Lysanne schrok bijna toen Ella haar ineens vroeg: ‘Heb jij ook plannen voor dit weekend, Lysanne?’
      ‘Eh…’ reageerde ze onnozel, en ze probeerde zich te herpakken. ‘Nee, nog niet.’ Hoewel ze het niet bedoelde als opening dat ze haar ook konden uitnodigen voor hun plannen, hoopte ze er stiekem wel op.
      Tevergeefse hoop. ‘Genoeg opties, want het wordt mooi weer,’ zei Ella. Ze wisselde even blikken met haar vriendinnen, maar zei daarna niets meer.
      Dan niet.
      ‘Misschien ga ik dan nog wel even met een vriendin naar het park, of naar het terras,’ zei Lysanne schouderophalend.
      ‘Leuk,’ beaamde Emily, al klonk het verre van gemeend. Vrij snel daarna vervolgde het drietal hun gesprek weer.
      Lysanne pakte haar wijnglas en zakte wat onderuit. Na drie slokken liet haar maag haar weten dat het daar niet erg blij mee was. Ze zuchtte zachtjes en onhoorbaar en pakte toen haar mobiel uit haar jaszak.
      Misschien kon ze Floor appen of die ook in de buurt was. Floor was ontzettend goed in dit soort situaties. Altijd als het ongemakkelijk was, wist zij de sfeer weer te verbeteren. Ze had het al zo vaak gedaan als het even niet boterde tussen Lysanne en die meiden in haar vriendengroep - zoals fucking Ilse. Het was een gave - eentje die Lysanne zelf ook graag had gehad.
      Maar voordat ze besloten had om wel of niet haar vriendin in deze situatie te betrekken, zag ze dat ze een ander berichtje had ontvangen.
      Zijn naam stond erin als ‘Lukna’ - duidelijk het werk van dronken Lysanne - maar zijn profielfoto was onmiskenbaar die van de knappe gast die ze gisteravond gezoend had. Haar hart ging net wat sneller kloppen toen ze het appje opende.
      Hi, alweer wat bijgekomen van gisteravond? Mijn hoofd was een beetje wazig, al kan ik me het meeste nog wel herinneren. Bijvoorbeeld dat jij me jouw nummer hebt gegeven ;)
      Haar mondhoeken krulden op. Hoewel de inhoud van het berichtje helemaal niet zo spannend was, kende ze dit wel - het was een manier om een gesprek te starten. Om contact te houden. Ooit had ze dit soort berichtjes ook van Olivier gekregen, maar dat luchtige en gezellige was er allang vanaf. Als ze al appten, was dat alleen maar praktisch en to-the-point: wanneer ze elkaar zouden zien en waar.
      En ze wilde helemaal niet aan Olivier nadenken. Hij had na gisteravond niks van zich laten horen. Lukan wel.
      Even vroeg ze zich af wat Floor ervan zou zeggen als die wist dat Lukan haar een berichtje had gestuurd. Die zou het vast niet leuk vinden, maar tegelijk had ze ook uitgesproken dat ze niet op Lukan viel en dat hij haar type inderdaad niet bleek te zijn, toch?
      Dus typte ze een berichtje terug waarin ze hem vroeg hoe hij zich voelde, en drukte ze op verzenden.
      ‘Zo’n grijns kan maar één ding betekenen: jij bent met iemand aan het appen die je leuk vindt.’ Ella gaf haar een por.
      Lysanne’s wangen begonnen te gloeien. ‘Dat moet nog blijken.’
      ‘Oh?’ Plotseling zat Emily op het puntje van haar stoel. ‘Kom op, nu moet je ons wel meer vertellen, hoor.’
      ‘Em zit al vijf jaar in een relatie, dus die moet meeliften op de drama van anderen,’ zei Ella lachend. ‘Ik moet ook altijd alles vertellen - zelfs als ik een creepy berichtje krijg op Tinder.’
      Lysanne schoot in de lach. ‘Nou, ik moet er niet aan denken om al zo lang aan de ketting vast te zitten, zeg.’
      Aan Emily’s reactie te zien vond ze het niet heel leuk dat Lysanne dat zei - maar haar nieuwsgierigheid overwon, want ze zei: ‘Je weet nooit hoe het loopt. Wie is deze man in kwestie?’
      ‘Of vrouw!’ zei Merel vlug, al rolde Emily direct daarna met haar ogen.
      ‘Oké. Een jongen die ik gisteravond heb ontmoet.’ Ze vertelde over de avond, en hoe het eindigde - op de bank, bovenop Floor.
      De meiden proestten van het lachen. ‘Dat meen je niet! Oh, dat moet ongemakkelijk geweest zijn!’ zei Emily.
      ‘Ik denk dat ik te dronken was om het ongemakkelijk te vinden,’ gaf Lysanne eerlijk toe, al moest ze ook wel lachen. ‘Het was wel sneu voor Floor, hoor.’
      ‘Ach joh, die meid kent hem nauwelijks. Die zou blij voor je moeten zijn,’ vond Ella. ‘Heb je een foto van ‘m?’
      Lysanne klikte zijn profielfoto aan en liet die aan de meiden zien. Meestal vond ze dat mannen er op foto’s niet zo goed uitzagen als in het echt, maar Lukan was de uitzondering - zijn lekkere lichaam en zijn knappe kop waren duidelijk zichtbaar op de casual vakantiefoto, waarop hij een lichte korte broek droeg, een donkerblauw shirt, een zonnebril en een schattig zonnehoedje op zijn hoofd. Het deed haar goed dat de meiden zeiden hoe knap hij wel niet was en dat ze het maar getroffen had.
      Het was de ideale manier om het ijs te breken. Emily vertelde hoe zij en haar vriend elkaar hadden ontmoet, Ella besprak haar rampzalige liefdesleven en Merel bleef meerdere keren herhalen dat het veel leuker was om met vrouwen te daten en dat ze dat ook eens moesten proberen.

Reageer (4)

  • Vanparys

    Oké leuk voor Lysanne om even op terras te gaan

    maar ze zijn zo oppervlakkig aaaaah

    4 dagen geleden
    • Caverna

      Haha ja wel echt hè 😂

      4 dagen geleden
  • Elentiya

    Ik sluit me aan bij de andere twee. Ik heb het ook nog altijd niet op Lysanne 🙈

    1 week geleden
    • Caverna

      Hahaha ik zal eerlijk bekennen dat Lysanne nog veel onsympathieker bedoeld was, maar dat ze ineens een geweten bleek te hebben en daarop heb ik het plot moeten aanpassen xD

      1 week geleden
    • Elentiya

      Hahah, dit was dus het moment 'wanneer chars hun eigen leven gaan leiden' x'D

      1 week geleden
    • Caverna

      Jup :')

      1 week geleden
  • Frodo

    Oh ja, ik blijf voorlopig ook team Floor :Y)

    1 week geleden
    • Caverna

      Hahaha dat is oké

      1 week geleden
  • Dillinger

    Ik heb het nog steeds niet helemaal op Lysanne moet ik toegeven :Y)

    2 weken geleden
    • Caverna

      Haha ze kan natuurlijk je type niet zijn ;P En daarnaast heeft ze ook zeker haar flaws haha

      1 week geleden
    • Dillinger

      Dat is perfect ok. Ik hou ervan om de hoofdstukken te lezen, maar ze heeft wat goed te maken hoor c;

      1 week geleden
    • Caverna

      Haha, ik vrees dat je je dan nog wel even moet blijven ergeren woops

      1 week geleden
    • Dillinger

      Staat genoteerd :Y)

      1 week geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen