermee (H)


    Ik heb wel een keer geprobeerd om normaal met hem te praten, maar het lukt me gewoon niet. Iedere keer word ik woedend. Of hij begint weer over z'n cursus dat het zoveel helpt, daar kom je ook niet echt ver mee.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Vida schreef:
    (...)
    Vertel dat m'n vader maar eens D:


    Mijn vader is ook zwaar onmogelijk, dus ik weet hoe moeilijk het is om pogingen te doen door te dringen tot een persoon die de waarheid niet wil weten of horen.

    En heb je zijn vriendin er al een keer op aangesproken ? Als zij zo belangrijk voor hem is kan zij hem misschien ompraten.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Comeau schreef:
    (...)

    Mijn vader is ook zwaar onmogelijk, dus ik weet hoe moeilijk het is om pogingen te doen door te dringen tot een persoon die de waarheid niet wil weten of horen.

    En heb je zijn vriendin er al een keer op aangesproken ? Als zij zo belangrijk voor hem is kan zij hem misschien ompraten.

    Die profiteert er juist van :I


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Vida schreef:
    (...)
    Die profiteert er juist van :I


    Wat een trut zeg.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.