• Niet heel boeiend, maar misschien help ik er toch weer wat mensen mee :3
    Ik zie hier regelmatig topics staan met mensen die vragen naar ideeën voor krullend haar.
    Nu heb ik zelf pijpenkrullen en erg dik haar, dus ik dacht dat als ik mijn haartipjes hier zou melden, het misschien wel zou helpen ^^.

    Ik ben oorspronkelijk rossig (rood/blond), maar nu is het donkerrood. Ik verf het regelmatig omdat ik mijn oorspronkelijke haarkleur niet mooi vind.
    Verder heb ik, wat ik echt iedereen met krullen kan aanraden (ga wel even na wat voor haar je hebt :P), laagjes =D. Ik had twee lagen, maar dat vond ik te weinig dus heb ik er zelf één laag bijgeknipt.
    Verder vond ik dat ook nog te saai dus heb ik er ook nog een pony bijgeknipt (vraag me niet hoe het gelukt is xd) en die stijl ik nu elke dag (als het mooi weer is). Ik ben van plan mijn pony blauw te verven als het donkerrode er weer uit is.
    Het is een beetje een emo/punk/scene kapsel, maar dit is precies wat ik wilde :P
    (Even voor de duidelijkheid: ik heb inderdaad mijn haar zelfgeknipt, maar verder is het goed gelukt. Ookal doe je zelf een kapperopleiding en ookal was het dom; het was mijn keuze :$)

    Verder raad ik iedereen met slag/dik haar/krullen aan om kokosvet te gebruiken. Je kan het bij de kruidvat kopen en het is van Palmer of zo... Het helpt geweldig tegen pluizen en verzorgt je haar geweldig.

    Sorry als dit een onzin topic was, maar misschien helpt het iemand ^^
    En niet te vergeten: Wees blij met je krullen, ook al doen ze niet altijd wat je wilt :Y)

    Samengevat:
    Laagjes, Pony (of ie nou schuin is of recht), haar verven (maar pas op; want het verneukt je haar en het duurt langer met krullen voordat het eruit is!), haar accessoires en heel goede verzorging!


    Loves & Rockets,
    Gloria

    [ bericht aangepast op 18 juni 2011 - 22:52 ]


    We were blessed with this curse.

    Dank voor de tips! Ik ben ook heel blij met mijn krullen (krul).
    Nu mijn ervaringen :Y)
    Met krullen kan je niet zo veel, voor zo ver ik weet..

    - Kort (kortkort dus)
    - Niet te lang, dan gaat de krul er uit, bij mij tenminste wel denk ik.
    - Laagjes of geen laagjes
    Bij mij word een pony al gauw 5 pijpenkrulletjes naast elkaar, dus dat doe ik maar niet meer, ik heb wel aan de voorkant korter haar, maar t kan nog achter m'n oren.
    Bijvoorbeeld asymmetrisch lijkt me niks, omdat 1 kant dan meer opkrult dan de andere kant.

    Ik heb anderhalf jaar geleden kort gehad, nu laat ik het groeien. Ik wil nu eens echt super lang haar, ook al weet ik dat de krullen er dan waarschijnlijk uit gaan. En dan aan de voorkant wat korter, maar geen pony!

    En ik kam mijn haar alleen tijdens het haren wassen, anders word het een grote pluizebol ;o

    xD
    Ik heb echt heel stijl haar\xD
    Maar wel leuk als je krulhaar hebt :D


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Een pony is toch juist niet heel handig met krullen. Ik heb krullend haar(geen pijpenkrullen maar meer golvend krullen maar wel heel erg) en een pony en als ik het niet stijl,of lang na het stijlen staat het weer recht overeind door de krul(ziet er echt niet uit,hij staat echt overeind gekruld dan). EN ik krijg het ook niet goed gestijld door de krul,ik heb altijd nog een plukje dat naar voren krult.
    Weet je misschien daar iets tegen?
    Wat ook help is het niet kort te knippen want dan krijg je nog meer volume,wat je vaak al heel veel heb met krullen.

    Dank je voor de tips.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Krullen in lagen? Nee bedankt. Dan gaat het bij de bovenste laag heel erg krullen en bij de onderste laag niet zo, en een pony met krullen is ook niet handig want dan gaat die vervelend krullen.

    Ik heb de beste tip van allemaal: wassen en moushe erin, of je stijlt het. :Y)


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    StJimmy schreef:
    Een pony is toch juist niet heel handig met krullen. Ik heb krullend haar(geen pijpenkrullen maar meer golvend krullen maar wel heel erg) en een pony en als ik het niet stijl,of lang na het stijlen staat het weer recht overeind door de krul(ziet er echt niet uit,hij staat echt overeind gekruld dan). EN ik krijg het ook niet goed gestijld door de krul,ik heb altijd nog een plukje dat naar voren krult.
    Weet je misschien daar iets tegen?
    Wat ook help is het niet kort te knippen want dan krijg je nog meer volume,wat je vaak al heel veel heb met krullen.

    Dank je voor de tips.


    Je stijltang iéts langer op die plaats houden en achteraf haarlak.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    StJimmy schreef:
    Een pony is toch juist niet heel handig met krullen. Ik heb krullend haar(geen pijpenkrullen maar meer golvend krullen maar wel heel erg) en een pony en als ik het niet stijl,of lang na het stijlen staat het weer recht overeind door de krul(ziet er echt niet uit,hij staat echt overeind gekruld dan). EN ik krijg het ook niet goed gestijld door de krul,ik heb altijd nog een plukje dat naar voren krult.
    Weet je misschien daar iets tegen?
    Wat ook help is het niet kort te knippen want dan krijg je nog meer volume,wat je vaak al heel veel heb met krullen.

    Dank je voor de tips.


    Ik heb pijpenkrullen (ze worden nu steeds grover, maar ja :P) en het blijft eigenlijk prima zitten, zelfs als ik het niet stijl. Bij stijlen wel opletten; dit blijft NL, dus als het ook maar iets te vochtig is of het regent, dan kun je het beter niet stijlen.
    En voor je pony, knip het langer dan je wil, zeker met krullen, want het krul aardig op ;P
    In ieder geval goede bescherming zoeken tegen het stijlen zodat je haar niet pluist, want dan schiet het indd snel overeind. John Frieda heeft hier goede spullen voor. Verder gebruik ik als ik het stijl haargel (van m'n moeder's vriend xd) en gebruik ik écht veel haarlak (ultra sterk van TAFT, blauwe bus). Na de gel ff in model kammen, maar na de haarlak niet want dan borstel je het eruit (nerd).

    Succes :Y)

    [ bericht aangepast op 19 juni 2011 - 11:54 ]


    We were blessed with this curse.

    LetsKrull schreef:
    Dank voor de tips! Ik ben ook heel blij met mijn krullen (krul).
    Nu mijn ervaringen :Y)
    Met krullen kan je niet zo veel, voor zo ver ik weet..

    - Kort (kortkort dus)
    - Niet te lang, dan gaat de krul er uit, bij mij tenminste wel denk ik.
    - Laagjes of geen laagjes
    Bij mij word een pony al gauw 5 pijpenkrulletjes naast elkaar, dus dat doe ik maar niet meer, ik heb wel aan de voorkant korter haar, maar t kan nog achter m'n oren.
    Bijvoorbeeld asymmetrisch lijkt me niks, omdat 1 kant dan meer opkrult dan de andere kant.

    Ik heb anderhalf jaar geleden kort gehad, nu laat ik het groeien. Ik wil nu eens echt super lang haar, ook al weet ik dat de krullen er dan waarschijnlijk uit gaan. En dan aan de voorkant wat korter, maar geen pony!

    En ik kam mijn haar alleen tijdens het haren wassen, anders word het een grote pluizebol ;o


    Ik kan mijn haren als het handdoekdroog is & een beetje nat, want anders pluist het indd heel erg (:
    Je haar is wel het breekbaarst als het nat is/als je het wast, het breekt dan blijkbaar heel snel (van de kapper gehoord) :3
    Verder had ik het drie/vier jaar geleden ook heel kort (afrokort :p) en dat stond heel leuk! Het duurde niet zo lang voordat het weer tot m'n schouders viel, maar langer wil het niet worden --'
    Geen dank hoor, ik doe het graag :Y)


    We were blessed with this curse.

    Oh, dank voor de tips ^^
    Ik heb ook krullen, en soms irriteert het me echt dood :'D
    Maar dat kokosvet ga ik dan ook maar eens gebruiken :3

    Ik heb ook pijpenkrullen, maar dan zwart. Zelf heb ik mijn haar nog nooit in laagjes geknipt (want dan gaat het lelijk krullen denk ik), maar ik heb ook een schuine pony die ik iedere dag stijl. (:

    Leuk van je om dit topic te maken! (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    LetsKrull schreef:
    En ik kam mijn haar alleen tijdens het haren wassen, anders word het een grote pluizebol ;o


    Bij mij ook! (':


    If we had not a soul, music would have created it.

    Jaa, kokosvet, dat zegt m'n vriendin ook altijd, ik heb zelf ook echt een grote bos krullen, en ik hed het echt bijna tot mijn kont, dus ik ga het eind van de maand tot mijn schouder knippen.

    Dankje voor je tippiees!


    The odds are néver in our favor.

    Ik laat mijn krullen ook heel erg vaak opknippen, omdat ze anders gaan zakken. Ik heb een schuine bless, die ik ook stijl.
    Ik gebruik shampoo/conditioner van Guhl. Deze gaat je rode haren een rode gloed geven. Je kan deze niet meer kopen in Kruidvat en andere winkels tegenwordig, maar je vindt ze wel in Essenza.
    Je dikke krullen vallen btw -vind ik dan- veel mooier als je ze erg laat uitdunnen en dan laat opknippen ;]


    Has no one told you she's not breathing?

    LetsKrull schreef:
    Dank voor de tips! Ik ben ook heel blij met mijn krullen (krul).
    Nu mijn ervaringen :Y)
    Met krullen kan je niet zo veel, voor zo ver ik weet..

    - Kort (kortkort dus)
    - Niet te lang, dan gaat de krul er uit, bij mij tenminste wel denk ik.
    - Laagjes of geen laagjes
    Bij mij word een pony al gauw 5 pijpenkrulletjes naast elkaar, dus dat doe ik maar niet meer, ik heb wel aan de voorkant korter haar, maar t kan nog achter m'n oren.
    Bijvoorbeeld asymmetrisch lijkt me niks, omdat 1 kant dan meer opkrult dan de andere kant.

    Ik heb anderhalf jaar geleden kort gehad, nu laat ik het groeien. Ik wil nu eens echt super lang haar, ook al weet ik dat de krullen er dan waarschijnlijk uit gaan. En dan aan de voorkant wat korter, maar geen pony!

    En ik kam mijn haar alleen tijdens het haren wassen, anders word het een grote pluizebol ;o


    You're beautiful.

    Ik heb mijn haar ook zelf geknipt, en dat doe ik nog steeds. Kappers verneuken het toch alleen maar (:


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    aaah heerlijk om van nature al krullen te hebben. Dan kun je ze tenminste afwisselen tussen stijlen en gewoon zo laten, krullen.
    Maar ik gebruik er niks voor ololol, haren zijn niet geknipt niks.

    Maar, als ik net uit de douche kom doe ik er altijd uh, ben het woord kwijt. Zo'n spul erin, dan wordt het zeg maar wat harder en gaat het niet pluizen. FU ben het woord kwijt.


    I live for the applause, you will die for it.