Rol:
Dienstmeisje
Volledige naam:
Rosalie Halliwell, maar de meesten noemen haar gewoon Rose of Rosie
Uiterlijk:
Rose ziet er niet uit als elk ander Iers meisje. Rose heeft een eerder donkere verschijning in vergelijking met haar landgenoten.
Haar donkerbruine krullen, die ongeveer tot aan haar schouders komen, en haar net zo donkere ogen zorgen ervoor dat ze er inderdaad best zuiders uitziet. Om dan nog maar te zwijgen over haar getintte huidskleur, die alleen maar nog bruiner wordt als ze de zon maar eventjes hoeft te zien.
Rose vindt dat haar neus niet echt in verhouding is met de rest van haar lichaam. "Hij is te groot", zegt ze altijd maar. Ze heeft best grote, rond ogen en volle lippen. Haar gezicht is ovaalvormig. Rose haar tanden staan niet wat je kan noemen recht, maar het ziet er ook niet naar uit dat iemand ze bewerkt heeft met een hamer.
Rosie is niet veel groter, niet veel kleiner dan de andere meisjes van haar leefdtijd. Ze heeft een normaal postuur, hoewel veel mensen zeggen dat ze wat meer moet eten. Maar dat zijn de mensen die haar nog niet hebben zien eten, want Rose zou kunnen eten voor een heel leger. Rose heeft hier en daar een paar moedervlekken. Ze heeft ze er eentje in de vorm van een huisje net over haar rechterknie. Door het vele spelen en ravotten dat ze als kind gedaan heeft, heeft ze ook hier en daar een litteken staan.
Karakter:
Veel mensen zien Rosie maar als het dienstmeisje vij de Ruterfords, maar eigenlijk is ze veel meer dan dat.
Over het algemeen is Rose een erg vrolijk persoon, maar haar humeur kan erg beïnvloed worden door omstandigheden en andere mensen. Waardoor ze ook een erg beïnvloedbaar persoon is. Ze is gemakkelijk om te manipuleren.
Niemand weet dat Rose erg leergierig is. Daarom vindt ze het altijd zo fantastisch wanneer ze in de bibliotheek mag poetsen. Dan neemt ze altijd een boek uit een rek en begint ze te lezen. Lezen kan ze doordat haar vader haar dat geleerd had. Ze is eigenlijk best slim, maar haar familie kan haar geen opleiding betalen.
Rose doet alles voor iedereen. Ze zou nooit een vlieg kwaad doen. Daarom is ze eigenlijk het perfecte dienstmeisje. Ze neemt orders zonder te morren en zal iemands rommel zonder zagen of klagen opruimen. Ze is enorm behulpzaam en zal altijd een hulpeloze ziel helpen.
Het feit dat ze niet veel klaagt, komt ook doordat Rose liever haar gedachtes voor zichzelf houdt. Ze praat niet zoveel in grote groepen en zal pas haar eigen mening met je delen wanneer ze je echt vertrouwd. Het is haar ook geleerd om te zwijgen wanneer dat moet.
Rose is eigenlijk erg verlegen en zal nooit uit zichzelf naar iemand toegaan. Nog iets wat haar perfect maakt als dienstmeisje, want dat betekent dat ze de gasten ook met rust laat. Haar vriendenkring is hierdoor ook erg beperkt, maar dat vindt ze niet erg. Ze heeft er toch geen tijd voor, aangezien ze toch constant moet werken.
Rose weet wel niet zo goed hoe ze haar emoties moet beheersen. Ze toont ze liever niet, maar doordat ze zo'n emotioneel persoon is, lukt dat haar niet. Mensen kijken dus ook niet meer vreemd op wanneer ze met een glimlach van oor tot oor zit te poesten of zelfs wanneer ze aan het huilen is.
Rosie is iemand die grote dromen heeft. Ze zou de éne dag graag lerares willen worden, terwijl ze de volgende dan weer naar het circus wilt.
Verder houdt Rose wel van humor en heeft ze de dubbelzinnigheden rap door. Ze houdt ervan om dingen breeder uit te smeren dan ze zijn. Ze is zo één van die meisjes die constant zit te giechelen.
Rose is ook erg onhandig.
Hobby's:
Rosie houdt van lezen, maar daar heeft ze niet veel tijd voor.
Verder houdt ze er ook van om stiekem naar de keuken te gaan en verschillende zoetigheden klaar te maken. Ze vindt het wel jammer dat ze haar kookkunsten nooit echt zal kunnen bewijzen, maar ze gelooft erin dat haar dag ooit wel zal komen.
Extra informatie:
Roses moeder komt uit Spanje, wat haar zuiderse uiterlijk wel kan verklaren. Haar moeder was al dienstmeid bij de Rutherfords, maar ze stierf bij Rosies geboorte. Vanaf die dag moest haar vader haar afstaan bij de Rutherfords, anders zouden hij en zijn dochter vast omkomen van de honger. Roses vader, James, zorgt voor de administratie ten huize Rutherford. Hij is één van de weinigen die Rose echt vertrouwd. De vader-dochterrelatie is dus héél erg sterk. Rosie kan het ook enorm goed vinden met Agness.
Titel?
'The faces we hide', I don't know, ik suck in titels. Dat weet je ondertussen al, denk ik xd
Waarschuwen?
JA!
Sorry, maar mijn zusje heeft gevraagd om te spelen en ik kan haar niet langer doen wachten. Dan begint ze te zagen en dan maakt ze mijn ouders wakkker xd. Sorry! Ik doe verder van zodra ik daar de kans toe krijg.
[ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 16:12 ]
Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.