• Wat verstaan jullie onder pesten? De meningen zijn daar echt enorm over verdeeld.
    De een ziet je mening uiten al als pesten (als je bijvoorbeeld zegt 'ik vind dat shirtje niet zo leuk' of 'je kunt beter je mond houden als er alleen maar ruzie van komt') en de ander vindt het pas pesten als je iemand dagelijks uitscheld en neerslaat.

    Dus, wat vinden jullie? En waar ligt de grens tussen plagen en pesten? (krul)

    Ja, ik denk dat ik het daar wel mee eens ben. Gewoon echt als je iemands gevoelens opzettelijk kwetst. Als persoon kun je dit zelf niet altijd zien, maar vaak als buitenstaander wel. En dan kan het ook nog verschillen hoe erg iemand gepest wordt; of iemand wordt elke dag na school afgeranseld, of iemand wordt continu de grond in geboord.. maar allebei is erg. Maar kijk, het is niet gelijk pesten als het 1 of 2x gebeurd. Dan moet het wel vaker gebeuren.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Pesten is als de persoon er door gekwetst wordt en als het echt gemeen is bedoeld


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Pyro schreef:
    Plagen is als het niet kwetsend bedoeld is tegenover de ander persoon. Pesten is bedoeld om te kwetsen en mensen neer te halen.


    Love isn't blind, It's retarded.

    Als je herhaaldelijk extreem gemene acties uithaalt tegen iemand, terwijl je weet dat die dat niet leuk vindt? (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik vind dat het verschil simpelweg is dat plagen als leuk kan worden beschouwd, en pesten gaat over dingen doen die degene waarbij het gebeurd niet leuk vind.


    I recycle my thoughts.

    Als je de ander kwetst. Niet altijd als je bewust de ander kwetst. Onbewust kwetsen is ook pesten alleen heeft de pester het niet altijd direct door... Als het herhaaldelijk gebeurt dan is het echt pesten.
    De pester moet wel laten geweten worden dat de ander het niet leuk vind en dat hij hem dus eigenlijk pest. Als de pester het dan realiseerd en ermee stopt betekent dat het zijn bedoeling niet was of hij begrijpt dan dat het fout was... Als het nog niet stopt is het zeker pesten.


    Ik wil een tuin vol egels

    plagen is een grapje 1x maken en de andere vind dat ook leuk maar je gaat niet door het is maar een keer.
    pesten is iemand die grond in stampen met allemaal scheldwoorden enzo en elke dag terwijl het slachtoffer ht niet leuk vind!


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Celestial schreef:
    Pesten vind ik wanneer je iemands gevoelens kwetst.
    Dat kan bijvoorbeeld zijn door iemand uit te schelden of iemand af te kraken.
    Maar sommigen vinden het al heel erg als je je mening uit door bijvoorbeeld te zeggen dat het niet je smaak is.
    Dat vind ik overdreven.


    Food.

    Buitensluiten, praten over degene en als degene zich omdraaid doen of dat je niets zij, voor gek zetten, uitschelden.


    <3

    Pesten is als je iemand opzettelijk kwetst en je daarmee door gaat. dat die gene bang voor je word.


    "Ignite, my love. Ignite."