• Een vriendin van me gaf me deze morgen een artikeltje uit de morgen over het optreden van All Time Low op Pinkpop.


    Zondag maakte organisator Jan Smeets het publiek attent op "krengen van pilletjes": dodelijke xtc-tabletten, die in Nederlands Limburg al een tijdje in omloop zijn. Had Vadertje Pinkpop ons een dag later ook maar gewaarschuwd, voor die krengen van songs die All Time Low zou brengen! Hey, misschien was die xtc niet eens zo'n kwalijk alternatief geweest.

    Maar wat weten wij er natuurlijk van? Iedereen onder de gezegende leeftijd van zestien ging volledig door het lint bij elke noot en ieder woord van deze Amerikaanse boys. Dat hun nieuwe plaat Dirty Work goeddeels bleek te bestaan uit doorzichtige kopietjes van Fall Out Boy en Simple Plan - ook weer niet de allerbeste referenties - kon geen hond iets schelen.

    In hun bindteksten klonken de heren bovendien als ergerlijke Disney-karikatuurtjes met Tourette: met cartoonesk snerpende stemmetjes vuilbekten ze vrolijk in het rond. Moesten eraan geloven in hun stand-uproutine: andere artiesten op de affiche ("Have you seen Eliza Doolittle? I would do her"), Nederland ("this is the land of sex!") en enthousiaste fans ("Get down on your knees and tell me that you love me"). Dat we het simultaan geprogrammeerde The Gaslight Anthem moesten missen voor deze seksueel gefrustreerden: daar gaan wij dus van door de knieën.
    Bron: De Morgen


    .


    Hoewel De Morgen beweert een kwaliteitskrant te zijn, en dus objectief zou moeten recensies geven, kan ik concluderen dat dit verre van objectief is, laat staan dat het een defiftige recensie is. Ik ga niet ontkennen dat ik dit tot een zeker punt hilarisch vind, moet er toch toegegeven worden dat dit er vér over is en zelfs beledigend en grof begint te worden.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2011 - 11:39 ]

    Jammer dat ik mijn examen Cultuurwerenschappen al heb gedaan, want daar moest ik ook leren dat De Morgen een kwaliteitskrant is en nu heb ik het 'fout' ingevuld.

    Bij Tokio Hotel deed een krant dat ook ooit een keer en dat is gewoon helemaal onterecht dat ze artiesten zo gaan afkraken. Zeker als het dan in een kwaliteitskrant is.


    Let the Night embrace you

    Lekker overdreven. Ik stond vooraan en ging helemaal uit mijn dak bij All Time Low, en ik kende hen alleen maar van naam. Later thuis heb ik ze weer opgezocht (weet ik ook eindelijk wie die mysterieuze Alex Gaskarth van Quizlet nou is xD) en vond ik ze weer hartstikke leuk.

    Ik ben het er wel mee eens dat ze echt te vaak zaten te schreeuwen over seks, dat had van mij ook niet gehoeven, maar dat het slecht was? Echt niet.

    En ik ben bijna 18. (cat)


    ars moriendi

    Ik weet niet of het principe van een recensie je helemaal duidelijk is. Een recensie is geen verslag.

    Je legt voor wat je hebt gezien, gelezen, gehoord. Vertelt wat je ervan vond en dan begint je echt recensie pas. Soms een korte inhoud, maar vooral argumenten waarom je dat zo vond en ik zie hier toch verschillende argumenten.

    Ik luister geen ATL, dus ik zeg ook niet of ik het er mee eens ben of niet. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Achja, iedereen heeft zijn eigen mening toch? Er worden zo vaak zulke recensies over bands geschreven.
    Ik was erbij en vond het zeker niet slecht :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik stond vorig jaar op Lowlands vooraan bij ATL, en ben helemaal uit mijn dak gegaan. En ik ben 21 :')
    Anyway, ik vind dit ook wel ver gaan.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Scandal schreef:
    Ik weet niet of het principe van een recensie je helemaal duidelijk is. Een recensie is geen verslag.

    Je legt voor wat je hebt gezien, gelezen, gehoord. Vertelt wat je ervan vond en dan begint je echt recensie pas. Soms een korte inhoud, maar vooral argumenten waarom je dat zo vond en ik zie hier toch verschillende argumenten.

    Ik luister geen ATL, dus ik zeg ook niet of ik het er mee eens ben of niet. x]

    Ik zeg niet dat het geen recensie is, hé. :Y) Maar geef toe, het trekt niet echt op veel.

    Kanon schreef:
    Jammer dat ik mijn examen Cultuurwerenschappen al heb gedaan, want daar moest ik ook leren dat De Morgen een kwaliteitskrant is en nu heb ik het 'fout' ingevuld.

    Bij Tokio Hotel deed een krant dat ook ooit een keer en dat is gewoon helemaal onterecht dat ze artiesten zo gaan afkraken. Zeker als het dan in een kwaliteitskrant is.

    Ik heb die vraag op mijn examen Nederlands gehad (cat)

    Cellophane schreef:
    (...)
    Ik zeg niet dat het geen recensie is, hé. :Y) Maar geef toe, het trekt niet echt op veel.

    Nja, argumenten zijn argumenten ook al zijn ze slecht en negatief. x]
    Maar hij zegt op subtiele manier toch ook dat ze ongelooflijk veel aandacht trokken?

    Weet je, de recensent praat over ATL, goed of kwaad, ze zijn misschien nu wel bekender. ;)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Nja, argumenten zijn argumenten ook al zijn ze slecht en negatief. x]
    Maar hij zegt op subtiele manier toch ook dat ze ongelooflijk veel aandacht trokken?

    Weet je, de recensent praat over ATL, goed of kwaad, ze zijn misschien nu wel bekender. ;)

    Ja, maar persoonlijk vind die arugumenten niet altijd sterk genoeg hoor :-)
    Ja, dat is wel zo, daar moet ik je gelijk in geven ^^ Ocharme die mannekes, best dat ze die niet kunnen lezen :-)

    Ik ga die gast zó hard slaan als ik hem ooit tegenkom. (cat)(cat)(cat)


    Hope goes lost but never dies.

    Wat is daar mis mee?
    'k zie trouwens niet waarom zo'n negatieve recensie niet in een kwaliteitskrant mag staan.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Een recensie is gemaakt vanwege zijn subjectiviteit.
    Het is niet omdat het een kwaliteitskrant is dat het op bepaalde punten zijn mening niet mag geven. Als hij nu gaat zeggen dat het fantastisch was, dan gaan jullie content zijn, maar dan is de objectiviteit even ver te zoeken.
    Objectiviteit bestaat trouwens niet in de media.


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    Een recensie is gemaakt vanwege zijn subjectiviteit.
    Het is niet omdat het een kwaliteitskrant is dat het op bepaalde punten zijn mening niet mag geven. Als hij nu gaat zeggen dat het fantastisch was, dan gaan jullie content zijn, maar dan is de objectiviteit even ver te zoeken.
    Objectiviteit bestaat trouwens niet in de media.

    Dat laatste klopt niet. Kijk maar eens in (een waardige) krant. Daarin staat namelijk alleen wat er gebeurd is en geeft de schrijver niet zijn mening.


    ars moriendi

    DIRK schreef:
    (...)
    Dat laatste klopt niet. Kijk maar eens in (een waardige) krant. Daarin staat namelijk alleen wat er gebeurd is en geeft de schrijver niet zijn mening.
    Bijvoeglijke naamwoorden kunnen al een mening zijn ;)

    [ bericht aangepast op 15 juni 2011 - 12:56 ]


    Life is hard and then we die

    Dat het een kwaliteitskrant is laat ik even terzijde, maar niks of niemand zou iets zo hard mogen afkraken. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'