• De stelling van vandaag luidt:
    Ouders moeten zelf betalen voor schoolboeken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Waarom moet er aan het eind van het schooljaar/begin van de zomervakantie een stelling komen die over school gaat? D:


    Where there is a sea there are pirates...

    Roadrunner schreef:
    Mijn ouders doen dat al...

    In de basisschool niet. In het secundair onderwijs kan je huren/kopen.
    Bij mij dan.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2011 - 14:40 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Mijn ouders betalen al voor die boeken? Ikzelf betaal er niet voor hoor?


    To infinity and beyond •

    Mijn schoolboeken worden altijd gehuurd, er moet alleen boeken worden gekocht die erg beschadigd of gewoon kwijt zijn.

    Eurydice schreef:
    Nee, niet iedereen kan dat betalen. Sowieso zijn schoolboeken belachelijk duur.
    Schoolboeken moeten alleen zelf betaald worden als ze kapot gemaakt zijn.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Eurydice schreef:
    Nee, niet iedereen kan dat betalen. Sowieso zijn schoolboeken belachelijk duur.
    Schoolboeken moeten alleen zelf betaald worden als ze kapot gemaakt zijn.

    Pemberley schreef:
    wij moeten sowieso onze eigen schoolboeken kopen


    Love isn't blind, It's retarded.

    nee me zoveel geld hebben mensjes niet


    Shoganai i ne~

    Op onze school mag je de boeken huren, de handboeken dan tog. De werkboeken moet je gewoon aanschaffen (logisch), maar zo'n huursysteem is heel makkelijk. Want niemand wil die boeken toch bijhouden en koesteren, of wel? Op het einde van het jaar ben je ervan af, en geen geld verloren. Enige nadeel; er zijn al erg oude boeken bij, maarja, beter dan betalen!

    [ bericht aangepast op 3 juli 2011 - 19:25 ]


    Destruction is always loyal to chaos.

    Oneens, het zijn schoolboeken, en school behoord tot quasi collectieve goederen, zouden we de school helemaal en de boeken zelf moeten betalen, dan kun je het net zo goed particulier noemen, toevallig hadden we dat hoofdstuk met economie.

    Dat is hetzelfde als zorgverzekering verplicht maken en daar alsnog voor moeten betalen. Ik ben daar gewoon niet voor.


    Life is hard and then we die

    Nee. Zoals het nu gaat is goed, de schoolboeken worden gratis uitgeleend aan ons. Dat heeft de regering toch vorig jaar besloten, als ik het goed heb? Want eerst moesten we het nog wel zelf betalen, nou ja, mijn ouders dus.


    It ain't broke, so don't fix it.

    Klopt geen hol van. Er werd gezegd dat ik voor het vorige schooljaar niets zou hoeven te betalen. Ik was alsnog 200 euro kwijt. Gewoon omdat ze ndan maar een 'Vrijwillige verplichte ouderbijdrage hoger gaan maken.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2011 - 20:44 ]


    To infinity and beyond •

    StJimmy schreef:
    Oneens,school is al zo duur,dit kunnen ze best voor ons doen.


    Believe in yourself, change the world.