Omentherise schreef:
(...)
Als dat aanvallen zou zijn zou ik mensen hebben vermoord door met ze te praten óf meisjes zijn ontzettend lief tegen elkaar en zullen nooit aan een ander denken aangezien meningen vormen gebaseerd op wat je van iemand weet nogal agressief opgevat kan worden;).
Was dat ook aanvallen? Nee toch, ik had een smiley neergezet!
Algoed, jij had dus echt de behoefte om mij te quoten en te zeggen dat je of dom bent of er niets van hebt begrepen. Je vraagt niet om opheldering, nee je zegt het op een manier alsof het je niet kan interesseren maar toch er even wat over wil zeggen. Dit is hetzelfde als van die mensen die bij een groepsgesprek wat over een ander onderwerp gaat dan waarover ze verstand hebben zeggen dat ze dom zijn. Dat ze niet mee hoeven te praten is totaal niet relevant voor ze. Dat dom noemen noem ik zelfhaat, hoe kan ik het anders noemen? Dat is dus ook gelijk het enige wat ik weet en hoewel ik graag nog jaren met je bijklets om je goed te kennen en zo mijn mening over jou te vormen had ik net niet die tijd, waardoor de mening die ik over je vormde een mening was die bestond uit jij als een aandachttrekster die even moest zeggen dat ze zichzelf dom vindt. Dus ik zo aardig mogelijk zeggen dat dat niet het geval hoeft te zijn en tegelijk een vraag stellen over de manier waarop mensen hier hun zelfbeeld tonen.
Als je nou had gezegd dat je het niet begreep en om opheldering had gevraagd of als het je niet interesseerdt dat je dan even beter niets had kunnen zeggen, dan had ik het zo beter proberen uit te leggen of was dit zowiezo niet nodig geweest.
Je bent vast een aardige meid met goede intenties, maar je komt een beetje onzelfzeker over als je zo reageert.
laat ik het dan zo zeggen: ik begrijp jouw manier van praten gewoon niet. wat wil je nou precies duidelijk maken? volgens mij lul je nou een heel verhaal over iets en kan je dat gewoon zeggen in één zin. en weetje, dan ben ik maar gewoon een dom meisje in jouw ogen, maar jouw manier van praten is gewoon moeilijk te volgen voor mij. -leest jouw verhaal nog een keer- zelfs de eerste zin die je daar schrijft snap ik niet, wat heeft iemand vermoorden er nou mee te maken?
je vergelijkt het als een groepsgesprek, en dat snap ik niet. wat is er hetzelfde aan? ow en nu ik goed lees, blijkbaar haat ik mezelf dus omdat ik mezelf dom vind? die ene opmerking was gewoon een manier van zeggen kay? dat was half sarcastisch bedoelt. ik vind mezelf niet dom en ik haat mezelf ook niet. ik ken mezelf beter dan jij en dan moet je niet gelijk zeggen dat ik te weinig zelfvertrouwen heb. laat ik nou ook maar eerlijk zeggen dat ik het nogal raar vind dat je me blijkbaar al helemaal kent na een paar reacties. ik begreep niet wat je zei ja, en mischien had ik gewoon netjes moeten vragen: ik snap niet wat je hiermee bedoelt, kun je het nog eens uitleggen? maar dat je nu meteen conclusies gaat trekken over hoe weinig zelfvertrouwen ik heb of hoe dom ik ben vind ik nogal raar :')
edit: nog één tip: als je weer wat gaat zeggen, doe dat gelijk straight to the point en draai er niet omheen met een heel lulverhaal dat dit ''domme onzekere kind'' toch niet begrijpt. ja ik ben pissed
[ bericht aangepast op 14 juni 2011 - 23:18 ]
I'm like Coca Cola, I can open happiness too.