• Voor stage moet ik, voor morgen, een schilderopdracht op papier hebben, maar het lukt mij maar niet om een leuke opdracht te vinden. Weet iemand hier toevallig een leuke schilderopdracht? (: Het is voor een teken & schildergroep met NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) en/of een lichamelijke beperking. Het niveau is hoog, dus je hoeft er niet over in te zitten of iets te moeilijk is (: Ik heb al gezocht op schildertechnieken, -stijlen, maar ik kan niet veel vinden. Misschien heeft iemand van jullie eens een leuke opdracht gehad of weet 'ie gewoon een leuke opdracht. Alle suggesties zijn welkom (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wij waren met kubisme bezig tijdens PO?
    en daarvoor moesten we met pop-art een zelfportret maken?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Graffiti? :P

    Iets abstracts?

    Iets met de toets-techniek. (Dat zijn toch van die groffere strepen als ik het me goed herinner? ;p)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mja, ik heb zelf al zitten nadenken over Kubisme... maar ik denk toch dat dat 'm niet wordt :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat dacht u van abstraheren? :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Al gedaan x]


    "I shut my eyes in order to see.'


    ik vind dingen in de stijl van concept art heel vet. I know, het is digitaal gemaakt, maar denk dat zoiets vast wel op papier te zetten valt. En ik dacht daarbij aan iets in de richting van een fantasy stad of landschap. Dit is misschien wel wat duister, maar je kan het wel naar je eigen hand zetten. Je kan eventueel ook mensen erbij maken :]
    Als het je wat lijkt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Neem een foto mee waarin een gevoel wordt utigedrukt en schilder dit na? ;D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wij hebben vorig jaar wel eens een schilderstijl moeten nadoen. :'D Dus bijvoorbeeld cobra en dan gebruik je dikke lagen verf, acrylverf vooral en dan moet je zo zelf in die stijl iets schilderen dus voor mij )-ik had alechinsky- was het vooral kalligrafie en een soort van striptekening in de rand voorzien =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Bedankt voor jullie hulp :'D Dit is het geworden:


    Schilderopdracht ‘De ******’

    Voor de activiteit ‘Tekenen en schilderen’ heb ik een programma gemaakt dat twee lessen in beslag neemt. Het doel van dit programma is dat ze zekerder worden in hun schilderen, niet meer vasthouden een bepaalde dingen, maar op een lossere manier te werk gaan en het opzoeken van je eigen grens, maar ook de grenzen van een ander. Stap uit je comfortzone.

    Opdracht 1

    Schilderoefening: vrij schilderen.

    Materiaal: schildergerei, schilderpapier, een voorwerp om na te schilderen.

    Beschrijving:

    Elke cliënt krijgt een stuk papier om op te schilderen. In het midden wordt een voorwerp gezet, de cliënten zitten rondom het voorwerp heen, zodat iedereen het voorwerp op een andere manier ziet. Vervolgens krijgt iedereen de opdracht om het voorwerp op het papier te schilderen, zoals diegene het voorwerp ziet. Zo krijgt iedereen een ander iets op zijn papier en kan er dus niet vergeleken worden door cliënten. Na verloop van tijd wordt het voorwerp weggehaald en moeten ze het zelf invullen, het vrije schilderen. Met hun eigen fantasie moeten ze het schilderij afmaken.

    Doel: de cliënten worden gestimuleerd om hun eigen fantasie te gebruiken en ze leren om iets los te laten en vervolgens op een vrije manier verder te schilderen.

    Opdracht 2

    Schilderoefening: mijn grens, jouw grens.

    Materiaal: schildergerei, schilderpapier.

    Beschrijving:

    Aan deze opdracht wordt in tweetallen gewerkt. Iedereen krijg gezamenlijk een stuk papier en schildert iets dat bij het bijbehorende thema hoort. Na ong. 15 min kijkt iedereen naar de zijde van diegene naast zich. Vervolgens kies je bepaalde elementen uit die schildering en schilder je die op je eigen zijde, maar gebruik ook dezelfde kleuren waardoor de twee schilderijen één worden. Als volgende stap wisselt iedereen van plek met diegene naast zich en werkt verder aan de andere zijde. Je schildert in het werk van de ander en werkt beide naar harmonie toe

    Doel: het is de bedoeling dat je je eigen grens ervaart en die van anderen.


    "I shut my eyes in order to see.'