• De stelling van vandaag luidt:
    De beste manier om een crimineel aan te pakken, is door hem weg te stoppen/op te sluiten

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    GeerGeweer schreef:
    Ik vind dat ze criminelen harder moeten aanpakken (en als t aan mij lag stond er doodstraf op seriemoordenaars)

    JackWilshere schreef:
    Eens, gewoon opsluiten en heb daar weglaten rotten. En dan doel ik op de moordenaars/Pedo's/verkrachters. Dat zijn geen mensen en die hoef je dus ook niet op die manier te behandelen.
    Oneens, iemand die een klein vergrijp heeft gepleegd kun je beter therapie geven om herhaal te verkomen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    StJimmy schreef:
    Eens en oneens. Voor sommige is het de enigste oplossing(los van de doodstraf dan) omdat zij(psychopaten) nooit "beter" kunnen worden en er niks aan kunnen doen dat ze zo zijn. Maar voor andere zou therapie beter helpen.

    Helemaal mee eens. Al vind ik wel dat ze voor hun misdaad gestraft moeten worden. Of ze er nu iets aan kunnen doen of niet, ze zijn er wel verantwoordelijk voor.
    Denk maar aan alcoholgebruik. Als iemand zo dronken is en dan iemand vermoord, aanrijdt en het slachtoffer daaraan dood gaat of iets dergelijks, dan zou diegene ook gestraft worden. Terwijl ze gewoon niet helder in hun hoofd waren en er misschien ook wel niets aan konden doen. Maar dan nog verdienen ze straf. Ze moeten wel de consequenties kennen en leren, anders gaan ze elke keer hun daden afschuiven op hun aandoening of op het alcoholgebruik ofzo. Dat zou ook niet goed zijn.


    To live would be an awfully big adventure

    Mayfly schreef:
    Oneens, hem alleen opsluiten heeft niet zo veel nut, met hem gaan praten of hem therapie geven heeft veel meer effect.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.