Oneens. Je hebt er aanleg voor, of niet. Creativeit kun je niet leren, wel ontwikkelen. Als je niet creatief bent valt er ook maar weinig te ontwikkelen. Prima als kinderen die creatief zijn dat kiezen als keuzevak, maar in de bovenbouw zouden ze dat niet mogen verplichten. Aanbieden natuurlijk wel sowieso.
Oneens, persoonlijk vind ik die vakken heel nutteloos. Iedereen zou verplicht koken moeten hebben op school (want mijn richting heeft dat bijvoorbeeld niet) want later zul je dat pas écht nodig hebben, en niet dat suffe P.O. gedoe ...
Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]
Tranquillity schreef:
Oneens. Kinderen gaan sowieso in vroege stadia zelf beginnen tekenen, dus ze prikkelen hun eigen fantasie. Als ze daarin verder willen gaan, kunnen ze naar een tekenacademie of kunnen ze een artistieke richting kiezen. Maar ik vind niet dat ze dat in iedere richting zouden moeten geven. Je moet veel werk steken in alle werkjes dat je moet gaan maken en als je er dan nog eens niet goed in bent kun je daar veel punten op verliezen. Het is een nutteloos vak volgens mij
Tranquillity schreef:
Oneens. Kinderen gaan sowieso in vroege stadia zelf beginnen tekenen, dus ze prikkelen hun eigen fantasie. Als ze daarin verder willen gaan, kunnen ze naar een tekenacademie of kunnen ze een artistieke richting kiezen. Maar ik vind niet dat ze dat in iedere richting zouden moeten geven. Je moet veel werk steken in alle werkjes dat je moet gaan maken en als je er dan nog eens niet goed in bent kun je daar veel punten op verliezen. Het is een nutteloos vak volgens mij
Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.