• Zondag ga ik naar Amsterdam naar een theateroptreden van iemand, maar ik ben mijn ovkaart een tijdje terug verloren. Heb nu een nieuwe aangevraagd maar die komt pas over maximaal 3 weken binnen. Dus nu komt mijn vraag. Kun je zonder ov-kaart met de tram? Dus dat je gewoon ergens daar binnen een kaartje koopt, of gaat dat niet? En als dat niet gaat, staan er dan ergens op bijvoorbeeld CentraalStation van die automaten waar je zo'n dagchipkaart kunt kopen?

Als iemand dit weet, zou je me hier echt enorm veel mee helpen!

Wie du mir, so ich dir.

Voor zover ik weet, kan je een soort wegwerp-ovkaart kopen. Daarmee kan je dan heen en terug reizen...

Maar dat weet ik niet zeker.

Ja dat kan, je kunt in de tram zelf een kaartje kopen, dat is €2,60 per kaartje (die moet je dan heen en terug kopen) Dagkaartjes kun je kopen bij de metro geloof ik :)

Life is hard and then we die

PUKKELxDING schreef:
    Ja dat kan, je kunt in de tram zelf een kaartje kopen, dat is €2,60 per kaartje (die moet je dan heen en terug kopen) Dagkaartjes kun je kopen bij de metro geloof ik :)

En die zijn dan een half uur geldig :3

SLOAN.

PUKKELxDING schreef:
    O en die kan ik gewoon krijgen in de tram zelf of in het metrostation bij een appartaat? Iedereen alvast bedankt voor de tips :Y).

Wie du mir, so ich dir.

Incubus schreef:
    Voor zover ik weet, kan je een soort wegwerp-ovkaart kopen. Daarmee kan je dan heen en terug reizen...

Maar dat weet ik niet zeker.
    O okay, maar kun je die ook op zondag krijgen? En haal je die dan uit een automaat enzo? En weet je dan ook waar je zo'n automaat kunt vinden? (nerd)

Wie du mir, so ich dir.

Ik woon in Amsterdam en ga best vaak met de tram, en je moet gewoon de tram binnengaan, 2,60 bij zo een man betalen en dan krijg je een kaartje die 1 uur geldig is. Als een uur verstreken is moet je bij de terugweg weer eentje kopen. (:

We accept the love we think we deserve.

Claw schreef:
    Ik woon in Amsterdam en ga best vaak met de tram, en je moet gewoon de tram binnengaan, 2,60 bij zo een man betalen en dan krijg je een kaartje die 1 uur geldig is. Als een uur verstreken is moet je bij de terugweg weer eentje kopen. (:
    Oké dankuuu (nerd)

Wie du mir, so ich dir.

Toen ik in Amsterdam was, ging ik 1x met de tram, en dat was een tram waar je alleen in kon met de ov-chipkaart. En dat stond ook op dat ding. Maar voor hetzelfde geld kan je er wel een kaartje kopen..

Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

Jonsu schreef:
    (...)
    Oké dankuuu (nerd)

Maar zo'n dag kaart is goed koper dan betaal je volgens mij 4,50 en dan kan je heen en terug(nerd)(das is bij ons zo in spijkenisse en Rotterdan maar met die 1 x rijzen is bij ons 2,50 O.o)

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor