• Ik blijk nogal een rare fascinatie te hebben met moord en oorlogen, vooral de tweede wereldoorlog. Dus ik begon me af te vragen hoe het zou voelen om iemand te vermoorden, -ja erg raar- en of ik daartoe in staat zou zijn. Ik denk dat je weinig ervan voelt, behalve als het voor je plezier is en he allemaal opgezet plan is om iemand te vermoorden. Maar als je gedwongen word zal je amper iets voelen, misschien afgrijzen.
    Daarbij voel ik gewoon niets als ik eraan denk, als ik erover lees, als ik het zie op tv, of ergens anders. Ik kan het niet voelen. Stelt dat mij in staat om te moorden? Ik heb geen idee.
    Hoe denken jullie erover?


    Your make-up is terrible

    'Hij heeft een geweldige leven gehad, amen.'


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik heb altijd al willen weten hoe het is om iemand te vermoorden. -Dit klinkt heel slecht-
    Maar dat komt vooral omdat ik al die films tegenwoordig zie. Mensen worden bruut afgeslacht en doodgestoken.
    Niet dat ik het doe of ooit ga doen hoor. Ik bedoel, ik zou niet eens in staat zijn om zoiets te doen. Om het leven van iemand te nemen. Dat lijkt me echt afschuwelijk.

    Ik weet wat de gevolgen van moord zijn, en dan heb ik het niet over een gevangenisstraf. Ik heb niet het recht andermans leven af te nemen omdat ik het niet gecreëerd heb, daarom zal ik nooit iemand vermoorden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Iedereen is in staat te moorden,ieder van ons heeft een duistere kant en vanuit die kant kunnen we de meest verschrikkelijke dingen doen,erger nog dan moorden. Gelukkig hebben we een geweten, remmingen,normen en waarde waardoor we die kant onderdrukken. Maar moorden kunnen we allemaal,als het moet.

    Zelf ben ik ook geïnteresseerd in moorden,mijn lievelingsboeken gaan over moorden. Ik vind een boek of een film pas geslaagd als er een moord in komt, hoe erger hoe beter. Moorden zijn ook interessant,hoe komt het dat iemand in staat is zo iets verschrikkelijkst te doen. een boeiender onderwerp bestaat niet.
    Het is bij mij zelfs zo erg dat ik weet hoe je iemand het best kan doden. Zonder gepakt te worden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb er wel eens (nou, ok, vaker dan "wel eens".) over nagedacht en ik denk dat ik wel in staat zou zijn om iemands leven te nemen. Ik zou het alleen niet zomaar doen. Ik zou er een goede reden voor nodig moeten hebben, omdat ik het anders nutteloos vind. De enige goede reden waarmee ik overweg zou kunnen, is dat het is om mijn eigen leven te redden.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2011 - 16:09 ]


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Nee. Ik vind moorden fuckedup, ziek en onrechtvaardig, wie vindt dat hij/zij het recht iemand anders' leven te beëindigen, verdient een geweldige klap in z'n gezicht.

    Je bent niet de enige. Mijn ouders vinden me echt raar omdat ik altijd geïnteresseerd ben in moorden en oorlogen en afslachtingen enzo. Ik schreef al redelijk bloederige verhalen toen ik twaalf was. xDEn ik heb mezelf ook al vaak afgevraagd hoe het voelt om te moorden.
    Ik denk, zoals je zegt, dat als het in een flits gebeurt, zelfverdediging of ongeluk of whatever, dat je er niet echt iets van voelt. Maar als je echt alles plant en ernaartoe werkt, dat het helemaal anders is. Dan vraag ik me echt af hoe die persoon zich moet voelen als hij weet dat hij binnen afzienbare tijd iemands leven gaat wegnemen.
    In mijn nieuwsgierigste buien of als ik weer eens naar zo'n thriller zit te kijken, dan denk ik echt 'Wat als ik nu gewoon een mes pak en een random persoon neersteek?' maar ik zou het echt nooit kunnen. Grote mond, klein hartje. En ik heb ook teveel respect voor iemand anders leven om zoiets te doen. Ik weet wat het is om mensen te verliezen, en als het dan ook nog om moord gaat. Verschrikkelijk.
    Daarom heb ik besloten om later, when I'm all grown up, met een moordenaar in de gevangenis te gaan praten en hem/haar te vragen wat er door hem heen ging.
    Maar het zal me blijven fascineren hoe die mensen denken. Misschien zit mijn Humane Wetenschappen achtergrond er voor iets tussen. Ik weet dat ik eng en raar klink nu, maar ik ben altijd al een nieuwsgierig type geweest. En het boeit ook gewoon enorm. Maar in elk geval, je bent echt niet de enige. ^^

    [ bericht aangepast op 13 juli 2011 - 16:38 ]


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist. And if they did, I wouldn't be one of them. -Sherlock Holmes

    Ik heb vroeger vaak op Q gelezen en ook van andere gehoord dat als ze iemand vermoorden, ookal is het een crimineel die de ergste daad ooit heeft gedaan, zelfs dan dat ze zich schuldig zouden voelen.
    En dan denk ik.. Nee, als ik een crimineel zou vermoorden, nee ik zou me niet schuldig voelen.
    Ik denk hierover denk ik precies hetzelfde als jij, Stelt dat mij in staat om te moorden?

    Ik vind het ook een interessant onderwerp.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2011 - 16:40 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik heb me altijd al afgevraagd of ik ertoe in staat zou zijn.
    Ik bedoel in situaties waar ik in gevaar kom of mijn familie, uit zelfverdediging ofzo.
    Ik vraag me echt af of ik het dan wel zou kunnen.


    We'll never be as young as we are tonight

    Haha ik ben niet gek dus. :'D


    Your make-up is terrible

    Uneventful schreef:
    'Hij heeft een geweldige leven gehad, amen.'


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    C18 schreef:
    Ik heb niet het recht andermans leven af te nemen omdat ik het niet gecreëerd heb, daarom zal ik nooit iemand vermoorden.

    Dat wat samantha zegt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    En persoonlijk, ik zou het kunnen. Ik moet daarvoor alleen goed en dan ook echt goed kwaad zijn. Ik zou het leven van iemand kunnen nemen, als je me ertoe drijft en me geen andere keus laat

    [ bericht aangepast op 13 juli 2011 - 22:08 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het is normaal voor een mens om over zoiets na te denken. Maar ik zou het niet doen mocht ik het kunnen ontlopen. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik zou het denk ik niet kunnen. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven wat je het gezin, de familie , de vrienden van de persoon aan doet.

    In een kwestie van oorlog ligt het denk ik heel anders. Dan is het schieten of geschoten worden.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.