• EMORI




    You had me at
    ‘We'll make it look like an accident’


    Name
    Emori Skelton is de naam waar zij al enige tijd mee door het leven gaat, welke soms wordt verkort tot Mor.

    De naam waar zij ooit mee is geboren, heeft ze achter zich gelaten op het moment dat ze haar onsterfelijke kant accepteerde.

    UH•MOR•EE — variant op Emery; dapper, krachtig


    Age
    24
    Emori is ruwweg 700 jaar oud, hoewel precieze data aan haar verloren zijn gegaan. Haar tweede leven begon eind 1300. Op het antwoord hoe oud ze is, zal Mor ongetwijfeld antwoorden dat een echte dame haar leeftijd niet prijsgeeft. Zelf hecht ze minimale waarde aan kalenders en waar ze voor staan. Daarom viert ze haar verjaardag te pas en onpas als ze zin heeft in een feestje. Uit haar gedrag is soms op te merken dat ze uit een lang vervlogen tijdperk komt, maar dit laat ze niet vrijwillig doorschemeren. Het is niet vreemd voor iemand met het eeuwige leven om tijdverstrijk anders op te vatten. Zo kan ze het hebben over iets wat 'laatst' is gebeurt, waarbij dat in werkelijkheid al jaren geleden is.


    Regime
    Emori is tegen het huidige regime en de manier waarop haar soortgenoten hun macht genieten. Ze is het niet eens met een systeem dat selectieve doelgroepen aanwijst als zijnde bloedzakken.

    Personality
    Ongeremd (laat zich door weinig tegenhouden met betrekking tot het leven) • Dromer • Vergevingsgezind (ziet het nut er niet van in om onbeduidend wrok te koesteren) • Geduldig (heeft letterlijk alle tijd van de wereld en gedraagt zich hier ook naar) • Verstrooid (wat betreft spullen en gebeurtenissen) • Eigenzinnig • Artistiek (heeft een hoge waardering tegenover alle kunstsoorten) • Beschaafd • Loyaal • Nieuwsgierig • Sympathiek • Sadistisch (met vlagen) • Wijs (maar laat zich hierin niet altijd leiden, gebruikt dit vaak voor advies voor anderen) • Roekeloos (beweegt daadwerkelijk als iemand die niets te vrezen heeft) • Elegant (zelfs wanneer ze voor haar gevoel lomp overkomt) • Vergeet gemakkelijk namen, maar nooit een gezicht • Verheft haar stem nooit (haar woede is ijskoud en levensgevaarlijk) • Doortastend • Ruimdenkend • Gesloten • Ongepast gevoel voor humor • Chaotisch goed (hoewel ze op een 'slechte' dag nog wel eens uitschiet)


    Appearance
    Emori telt slechts 162 centimeter — wat voor een vrouw uit haar tijd vrij groot was, maar tegenwoordig absoluut niet meer. Ze heeft het geluk dat haar benen in verhouding het langste lichaamsdeel zijn, waardoor ze (zeker met behulp van hakken) flinker toont, al kan dit ook komen door haar niet ongevaarlijke uitstraling.
    Mor heeft zilvergrijze lokken welke altijd in een knot in haar nek zitten weggestopt. Ze draagt het zelden los. Hierdoor komt haar scherpe kin goed naar voren, welke ze vaak uitdagend uitsteekt. Ook haar neus loopt spits af en geeft haar bijna iets elf—achtigs mee. Emori heeft lichtgrijze irissen, een oogkleur die niet vaak voorkomt, en door haar bleke gelaat extra wordt benadrukt. Make—up is iets wat ze zelden gebruikt, om geen andere reden dan dat ze normaal gezien al genoeg opvalt met haar voorkomen. Emori's default expressie is verveeld — maar laat dit je niet voor de gek houden. Want terwijl ze kijkt alsof ze bijna in slaap tuimelt, heeft ze al tien manieren overdacht om je te wurgen met je eigen ingewanden. Bij het glimlachen komt er een kuiltje in haar linkerwang, haar ene mondhoek trekt ook vaak iets hoger op dan de ander.
    Haar lichaam neigt naar de tengere kant toe, waarbij haar vrouwelijke vormen subtiel en bescheiden zijn en meestal in casual doch stijlvolle kledingstukken worden verhuld. Mor heeft veel van de moderne tijd omarmt — maar niet het ondergoed waar de jeugd in paradeert.
    Wanneer ze zich avontuurlijk voelt, waagt ze zich echter wel graag aan de smaakvolle variaties op deze schandalige kledingstukken. Emori schaamt zich allesbehalve voor haar lichaam.


    She is a weapon, a killer. Do not forget it.
    You can use a spear as a walking stick, but that will not change its nature.


    Go on — bare your teeth at me
    I'll pull them out one by one


    History
    Father • Magnus
    Mother • Åse
    Brother • Alfar
    Brother • Torsten
    Sister • Kaja

    Emori werd ondertussen ruim zeven eeuwen geleden geboren onder de naam Solveig. Dit was na het Viking tijdperk in Noorwegen, dat op dat moment al het Koninkrijk der Noorwegen was. Het Norgesveldet, zoals zij het kent.
    Haar ouders waren simpele landbewerkers, boeren, in een klein en nietszeggend plaatsje.
    Mor herinnerd zich weinig van haar menselijke leven, maar haar vader was een dronkenlap en haar moeder veel ziek. Ze was de helft van een tweeling, enkele minuten jonger dan Torsten. In haar tijd was er voor een vrouw niet veel te doen, behalve dan te trouwen en voor nakomelingen zorgen. Als mens heeft Emori zelfs nooit leren lezen. Ze was echter een dromer, toen al, met de onrust van haar voorouders in zich. Ze wilde niets liever dan de wereld verkennen.
    Op haar negentiende liet ze huis en haard achter zich met Torsten. Ze vertrokken naar Engeland.
    De late middeleeuwen in het Engelse koninkrijk waren bepaald niet glamoureus. Torsten werd verliefd op het land en een dame. Eén van de weinige herinneringen die ze nog aan hem heeft, is zijn trouwerij. Zelf kon Mor zich maar moeilijk binden, was er altijd te veel wat ze nog wilde zien en doen om te worden getemd. Ze had een lust voor het leven, voor het onbekende en trok daarmee helaas niet alleen het goede aan.
    Mor werd verleid door een vampier die haar binnenliet in een wereld waarin regels en fatsoen vervaagden. Ze was jong, dat is hoe ze er op terugkijkt. Een nieuwsgierig kind in het lichaam van een prachtige vrouw. De vampier in kwestie was hopeloos verliefd op haar, en zij op hem, dacht ze. In feiten was ze verliefd op het gevoel dat Stephan haar gaf. Het gif.
    Toen haar tweelingbroer overleed na een kort ziektebed, veranderde ze langzaam in een schim van wie ze altijd was geweest. Stephan kon dit niet aanzien, transformeerde een hevig terugvechtende Mor uiteindelijk tegen haar zin in een gelijke. Het besef dat vampiers monsters waren, hoezeer ze dit ook konden verbergen, kwam uiteraard veel te laat voor haar. Evenals het feit dat ze nooit oprechte gevoelens had gekoesterd voor Stephan, enkel een menselijke verslaving voor het gif. Mor was meer dan overstuur. Ze was destructief. De sporen van dood en verderf die zij in de eerste jaren van haar verandering heeft achtergelaten zijn zelfs nu nog terug te vinden in bepaalde delen van Engeland.
    Emori heeft drie eeuwen op de vlucht doorgebracht voordat ze Stephan uiteindelijk systematisch heeft gemarteld en definitief vermoord. Zelf heeft ze ook meerdere pogingen ondernomen om er een einde aan te maken — maar diep van binnen blijft Mor een dromer en is er een deel van haar dat blijft zoeken.

    [nextcol]



    [/columns]

    [ bericht aangepast op 25 april 2020 - 12:40 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    I like your covers... Maar helaas, ik heb er al een. Als je je echt verveelt mag je er nog wel 1 maken :9~


    Alis volat propriis

    Zou je een cover voor me willen maken?
    De titel is: what doesn't kill me, makes me stronger.
    het gaat over Draco Malfoy, maar hij hoeft niet per se in de cover te staan.
    Het zou heel erg fijn zijn als je het zou willen proberen ;D


    You came. You saw. You conquered my heart.

    Ik wil wel een cover :].
    De titel is - oeh, wacht even... als je een cover voor me wilt maken, mag ik je dan pb-en? Het is nu nog geheim ;p.


    Are you lost?

    Zou je zin hebben om een cover voor me te maken?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    als ik zoek, dan kijk ik.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Geen cover, maar wel een header. Als je dat zou kunnen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh, ik wil er één! Informatie komt zo! (:

    Informatie:

    Titel Highway to Hell
    foto's / plaatjes
    Deze foto of Deze foto (zonder de tekst dan uiteraard) met deze. (maar als je een betere foto hebt/weet, mag je dat ook altijd gebruiken. Als je aparte foto's kan blenden, mag je ook altijd foto's van Dean, Sam en Castiel apart zoeken. (: De enigste eis is dat Dean Winchester, Sam Winchester en Castiel erop moeten staan. De foto's die ik heb gegeven zijn maar suggesties.)
    En deze twee moeten erbij gezet worden:
    1) Bridgit Mendler
    2) Dit meisje

    Jouw covers zijn echt prachtig! Dus alvast heel erg bedankt! <3

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 15:03 ]


    If we had not a soul, music would have created it.