• Hej,

    Ik heb gisteren mijn gitaar gekregen en ik leer mezelf dus spelen. Het lukt al aardig, maar soms heb ik het gevoel dat akkoorden nogal vals klinken, op het internet zag ik dat veel mensen met zo een klem spelen.
    Is dat makkelijker en beter?
    En is het maar een idee dat mijn akkoorden wat vals klinken (mijn gitaar is gestemd)

    Before schreef:
    (...)
    Ja, waarschijnlijk druk je je snaren niet goed in. Hoe staat je gitaar gestemd?

    goei vraag zoals mijn stemmer het aangeeft xD dus waarschijnlijk volgens A

    vezz schreef:
    (...)
    goei vraag zoals mijn stemmer het aangeeft xD dus waarschijnlijk volgens A

    Je kan hem beter in de 'normale' dingen zetten
    (1ste dikste snaar, 6de dunste)
    EADGBE.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Before schreef:
    (...)
    Je kan hem beter in de 'normale' dingen zetten
    (1ste dikste snaar, 6de dunste)
    EADGBE.

    ja weet ik maar ze staan dus juist gestemd :P

    vezz schreef:
    (...)
    ja weet ik maar ze staan dus juist gestemd :P

    Euhn, goh, ik zou het niet weten, met welke akkoorden is dit zo?


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    oh je bedoeld met een capo. naja, je verhoogd de akkoorden dan. een D wordt bijv een D# en als je de capo nog een vakje hoger zet wordt het een E. maar het heeft dus niet veel zin om de capo te gebruiken. k denk dat het eraan ligt dat je vingers nog niet zo veel kracht hebben


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Jennieee schreef:
    oh je bedoeld met een capo. naja, je verhoogd de akkoorden dan. een D wordt bijv een D# en als je de capo nog een vakje hoger zet wordt het een E. maar het heeft dus niet veel zin om de capo te gebruiken. k denk dat het eraan ligt dat je vingers nog niet zo veel kracht hebben

    Heb jij mss tips om het minder vals te laten klinken?

    vezz schreef:
    (...)
    Heb jij mss tips om het minder vals te laten klinken?

    Gewoon oefenen, het gaat wel weg. Ik had het in het begin ook. En inderdaad, snaren harder indrukken?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Betrayal schreef:
    (...)
    Gewoon oefenen, het gaat wel weg. Ik had het in het begin ook. En inderdaad, snaren harder indrukken?

    Ja idd dat is soms moeilijk en ik denk ook dat ik daardoor wat vals klink, zou ik het kunnen op het einde van deze zomer?

    vezz schreef:
    (...)
    Ja idd dat is soms moeilijk en ik denk ook dat ik daardoor wat vals klink, zou ik het kunnen op het einde van deze zomer?

    Als je veel oefent in een week of zoiets


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Zo'n klem heet een capo en dat is alleen bij sommige nummer handig. Want dan hoef je je gitaar niet in een of andere onmogelijke drop te stemmen. Omdat je net begint kunnen je akkoorden nog wat vals klinken. Dat is omdat je nog niet genoeg kracht zet op de snaren of hem net een klein stukje verkeerd pakt. Maar hoe lang ben je bezig? want dat helpt ook heel veel. Ik zelf speel niet echt serieus maar kan al redelijk wat :P


    Love sheds light one the darkest of times

    vezz schreef:
    (...)
    Ja idd dat is soms moeilijk en ik denk ook dat ik daardoor wat vals klink, zou ik het kunnen op het einde van deze zomer?

    Elke dag een uur oefenen, dan ben je er heel snel c;


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Slash schreef:
    Zo'n klem heet een capo en dat is alleen bij sommige nummer handig. Want dan hoef je je gitaar niet in een of andere onmogelijke drop te stemmen. Omdat je net begint kunnen je akkoorden nog wat vals klinken. Dat is omdat je nog niet genoeg kracht zet op de snaren of hem net een klein stukje verkeerd pakt. Maar hoe lang ben je bezig? want dat helpt ook heel veel. Ik zelf speel niet echt serieus maar kan al redelijk wat :P

    Ik heb hem nu twee dagen xD

    Wouw wat leuk :)
    Ik speel ook gitaar, en Piano :D

    Nichole schreef:
    Wouw wat leuk :)
    Ik speel ook gitaar, en Piano :D

    ik heb mezelf piano leren spelen nu nog gitaar xD

    Misschien is je gitaar gewoon niet gestemd. Een klem is eigelijk toch gewoon om je akkoorden hoger/lager te doen klinken. Hoe meer je naar het.. 'lichaam' van je gitaar gaat met je klem, hoe hoger de akkoorden.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~