Naam: Peikka
Leeftijd: waarschijnlijk 31 of 32 of 33
Verjaardag: Dat weet hij niet
Geslacht: Man
Familie: Zijn familie is uitgeroeid.
Soort wezen: Hij is een van de laatsten van het Folletten-ras. Folletten zijn grote trol-achtige wezens, met lange, sterke armen. Ze staan bekend om hun domheid en hun kinderlijkheid. Als ze boos, verdrietig of in paniek zijn, zijn ze in staat om in hun eentje hele steden te verwoesten. Hoewel ze veel alleen zijn, hebben ze eigenlijk altijd behoefte aan gezelschap, al zijn kleine kinderen het enige gezelschap dat ze kunnen waarderen.
Een Follet eet vooral veel bladeren, mos en vissen als ze zich in de buurt van water bevinden. Ze slapen lang en zijn vooral 's nachts actief.
Folletten kunnen zich voortplanten door een lichaamsdeel af te staan. Hieruit groeit een nieuwe Follet, maar het lichaamsdeel van de oudere Follet groeit niet meer aan.
Nationaliteit: Dat weet hij niet
Karaktereigenschappen: Oer dom, verlegen, vriendelijk als hij in een goede bui is. Anders is hij levensgevaarlijk.
Hobby's: In bomen klimmen, bomen omgooien, naar de zee of de maan kijken, graven.
Overige bijzonderheden: Hij is extreem bang voor vuur en wordt daar soms heel agressief van.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen