• Hey.

    Ik ben de laatste tijd dus heel erg aan het twijfelen of ik dit jaar wel moet beginnen aan mijn studie en niet eerst een jaartje moet gaan werken om geld te verdienen (aangezien mijn ouders mijn studie niet kunnen betalen en ik daarvoor een lening moet nemen). Ik vind dit echt vreselijk vervelend, want ik ben soms echt zo bang dat ik daardoor later in de geldproblemen kom en daarnaast voel ik me de laatste tijd sowieso al ongelooflijk onrustig. Maar aan de andere kant heb ik wel zin om eraan te beginnen... Ik weet het gewoon niet meer, ik ben gewoon zo bang dat het me dus later problemen oplevert, maar aan de andere kant weet ik dan ook niet of ik daar dan volgend jaar dan nog zin in heb...

    Weten jullie misschien iets om even weer alles op een rijtje te krijgen/rustig te worden, want ik wordt echt helemaal gek nu ik daar al zo weken thuis over zit na te denken. En dan wil mijn moeder de vakantie ook nog gaan afzeggen, terwijl ik me er juist zo op had verheugd om eventjes weg te gaan en uit te waaien. En kennen jullie iemand die ook zoiets had/heeft?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Memphis schreef:
    (...)

    Ja, echt vreselijk hè. En het wordt steeds erger. Een tijdje geleden volgde ik dat programma 'De P.C.Hoofdstraat' en daar kwam telkens zo'n rijke jongen in die constant weer begon aan een nieuwe studie en dan weer stopte en dan weer met iets anders begon... En alleen omdat zijn ouders dat allemaal konden betalen >.<. Echt zo'n kakjoch was dat en hij wilde niet eens iets met die studies worden. Er was ook een aflevering dat hij Frans ging studeren in Parijs en toen zat hij daarover helemaal op te scheppen, maar een paar weken later was hij alweer aan het zeuren over die 'kutstudie' en 'kutfransen' en was hij te lui om op te staan voor zijn colleges. Echt niet te geloven dat zulke mensen daar dan wel de kans voor krijgen, alsof zij het meer verdienen. Ik kan daar zo kwaad om worden.

    Jort Kelder :9~


    "I shut my eyes in order to see.'

    CountMeIn schreef:
    Lieverd, ik weet dat die keuze héél moeilijk is. Maar als je je studie komend jaar, goed afrond. Heb je later een goede baan, en dus voldoende geld om die lening af te betalen. Je studie is belangerijk. En als je studeerd op (redelijk) hoog niveau, dan kan er bijna niks mis gaan, en krijg je zeker weten een goede baan. Is je studie vrij laag, dan zou ik wachten.
    Zie het geld dan liever als een aanmoediging om extra je best te doen, als je het toch gaat doen en je studie goed af te ronden.


    Als je een jaartje wacht heb je nog steeds dezelfde studie hoor :']


    A universe is trapped inside a tear, Replaces love and happiness with fear.

    Memphis schreef:
    (...)

    Ja, echt vreselijk hè. En het wordt steeds erger. Een tijdje geleden volgde ik dat programma 'De P.C.Hoofdstraat' en daar kwam telkens zo'n rijke jongen in die constant weer begon aan een nieuwe studie en dan weer stopte en dan weer met iets anders begon... En alleen omdat zijn ouders dat allemaal konden betalen >.<. Echt zo'n kakjoch was dat en hij wilde niet eens iets met die studies worden. Er was ook een aflevering dat hij Frans ging studeren in Parijs en toen zat hij daarover helemaal op te scheppen, maar een paar weken later was hij alweer aan het zeuren over die 'kutstudie' en 'kutfransen' en was hij te lui om op te staan voor zijn colleges. Echt niet te geloven dat zulke mensen daar dan wel de kans voor krijgen, alsof zij het meer verdienen. Ik kan daar zo kwaad om worden.

    Hahaha Joris Lam!
    Die gast is zo lui dat hij bijna niet eens zijn eigen reet kan afvegen. :'D
    Tja, ik zou ook wel willen dat mijn ouders miljonair waren, maar dan had ik niets meer te wensen. En dat zou ik ook niet willen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zou ook eerst mijn studie afmaken, dan krijg je waarschijnlijk wel een goede baan om die lening af te betalen.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Mudblood schreef:
    (...)
    Hahaha Joris Lam!
    Die gast is zo lui dat hij bijna niet eens zijn eigen reet kan afvegen. :'D
    Tja, ik zou ook wel willen dat mijn ouders miljonair waren, maar dan had ik niets meer te wensen. En dat zou ik ook niet willen.


    Ja, die bedoel ik! - ik keek even op Google om te zien of hij het echt was, want ik heb eigenlijk nog echt op zijn naam gelet, haha :'D. Maar pfft, van die gozer krijg ik echt kotsneigingen. Wat is die gozer lui en ondankbaar zeg.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Oh, over die gast trouwens, ik zou gewoon zelfmoordneigingen krijgen. Je hebt mensen die veel begaafder zijn en die het meer verdienen dan zulke sukkels, maar toch... het is zò oneerlijk. D:


    Where there is a sea there are pirates...