De proloog

Het was middernacht, na een groot gevecht met dassen en zwerfkatten en meer. Donkerster, de leider van de redclan zat de hoge steen te kijken naar de sterrenclan. Hij dacht. Sterrenclan, waarom moet dit gevecht? Krijgers zijn gewond geraakt en ook erg.. Ze hadden wel gewonnen maar toch, de medicijnkat , zachthart, sprong naast hem op de hoge steen en ging ook zitten kijken naar de sterrenclan. Donkerster miauwde ''En, heeft de sterrenclan al iets verteld? Waarom dit moest gebeuren? Vele krijgers zijn gewond..'' De medicijnkat miauwde ''Helaas niet, donkerster, maar alle gewonde katten worden beter. Ik weet het zeker.'' Donkerster zei ''Dat moet jij wel weten, jij bent tenslotte de medicijnkat.'' Oppeens zag zachthart alleen maar vuur, vuur overal. Vlammen.. het hele bos. Alles was.. in brand. Het vuur verdween oppeens en ze besefde [Een bericht van de sterrenclan! ''is er iets, zachthart?'' zei donkersters stem en keek naar zachthart. Zachthart keek donkerster aan en zei ''Ik had een bericht van de sterrenclan.'' ''Vertel.'' ''Er was een soort van overal vuur en brand, maar ook een ander bericht.'' ''Vertel me het andere bericht.'' Ze vertelde aan donkerster hoe het er ongeveer uit zag met al de vlammen vuur enzo, en dan vertelde ze de woorden die de sterrenclan haar hadden vertelt. ''Twee vlammen kunnen alleen het bos redden.'' Donkerster zei ''wat zou dat betekenenen, zachthart?''
Zachthart miauwde ''Ik weet het niet - ze draaide haar hooft terug naar de sterrenclan - Maar als de sterrenclan het heeft verteld, moet het zo zijn.''

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen