• De stelling van vandaag luidt:
    De mens is een onderdeel van een systeem

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cthulhu schreef:
    (...)

    Dat zeg je alsof het het meest simpele is wat je kunt doen, maar besef je dat niet iedereen alles op kan geven om te bereiken wat ze willen.
    Wanneer mensen iets écht willen dan kunnen ze dat altijd. Ongeacht wat ze in de weg staat. Maar wanneer er een maar, een angst, of een misschien is, dat lukt het al niet. Jezelf tegenwerken heeft daar heel veel invloed op. En ik weet dat het makkelijker gezegd is als gedaan. Maar als je iets écht wilt... dan kun je het gewoon.


    Wie du mir, so ich dir.

    Ja =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ja, van het natuurlijke systeem maar ook van het maatschappelijke systeem.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ja, van verschillende systemen inderdaad. Zo is het maatschappelijk systeem een breed begrip: we hebben een maatschappelijk systeem in Nederland, maar ook een maatschappelijk systeem van Europa.
    Dus ik ben het eens. Dit betekent natuurlijk niet dat er voor je bepaald is hoe, wie en waar je moet zijn. Dit zijn keuzes. Deels worden die bepaald door regels, deels door je omgeving en deels door jezelf.


    To live would be an awfully big adventure

    Progeny schreef:
    Als je daarmee bedoeld dat er voor je wordt bepaald wie, wat en hoe je moet zijn ben ik het er helemaal mee eens.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Als je met 'systeem' iets als het lot bedoeld, eens. Als je er iets anders mee bedoelt moet je mij dat eerst maar eens komen uitleggen. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Progeny schreef:
    Als je daarmee bedoeld dat er voor je wordt bepaald wie, wat en hoe je moet zijn ben ik het er helemaal mee eens.


    I´m nothing special.

    INDICA schreef:
    (...)
    Wanneer mensen iets écht willen dan kunnen ze dat altijd. Ongeacht wat ze in de weg staat. Maar wanneer er een maar, een angst, of een misschien is, dat lukt het al niet. Jezelf tegenwerken heeft daar heel veel invloed op. En ik weet dat het makkelijker gezegd is als gedaan. Maar als je iets écht wilt... dan kun je het gewoon.

    Dat is waar; dan verander je gewoon van cognities als er je iets in de weg staat om iets bereiken wat je wilt. Psychologie zegt dat. ^^


    Where there is a sea there are pirates...

    Ligt eraan welk systeem er bedoelt wordt hier :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ja, eens. Onderdeel van héél veel verschillende systemen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik denk eens:Y)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    INDICA schreef:
    Over het algemeen is dat wel zo ja. Al kan een mens daar heel veel verschil in maken, wat ze vaak zelf niet doorhebben. Je bent wat je wilt zijn. Zo eenvoudig is het eigenlijk nu eenmaal.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Eens, maar eigelijk is alles een deel van het systeem.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    INDICA schreef:
    Over het algemeen is dat wel zo ja. Al kan een mens daar heel veel verschil in maken, wat ze vaak zelf niet doorhebben. Je bent wat je wilt zijn. Zo eenvoudig is het eigenlijk nu eenmaal.


    Keep it simple.