• De stelling van vandaag luidt:
    De universiteit is alleen voor de elite.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Oneens! Dat is totaale onzin! Iedereen mag er toch gewoon heen?


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Dat ligt er helemaal aan wat je de elite vindt.
    Mijn ex-economieleraar nooit gedacht hem ooit nog te noemen... zei altijd 'daar is mijn eliteklas'. We waren zijn enige vwo klas zeg maar. Hij vindt de elite de bovenlaag van de mensen. Niet op niveau van geld, maar qua opleidingsniveau en wat je gaat bereiken.
    Als je het op die manier stelt, ben ik het er mee eens. Als je mensen van een laag niveau op de universiteit gaat proppen raakt deze zijn waarde kwijt, omdat het niveau zakt.

    EMIN3M schreef:
    Oneens. We leven toch niet meer in 1950 of wel? Wat een onzin.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    StarWind schreef:
    Nee,
    ik ben trouwens verrast dat andere het anders opvatten, want ik dacht dat er met elite werd bedoelt dat alleen de kinderen van rijke ouders het kunnen betalen. Nu moet ik zeggen dat ik het niet slecht heb, maar als van een vrij normaal gezin naar verwachting tenminste twee naar de universiteit gaan terwijl de jongste nog extra kosten bezorgd vanwege zijn middelbare school en een nog een ander kind tegelijkertijd college kan gaan volgen lijkt me dat niet.

    Universiteit is overigens wel voor elite als daarmee de bovenlaag van degenen die het best kunnen leren mee wordt bedoeld ^-^

    Na dit grote lulverhaal moet ik dus zeggen dat ik het hiermee oneens ben:)


    Dat dacht ik dus ook!


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    EMIN3M schreef:
    Oneens. We leven toch niet meer in 1950 of wel? Wat een onzin.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Kort en simpel: oneens


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    onzin ...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Onzin. Iedereen, die het kan, mag naar de universiteit.

    Crusher schreef:
    Dat is hetzelfde als Hogwarts alleen voor purebloods openstellen. Dat kan gewoon niet! Sorry, ik ben in m'n HP bui.(A)


    Cool, neat, swell -Cry

    Dat begint het langzaam wel te worden met al die bezuinigingen. (cat)
    Maar nee. De universiteit is alleen voor die die het aankunnen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens, de uni is voor iedereen die denkt slim genoeg te zijn.
    Hoewel als het zo door gaat met de regering dan ben ik bang dat de uni, en elke andere opleiding, wel weer voor de elite word.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Monchoutaart schreef:
    Dat ligt er helemaal aan wat je de elite vindt.
    Mijn ex-economieleraar nooit gedacht hem ooit nog te noemen... zei altijd 'daar is mijn eliteklas'. We waren zijn enige vwo klas zeg maar. Hij vindt de elite de bovenlaag van de mensen. Niet op niveau van geld, maar qua opleidingsniveau en wat je gaat bereiken.
    Als je het op die manier stelt, ben ik het er mee eens. Als je mensen van een laag niveau op de universiteit gaat proppen raakt deze zijn waarde kwijt, omdat het niveau zakt.
    Prachtig verwoord Jalisje (cat) Daar ga ik je zo een knuffel voor geven <3


    Life is hard and then we die

    In de meeste landen heb je alleen maar universiteit als je verder wil studeren, dus nee.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    PUKKELxDING schreef:
    Tegenwoordig gelukkig niet meer :)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Het ligt eraan hoe je dit opvat.
    Vroeger konden alleen de rijken de universiteit betalen, en dat was de elite, ja. Maar dan wordt de elite beschreven als mensen 'met veel geld.'
    Nu is het zo dat alleen mensen op de universiteit komen met een hoger (middelbaar) opleidingsniveau, wat voor mij, in zekere zin, ook wel een stukje elite voorstelt. Alleen valt deze 'elite-status' anders te behalen dan vroeger.
    /mening


    "Stay beautiful. Keep it ugly."