Foto bij Dear readers,

Lieve lezers,
Al je dit nu leest, betekent dit dat je dit verhaal in elk geval interessant genoeg vond om even een kijkje te nemen. Alvast heel erg bedankt daarvoor! Ik hoop dat het je ook leuk genoeg lijkt om de rest van dit verhaal te lezen.
Ik zou eigenlijk niet zo veel in deze intro moeten zetten, omdat het stuk hierna een soort voorwoord is. Maar toch wilde ik daar even een kleine verklaring voor geven. Op de voorpagina staat namelijk: "voornamelijk geschreven in Nederlands" en dan kom ik hier opeens aan met een eerste hoofdstuk geschreven in Engels. Het zit namelijk zo dat ik mezelf op bepaalde momenten beter kan uitdrukken in Engels dan in Nederlands en het moment dat ik dit voorwoord schreef, voordat ik verder ook maar iets van dit verhaal had geschreven, was zo'n moment. Dus vandaar.
Ook heb ik voor dit verhaal twee prologen geschreven. De ene daarvan is Engels en de andere Nederlands.
Ik ben verder van plan dit verhaal gewoon in het Nederlands te gaan schrijven, ook gesprekken, omdat het voordat dit verhaal in principe niet uitmaakt waar en wanneer het zich afspeelt (maar voor het gemak zullen we maar even aannemen dat het zich ergens in Engeland afspeelt). In Dancing in the rain heb ik bijvoorbeeld wel veel gesprekken in het Engels geschreven, om het iets realistischer te maken en onderscheid te maken tussen momenten dat Jay met haar Nederlandse vrienden en familie spreek en wanneer ze praat met mensen die Engels spreken (zoals Niall). Maar dat is misschien meer voor lezers van Dancing in the rain van belang.
Hoe dan ook, de jongens van One Direction zullen allemaal in dit verhaal voorkomen, maar niet als beroemde personen, slechts als personages in mijn verhaal. Laten we hier allemaal maar gewoon doen alsof ze nog steeds de 16/17/18-jarige jongens zijn die ooit aan de onderkant van een trap begonnen, of misschien zelfs nog voordat ze daar begonnen. Wat betreft One Direction klopt in dit verhaal niet alles met de realiteit (denk aan bijvoorbeeld familie, enz.). Ik gebruik ze meer gewoon als personages in mijn verhaal.
Het in het Engels geschreven voorwoord hier onder geeft eigenlijk een soort uitleg over de inhoud van dit verhaal en de betekenis voor mij daarvan. Dit stuk, dat inmiddels ook al een soort voorwoord is geworden dus meer uitleg over het voorwoord, het schrijven, nou ja, je weet wel, wat je hier leest (:. Het Engelse voorwoord hoort eigenlijk een beetje bij het verhaal, dit hier niet.
De mensen die Dancing in the rain en Follow you until you love me hebben gelezen, zullen misschien wel merken dat er parallellen zijn tussen Macy en de hoofdpersonen uit die verhalen, maar dat is voornamelijk, omdat ik altijd iets van mezelf in mijn hoofdpersonen stop en dat bij Macy misschien nog wel meer zo zal zijn. De eventuele overeenkomsten tussen Lauren en Macy qua gezinssituatie zijn meer toeval.
Als soundtrack voor dit verhaal heb ik gekozen voor Lego House van Ed Sheeran, omdat ik de sfeer van dat liedje gewoon echt precies bij het verhaal vind passen. De tekst lijkt misschien niet overal toepasselijk, maar er zit toch wel een soort verband in, denk ik.
En even voor de duidelijkheid: dit verhaal is niet gebaseerd op Perks of being a wallflower, want ik heb dat boek nooit gelezen en ik heb de film ook nooit gezien (wat ik trouwens wel allebei graag een keertje zou willen doen ^^), maar ik heb er wel veel quotes van op internet zien staan die mij aanspraken, dus vandaar dat het kan zijn dat ik die soms gebruik.
Ik hoop heel erg dat jullie dit verhaal zullen willen lezen!

P.s. Ik heb hier een beetje zitten experimenteren met lettertypes, ik hoop dat jullie dat niet vervelend vinden. In de volgende hoofdstukken zal ik waarschijnlijk gewoon altijd het standaardlettertype gebruiken.
P.p.s. Al 16 abo's zonder dat ik ook maar iets gepost heb, wauw! Dank jullie wel!! (: En ook bedankt voor alle reacties al!

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (13)

  • Scribe

    Heel mooi!

    1 decennium geleden
  • xAniqueHoran

    This is so amazing, how do you even write these things?

    It's heaven on earth.

    I have so much respect for you and your story's!

    1 decennium geleden
  • Lightnings

    This is perfect, good job. : )

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen