Morgaine schreef:
1. Waarom heeft Voldemort geen neus? Door een vloek ofzo? Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar ik weet het niet meer 
Hij heeft een nieuw lichaam gecreëerd en dat leek best wel op een slang. Slangen hebben geen neuzen, dus voldie heeft ook geen neus.
2. Waarom dragen de meisjes op Hogwarts ook stropdassen? Is dat niet iets voor jongens?
Hoort bij het schooluniform. Dat is bij echte scholen ook zo.
3. Waarom wast Snape zijn haar nooit? O_o
Als je kijkt naar film 7 zie je dat hij zijn haar gewassen heeft. Dat is best wel knap. Maar waarschijnlijk ziet zijn haar er zo vies uit omdat hij dag in, dag uit in de toverdrankwalmen leeft. Daar wordt je haar wel vies van.
4. Waarom gebruikte Dumbledore of Harry niet gewoon Avada Kedavra op Voldie?
Ze konden Voldemort pas vermoorden, als alle Horcruxes vernietigd waren. Voldemort kon niet dood, zolang delen van zijn ziel nog zouden bestaan. En ze hebben eer, ze gaan niet zomaar de Vloek des Doods gebruiken.
5. Is Voldie een faunaat?
Hij is een erg machtige tovenaar en beheerst daarom magie beter dan anderen. Hij heeft gewoon enkele spreuken om te veranderen waarschijnlijk.
Hm, dat kan ook wel ja

Maar dat idee dat hij het niet meer wast door zijn verdriet om Lily is zo diepzinnig en lieeef <3
Sophia, mijn mugglevriendin, zegt net; 'nee dat klopt niet, want in de Hersenpan had Sneep toen hij klein was ook al vet haar.'
Laten we het erop houden dat zijn ouders hem nooit shampoo hebben gegeven en hij vies is
It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...