Chapter 3 is er nu!

Avondpoot stond op van haar nest. ''Sintelvel, Zilverpoot blijft toch wel leven he?'' miauwde ze naar de poes. Waarom wou de sterrenclan dat zilverpoot ziek werd? Sintelvel miauwde ''Ik weet het niet, sorry avondpoot. Ik zal zien wat ik kan doen.'' Ze zuchtte en liep naar buiten. ''Ik ben zo terug sintelvel.'' miauwde ze met pijn. Ze ging het kamp uit en zette haar klauwen in de dichtbijzijnde boom. De zonsondergang kwam al en avondpoot wou dat voor geen goud missen. Ze klom in de dicht bij zijnde tak, ging goedzitten en keek de avond naar de zonsondergang. Toen het bijna voorbij was kreeg ze een idee. Ze sprong de boom uit maar kreeg veel pijn in haar wonden. Ze deed haar ogen daarom even dicht en daarna weer open. Ze stond op en liep naar de medicijnkatten hol. ''Sintelvel, ik heb een idee.'' miauwde ze toen ze bij de ingang stond. Sintelvel liep naar haar toe en vroeg ''Wat dan, avondpoot?'' De leerling vertelde haar idee. ''Misschien als ik wat kruiden zoek voor zilverpoot dat dat...'' maar sintelvel miauwde ''Avondpoot, ik heb genoeg kruiden. De sterrenclan moet nu kiezen. Alleen heb ik wel papaverzaad nodig alleen jij kan niet want je bent te gewond..hoezo is het eigenlijk erger geworden?'' Avondpoot keek teleurgesteld. Nu kon ze haar beste vriendin niet redden.. ''Ik ga papaverzaad zoeken gewond of niet.'' miauwde ze en liep weg voor sintelvel kon protesteren. Ze keek rond, ze had niet eens gevraagd waar ze het kon vinden. Op maanhoog kwam ze pas terug met wat zaden in haar mond. Ze kwam het hol binnen en zei ''Zijn dit ze, sintelvel?'' en legde de zaadjes neer. Zilverpoot ging naast haar nest liggen. Sintelvel knikte. ''Zilverpoot neem maar wat van die zaadjes en jij ook avondpoot. En dan moeten jullie slapen. Ik zal zorgen dat jullie niet hoeven te trainen morgen.'' ze liep weg voordat avondpoot ook maar iets kon zeggen. Ze nam een zaadje en likte het op. ''Zilverpoot...'' Zilverpoot likte ook een zaadje op en miauwde ''Avondpoot waarom ben jij hier eigenlijk? Sintelvel heeft je vast wel verteld waarom ik hier ben alleen wil ik nu niet daarover praten.'' Avondpoot knikte en miauwde ''Een leerling, van de schaduwclan viel me aan en nu ben ik hier.'' Zilverpoot miauwde ''Heb je gewonnen? Was je het donderpad over? Was hij op ons territorium? Kom op we hebben alle tijd vertel me.'' Avondpoot wou het wel vertellen maar wou eerst slapen. Ze ging liggen en miauwde ''Morgen ochtend, we hoeven toch niet te trainen en mogen vast niet het kamp uit met jou ziekte en mijn wonden. Ik beloof je, ik zal alles vertellen.'' Zilverpoot miauwde ''Goed dan..'' en ging liggen slapen. Pas toen de zon bijna opkwam was avondpoot aan het slapen. Ze kon maar niet bedenken dat zilverpoot misschien wel naar de sterrenclan ging zonder een krijger te zijn geweest.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen