• Slotje

    [ bericht aangepast op 7 juli 2011 - 22:21 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sleutelbloem schreef:
    (...)
    Maar het idee van tovenaars en heksen is al eeuwen oud, de Hongerspelen is echt helemaal zelf bedacht zeg maar, om eerlijk te zijn vind ik de Hongerspelen velen malen beter

    JA het is al wel een oud idee
    Maar komop zo ver ik van de hongerspelen heb gehoord lijkt het best veel op een leeuwengevecht alleen tussen mensen en iets uitgebreider 0.o


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Songbird schreef:
    Nee sorry, Harry Potter boven alles.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Sleutelbloem schreef:
    (...)
    Maar het idee van tovenaars en heksen is al eeuwen oud, de Hongerspelen is echt helemaal zelf bedacht zeg maar, om eerlijk te zijn vind ik de Hongerspelen velen malen beter

    En het idee van de Hongerspelen dan? Precies hetzelfde, schat, komt uit de tijd van de Romeinen, toen men Spelen organiseerden. De regering lieten een paar mensen karig tot onbewapend de arena ingaan om te zien hoe ze elkaar afmaakten tot genoegen van het publiek, dat er massaal op af kwam.


    ars moriendi

    Tortuga schreef:
    (...)
    En het idee van de Hongerspelen dan? Precies hetzelfde, schat, komt uit de tijd van de Romeinen, toen men Spelen organiseerden. De regering lieten een paar mensen karig tot onbewapend de arena ingaan om te zien hoe ze elkaar afmaakten tot genoegen van het publiek, dat er massaal op af kwam.

    Het idee komt van de legende van de Minotaurus, dus niet van de Romeinen, maar ik heb geen zin om hier ruzie over te maken


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Taraluis schreef:
    (...)
    JA het is al wel een oud idee
    Maar komop zo ver ik van de hongerspelen heb gehoord lijkt het best veel op een leeuwengevecht alleen tussen mensen en iets uitgebreider 0.o

    Het is zoveel meer en zo goed geschreven


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sleutelbloem schreef:
    (...)
    Het idee komt van de legende van de Minotaurus, dus niet van de Romeinen, maar ik heb geen zin om hier ruzie over te maken

    Kan ook, ik herkende de geschiedenis van de Romeinen erin. Maar dat klopt, de legende van de Minotaurus lijkt er ook erg veel op.

    Maar nu spreek je je eigen argument tegen waarin je zei dat de Hongerspelen dus origineel bedacht zou zijn? =']


    ars moriendi

    Songbird schreef:
    Nee sorry, Harry Potter boven alles.


    Alis volat propriis.

    Tortuga schreef:
    (...)
    Vind jij. Maar je vergeet blijkbaar even hoe enorm Harry Potter's wereld is. En dan heb ik het over de kleine details. De personages zijn duizelingwekkend goed en diep uitgewerkt, alle kleine verhaallijntjes komen samen tot 1 grote verhaallijn, er gebeuren totaal onverwachtte dingen enz enz. Daarbij vergeet je dat er niets maar dan ook helemaal niets vergelijkbaar is met Harry Potter (toen het werd bedacht), en dat je al die dingen bedenkt, van de lokaties tot het Zwerkbal aan toe, vind ik getuigen van enorm veel creativiteit. Dat kun je gewoon niet ontkennen.

    Ik zeg niet dat de Hongerspelen slecht is, maar ik vind het onvergelijkbaar met zo'n legendarische en vooral tijdloze serie als Harry Potter waarmee miljoenen kinderen (waaronder ook ik) mee zijn opgegroeid.

    Agreeee! :'D


    Alis volat propriis.

    Tortuga schreef:
    (...)
    Kan ook, ik herkende de geschiedenis van de Romeinen erin. Maar dat klopt, de legende van de Minotaurus lijkt er ook erg veel op.

    Maar nu spreek je je eigen argument tegen waarin je zei dat de Hongerspelen dus origineel bedacht zou zijn? =']

    Ja want er is zoveel meer. Ik ou nooit op het idee zijn gekomen van de districten, van Panem. Zij heeft gewoon een heel nieuwland bedacht
    En nu ga ik slapen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sleutelbloem schreef:
    (...)
    Ja want er is zoveel meer. Ik ou nooit op het idee zijn gekomen van de districten, van Panem. Zij heeft gewoon een heel nieuwland bedacht
    En nu ga ik slapen

    .. en JK Rowling een totaal nieuwe wereld met andere wetten, normen, waarden..

    Welterusten. :Y)


    ars moriendi

    Het is gewoon beide goed, het ligt er maar net aan wat voor soort verhaal je meer aanspreekt. Alhoewel ik het ermee eens ben dat Harry Potter nog veel uitgebreider is dan De Hongerspelen.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Niet omdat ik fan ben van Harry Potter, maar dit is gewoon pathetic. Ga redenen bedenken waarom Jonas Brothers beter zijn dan Justin Bieber. Jeez.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Das weer iets nieuws, of niet? Wat zijn de hongerspelen nou weer en waarom wordt het vergeleken met HP?


    I was an angel living in the garden of evil

    Lovelyxxx schreef:
    Das weer iets nieuws, of niet? Wat zijn de hongerspelen nou weer en waarom wordt het vergeleken met HP?


    De Hongerspelen is gewoon ook een boekenreeks.
    & geen idee waarom het plots vergeleken word.
    Ik vind De Hongerspelen beter, persoonlijk. :Y)


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Delinquent schreef:
    Natuurlijk, twilight is weer even uit het zicht en ze gaan gelijk de hongerspelen vs HP opzetten, fanwars uitlokken is zo zielig. Waarom kun je niet gewoon van HP en De Hongerspelen houden? (krul)


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''