Heel, veel, nieuws in dit hoofdstuk.

'Wat dan?!' Riep snow.
'Geen idee ga snel nu!' riep de uil fly.
'Ik breng de vissen wel ga jij maar ik ben kapot, veel succes.' miauwde ice en gaf een lik op haar wang. 'Doei ice.'
Ze rende en rende het bos door. Ice miauwde nog iets over het record van vis dat ze hadden gevangen tegen fly, een soort gesprek begon hij terwijl hij de vissen verzamelden. Niet echt belangrijk, dacht snow en rende het gras over terwijl het maanlicht al scheen. Ze klom de berg op. Daar! Het hol van de geneeskat Leaf, was al te zien. Voor de ingang kwam leaf al naar buiten. Ze botsten nog net niet. 'Leaf! Wat is er met Swift?!' miauwde snow.
'Rustig snow.' miauwde leaf rustig, hoe kon ze nou rustig zijn? Eén van haar beste vrienden was misschien wel in gevaar. 'Het komt goed, ik vertel je alles zo, kun jij Papaverzaden gaan halen? Ik wou het net doen maar ik moet opletten op swift, snapje?'
Papaverzaden, die waren tegen de pijn. 'Ja leaf zal ik doen.' antwoordde ze en probeerde rustig te klinken maar mislukte min of meer. Ze racede rond, Papaverzaden, papaveraden, waar moest ze die in hemels naam vinden. Om het te onthouden dacht ze de hele tijd aan de naam, als ze nou aan kwam bij leaf met wat zoek je ookalweer leek ze dom. Papaverzaden, papaverzaden, ze zocht en zocht. Papaverzaden, papaverz- Daar! De zaden lagen op het gras. Ze pakte het op en rende naar het hol 'Hier papaverza-' en toen zag ze het.
Er lagen twee kleine jonge kittens, een poes en een kater. Ze liet de zaden vallen toen ze het zag en leaf pakte het op ze legde het voor swift en ging zitten, ze krulde haar staart rond haar poten. 'Eet die maar op dan doet het minder pijn en je kunt een beetje slapen.' miauwde ze. 'Wat doe jij hier snow?'vroeg swift. 'Fly heeft het verteld.' miauwde ze als antwoord op wat swift miauwde. Grey miauwde 'Komen er geen kittens meer verder.'
'Ik denk van niet' miauwde de medicijnkat wijs.
'Grey dit is geweldig! Twee kittens, hoe zullen we ze noemen?' miauwde snow.
'Weet je wat, ik verzin een naam voor de poes en jij voor het katertje.' antwoordde grey.
'Goed idee, ik noem deze......' de poes was wit met grijze strepen en de kater was grijs-wit gevlekt.
'Moon.' miauwde ze uitendelijk.
'Mooi, en dan heet deze... Sunny.'
'Prachtige namen!' miauwde leaf. 'Jullie kunnen nu naar huis met de kittens ze hebben nu gedronken.' Grey nam het katertje en Swift de poes.
De maan was alweer hoog, of in kattentaal: Maanhoog.
Ze liepen terug, maar ze begonnen te vloeken toen het begon te regenen en uitendelijk stormen, ze kwamen aan in het hol.
'Alweer zwerfkittens? Broers of zussen van blacky?' vroeg star.
'Blacky vertelde me dat hij geen broers of zussen heeft.' Vertelde snow die alseerste binnen kwam met haar natte vacht.
'Dit zijn mijn kittens! Mijn Eigen Kittens!' miauwde Swift en ging zitten op haar nest en installeerde zich. Star keek verbaast en blij, maar toch een klein beetje jaloers maar dat gaf ze toe. Iedereen lag op zijn nest en ice sliep al diep. 'Ik wil ook kittens, ik ga het gewoon tegen rain zeggen dat...'
'Dat je verlieft op hem bent?' Maakte Swift de zin van star af en vervolgde 'Zo slim is dat niet kijk je moet eerst...'
'Nee, ik doe het op mijn eigen manier!' miauwde ze vastberaden.
'Kun je toch niet, wacht maar tot je tegenover rain staat dan heb je niets te zeggen.'
'Ik ga gewoon slapen, oke? Morgen vroeg, Mijn manier.' zuchtte ze. Iedereen viel in slaap en snow maakte nog even ice wakker. 'Ice, sorry dat ik je wakker maak maar...' begon ze. Ice opende zijn ogen 'Geeft niet, wat wou je zeggen?' antwoordde hij.
'Kijk maar naar swift en denk aan dat ze buikpijn had en naar de geneeskat zou gaan..' miauwde ze en wees met haar staart naar swift en legde haar staart twee seconden later weer bij haar neus. Ice keek op. 'Zijn die van haar?!' miauwde ice fluisterend.
'Ja.' miauwde Snow.
'Wauw! Maar ik feliciteer haar morgen nu slaapt iedereen.' fluisterde ice en ging weer slapen wat Snow ook deed.


De volgende ochtend stond snow op. Iedereen was weg, bezig ofzo. Ze merkte dat de prooistapel voller was omdat de vissen erop lagen, het was eigenlijk trouwens bijna middag. Swift lag met haar kittens. Grey kwam binnen. 'Snow, star gaat aan Rain vertellen nu! Als je het wil zien, volg me.' Miauwde hij met zijn mond waar nog een verse vis in zat die hij op de stapel legde. 'Wel gemeen, maar goed haar eigenschuld' miauwde Snow. Blacky lag ook naast Moon en Sunny trouwens, maar dat was geen probleem voor snow. Ze racede achter grey aan en ze verstopte zich samen achter een struik. Rain draaide zich om. 'Oh hoi.' miauwde hij 'Jij heet toch star?' vroeg hij. 'Dat is correct en goed.' snorde star. 'Mooie naam.' miauwde rain. Oké, het had een klein kansje te lukken maar ze kenden elkaar amper. 'Jij ook mooie naam, Rain.' miauwde Star. Rain keek haar aan met zijn blauwe ogen. 'Rain, ik moet je iets vertellen..'
begon ze. 'Nee, ik jou eerst iets, je kent die nieuwe poes in het bos toch? Suzie?' Ze slikte maar luisterde verder. Suzie was eerst een poesipoes (kat die bij mensen gewoond heeft) geweest. 'Ja, ongeveer wel.' miauwde star twijfelend maar liet het niet merken. 'Wat is daar mee?'
Rain keek haar aan. 'Ik heb haar ontmoet en ik wil, dat jij voor mij aan haar verteld dat ik......verliefd op haar ben.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen