Sintelvuur werd wakker en zag het krijgershol weer voor zich. Ze zuchte. Weer een saaie dag. Het was bladkaal en koud, maar sneeuw wou maar niet komen. Ze liep het krijgerhol uit en zuchte. Ze pakte een muis van de prooistapel en begon het op te eten. De commandant Muishart, kwam naar haar toe rennen. ''Stop!'' miauwde muishart's stem. ''Je hebt gister al drie muizen gegeten en de clan is nog niet gevoed! Je kunt niet als poesiepoes blijven eten slapen eten!''
Sintelvuur miauwde boos terug ''Als deze clan wat beter bij me paste dan kon ik tenminste goed leven en zou ik jagen en vech-'' maar muishart onderbrak haar ''Jagen! Nu! En zorg voor de oudsten! Boeiend dat je het donderpad of iets anders misschien niet leuk vind aan deze clan maar ga nu!'' Ze zuchtte. Dit was niet haar clan. ''Ja muishart, sorry muishart.'' miauwde ze en deed haar kop laag en liep weg. Ze had honger maar muishart bewaakte de prooistapel en lette op sintelvuur. Sintelvuur ving een muis een eekhoorn en een vogel ze legde het op de prooistapel toen het zonhoog was en boog zich om een eekhoorntje te pakken. ''Wat doe je'?!'' miauwde muishart boos die naast de prooistapel stond. ''Een eekhoorn pakken om op te eten? Ik heb toch gejaagd?'' miauwde ze boos en deed haar kop weer omhoog. Muishart miauwde ''Jij luistert ook nooit hé, best geen eten voor jou vandaag, extra lang de oudsten verzorgen tot aan de nacht.'' Ze wou iets terug miauwen op te protesteren maar muishart miauwde ''NU!'' toen hij het zag. ''Ja muishart, sorry muishart.'' Ze zuchte en liep weer weg. Waarom moest de commandant haar nou weer haten omdat zij de clan haat. Ze liep het hol binnen en nachtpels zei ''Wat doe jij hier, sintelvuur.'' Ze miauwde ''Muishart mag me gewoon niet, omdat ik de clan niet goed bij me vind passen. Nu moet ik voor jullie zorgen, nou wat moet ik het eerst doen?'' Nachtpels miauwde ''Muishart wil gewoon iets goeds voor de clan en omdat je de clan niet zo mag mag hij jou gewoon niet een beetje.'' Nachtpels was een aardige oudste, altijd aardig tegen de hele clan en hij loste ook ruzie's tussen kittens vaak op. Hij miauwde ''Breng me maar een grote vogel en dan delen we hem, goed?'' Ze was al een stuk blijer toen ze dat hoorde en liep naar de prooistapel waar muishart nog steeds stond. ieder gesprek tussen muishart en haar eindigde met ''Ja muishart, sorry muishart.'' Ze miauwde ''Jij moet ook jagen hoor muishart! Niet de prooi-bewaker zijn! En stomme patrouiles regelen zodat die het voor je kunnen doen is ook niet goed!'' Muishart miauwde boos ''Nachtster heeft wel MIJ uitgekozen als commandant hoor! En wat kom jij bij de prooi stapel doen?'' de zon ging al een beetje onder ondertussen. ''Je zei me dat ik voor de oudsten moest zorgen, nou haal ik een vogel op voor nachtpels.'' miauwde ze en boog haar kop om een vogel te grijpen. ''Ohja?'' miauwde muishart alsof hij haar niet geloofde. Nachtpels kwam aan en miauwde ''Muishart, rustig nou maar. Ik heb haar verteld dat ze een vogel voor me kon halen.'' Muishart zei ''Best'' en liep weg. ''Nachtpels?'' miauwde sintelvuur terwijl ze richting het hol liepen met de vogel. ''Ja mijn jonge krijger?'' miauwde nachtpels. ''Kun jij een geheim bewaren?'' miauwde sintelvuur.

Reageer (1)

  • Cloudtail

    yay, wel goed.
    Misschien kunnen we samen een story schrijven over Warrior Cats? (yeah)(cat)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen