• Vrijdag heb ik dan eindelijk mijn eerste sollicitatiegesprek! En nu vroeg ik me af of jullie nog handige tips hebben? Dus bij deze (A)


    You try so hard not trying to try so hard.

    Ik heb gisteren mijn sollicitatiegesprek gehad, ging erg goed. Mag morgenavond meteen proef komen draaien. Het enige waar ik tegenop zie, is het ontslag nemen, op mijn andere werk. Hahaha.
    Zoals al gezegd is, gewoon je zelf zijn. Niet stressen, gewoon rustig, relaxed daar zitten, en ook zo reageren. Zorg dat je er verzorgd uitziet, en probeer een goede indruk achter te laten. Serieus, maar toch ook grappig en aardig.

    Succes!


    Bad decisions make good stories.

    @ ILOVEMARLEEN: Ik ga solliciteren als filiaalmedewerker in een nieuwe snackbar. Ze zoeken 15 mensen en aangezien ze mij al uitnodigen, schat ik mijn kans toch wel vrij hoog in (A) Bedankt voor al je tips trouwens!


    You try so hard not trying to try so hard.

    Ok dan! Veel succes trouwens nog, dat was ik nog vergeten. (Y)

    Ik heb vorige week zaterdag de mijne gehad. Als je gewoon leuk en spontaan overkomt en laat zien dat je klantvriendelijk ben. Kom jij er gewoon doorheen. (krul)


    To infinity and beyond •

    Ok, hier ben ik echt een expert in.
    Je moet altijd heel vriendelijk blijven en ook serieus, maar niet té. Je moet je gelaatsspieren helemaal ontspannen en altijd zo'n halve glimlach hebben. Dan kom je heel erg vriendelijk en aangenaam over.
    Je moet ook niet téveel over jezelf babbelen, en ook héél aandachtig luisteren en je mag jezelf ook niet afkraken.
    Als je jezelf erg behulpzaam, vriendelijk en een harde werker vindt, dan moet je dat ook zeggen. Dat is heel belangrijk, je moet weten wat je kan.
    Je moet ook laten zien dat je de manager respecteert, omdat hij of zij boven jou staat, ouder en bekwamer is dan jij. Dat moet je laten zien. Je moet jezelf niet zien als de allerbeste en de allerslimste, omdat dat echt egocentrisch overkomt en niemand vindt dat aangenaam, vooral een manager niet.
    Hij wil iemand die naar hem luistert, hem respecteert en de klant als de koning ziet en die het niet erg vindt om hard te werken. (:
    Veel succes!

    Edit: je moet ook inderdaad jezelf zijn, je moet niets forceren. Probeer jezelf gewoon op je gemak te voelen en wees jezelf. Dan komt het vast goed. ^^
    Ik heb zaterdag zelf proefdag bij O'Neill, ben zo nerveus. D:

    [ bericht aangepast op 1 juni 2011 - 20:29 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Voor de geinteresseerden: ik ben aangenomen!


    You try so hard not trying to try so hard.

    SylviaScenic schreef:
    Voor de geinteresseerden: ik ben aangenomen!

    Wauw, wat goed voor je!
    Waar ga je werken?


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik heb er pas een gehad haha.
    Maar die van mij toen ging wel goed (:
    ik kon bij alle vragen een goed antwoord geven.
    Succes in ieder geval!

    Captain schreef:
    (...)
    Wauw, wat goed voor je!
    Waar ga je werken?


    Febo (:


    You try so hard not trying to try so hard.

    Oh fuu, ik ben te laat!
    Haha, vet dat je bent aangenomen! Gefeliciteerd! En awh, bij de febo hebben ze zulke lekkere kalfskroketjes! :9~

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 18:06 ]

    SylviaScenic schreef:
    Voor de geinteresseerden: ik ben aangenomen!
    Gefeliciteerd! Ik ben vandaag ook aangenomen :D


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Gefeliciteerd! Ik ben vandaag ook aangenomen :D

    Oeh, waar?

    @SylviaScenic Super! Kun je lekker centjes gaan verdienen :'DD


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Reticent schreef:
    (...)
    Oeh, waar?

    @SylviaScenic Super! Kun je lekker centjes gaan verdienen :'DD
    Amsterdams Kaashuis :)


    Life is hard and then we die

    Wees jezelf, trek een beetje fatsoenlijke kleding aan. Weet jezelf te presenteren, som je positieve kanten op en zeg ook waarom dat zo is. Maar, zeg ook eerlijk je negatieve kanten ;) En niet te laat komen! :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    gefeliciteerd dat je bent aangenomen (A)


    Shoganai i ne~