Hier is dan hoofdstuk 2.


wat vinden jullie??

Avondpoot voelde een klauw over haar gezicht. Het was ondertussen hard gaan regenen. Ze liet haar klauwen zien aan de leerling en gaf hem een harde klauw in z'n buik toen ze de kans kreeg. Ze rolden over het gras tot dat de leerling en avondpoot tegen een harde boom aan knalden. Nou, eigenlijk had avondpoot het meeste pijn. De schaduwclan leerling gaf een harde bijt in haar staart. Ze zwaaide hard met haar staart en draaide zich snel om. Ze sprong zo snel mogelijk naar de leerling en klauwde hem op z'n poot. Hij sloeg met z'n poot op haar hoofd en klauwde haar hard. ''Auu'' miauwde ze. Toen werd ze boos. Ze blaaste heel hard naar de leerling en gaf hem een diepe klauw in z'n rug. Hij schrok zo dat hij wegrende en de muis achterliet. Ze had gewonnen, besefde ze met veel pijn. Ze hoopte alleen wel dat hij veilig het donderpad over kwam. Ze wou natuurlijk hem niet echt doden, alleen laten weten dat dit territorium van de donderclan is. Met bloed over haar hele vacht keek ze om zich heen. Ze liep langzaam richting het kamp, als ze het zou halen tenminste. De regen in haar vacht deed pijn, want de wonden prikte zo. Het ging iets lichter regenen. Ze schudde haar lijf heen en weer, pijnlijk, maar om het bloed en water uit haar vacht te krijgen. Ze liep verder en kwam aan, bij het kamp na een tijd. Ze had ook honger merkte ze. Ze had de muis wel meegenomen maar ze wou de krijgerscode niet breken. Haar mentor liep uit het kamp en zag haar ''Avondpoot wat is er gebeurt?'' Ze liet de muis vallen en zei ''Schaduwclan, een leerling ervan viel me aan toen ik hem zag jagen op het territorium van de donderclan. Dit moet blauwster weten. Dan kan zij het vragen op de vergadering.. maar ik moet eerst deze muis naar de clan brengen.'' ze pakte met pijn de muis op en ravenhart miauwde ''Ik doe de muis wel en vertel alles aan blauwster. Jij moet nu naar de medicijnkat sintelvel.'' Ze gooide de muis neer. Gelukkig. Ze liep het kamp binnen en gelijk richting het medicijnkatten hol. ''Sintelvel, ben je er.'' riep ze. Sintelvel kwam aan en zei ''Wat is er gebeurt?'' Ze liep naar binnen zodat de regen haar vacht niet raakte en ging op een nest zitten. ''Ik werd aangevallen door een schaduwclan leerling.'' begon ze terwijl sintelvel de juiste kruiden pakte. ''Ik heb gewonnen, hij joeg op ons territorium, maar hij komt vast niet meer terug.'' Sintelvel miauwde ''Dat is mooi, maar waarom zouden ze hier jagen? Misschien een bevel van hun leider wolfster.'' ze legde spinrag op de wonden en pakte toen papaverzaad. De spinrag prikte vreselijk, maar dat zou over gaan. ''Misschien'' zei avondpoot. ''Maar ravenhart vertelt blauwster nu alles, ze zal het vast wel vragen op de vergadering. Ga jij trouwens er heen?'' ''Waarheen? De grote vergadering? Ik weet zeker dat blauwster mij wel kiest. Maar ga jij eigenlijk mee?'' vroeg ze. ''Weet ik niet.'' miauwde avondpoot ''Maar ik weet zeker dat ik op een dag er heen ga. Met zilverpoot natuurlijk.'' Sintelvel miauwde opeens ''Ja over zilverpoot.. Ze is nu ook hier..'' ''Waarom?'' vroeg avondpoot. ''Ze heeft groenhoest.'' Wat!? Haar beste vriendin had een erge ziekte?! ''Maar daar aan heeft blauwster levens verloren!'' miauwde ze en besefde dat zilverpoot er maar één had.

Reageer (2)

  • Squirrelflight

    Haha, tjaah. Ik ga nog niet verklappen of ze dood gaat of niet :3

    1 decennium geleden
  • Cloudtail

    oh, ik vond Zilverpoot net zo Symphatiek (huil)(cat)(Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen