Roodhart en Jachtwind vinden dat het genoeg is...
de clan verdient geen leideir zoals donkerhart.

Een rode kater kwam door de struiken, oftewel de ingang van de donderclan. Hij droeg een grijs muisje in zijn bek, die hij net op de prooistapel wilde gaan leggen tot dat zijn beste vriend aan kwam. ''Roodhart! Roodhart!'' sprak de grijs-witte kater. ''Wat is er Jachtwind?'' vroeg Roodhart.
''Sssssssst! Straks horen ze het nog!'' siste jachtwind. Ja hallo, jij bent de schreeuwende kater. Dacht Roodhart. Ze sprongen wat struiken in.
''Wat is er?'' miauwde Roodhart en legde zijn muisje even neer. ''Ik wil geen leider zoals Donkerhart! Hij is, hij is...''
''Een krijgscode overtreder?'' vroeg Roodhart. Jachtwind knikte.
''Zo net zag ik hem zomaar eten van de prooistapel pakken, twee dikke vogels en zelf opeten! En zijn nieuwe leerling Muispoot nog steeds niets geven!'' Roodhart knikte. ''Hier gaan we iets aan doen.'' miauwde hij. ''Ga jagen, ik zie je bij maanhoog, zelfde plek.'' Jachtwind knikte. ''Waarom niet nu overleggen?'' vroeg hij. ''Nu kan er ieder moment een kat langswandelen, en mee luisteren. Bovendien sprong ik de struiken in met een muis, misschien lijkt het alsof wij hem lekker voor ons zelf houden.'' ''O ja. Oké, tot maanhoog dan!''
''Tot maanhoog!'' Zijn beste vriend ging jagen en Roodhart liep naar de prooistapel en legde het muisje op de prooistapel. Hij zag Muispoot hongerig toekijken. Muispoot beefde een beetje. ''Wat is er muispoot?'' vroeg roodhart.
''Donkerhart heeft het te druk om met me te trainen.. en ik heb al heel lang voor de oudsten gezorgt.. en ik mag nog steeds niks eten.'' miauwde muispoot.
''Ik ga wel even vragen aan Donkerhart of je mee mag met trainen met mij, als je dat leuk vind.'' Muispoot knikte zodra Roodhart dat had gemiauwt. Roodhart liep naar Donkerhart zodra hij hem zag zitten. Liever praatte hij nooit met de kater, maar anders zou het niet leuk zijn voor muispoot. ''Donkerhart, ik vroeg me af of...'' begon Roodhart. Donkerhart draaide zich om. De zwarte kater leek boos en keek met zijn rode ogen naar roodhart. Roodhart ging gewoon verder. ''...ik misschien met muispoot zou mogen gaan trainen.''
''Best. maar schiet op, ik wil dat hij kan jagen voor zonlaag!'' siste hij boos. ''Of in ieder geval een mep kan geven en zichzelf verdegen, ik wil niet dat hij dood gaat, dan is alle training voor niks!!!'' Roodhart knikte. ''Ik zal hem Verdedigings technieken aanleren..''
''Laat maar! Ik wil niet dat ie jou slechte verdedigen na aapt, hij moet het doen als een commandant, geen krijger!'' zei donkerhart boos. ''doe wat je wil met hem ik ben bezig!'' en hij liep weg. Roodhart slikte, waarvoor moest de commandant nou zo onaardig zijn. ''Kom mee muispoot.''

Na de training van muispoot was muispoot een stuk blijer. Muispoot kreeg te eten, ze namen een soort patrouille langs de grenzen, en hij heeft nieuwe technieken aangeleerd. Roodhart had s'avonds in de krijgershol alles verteld aan zijn vriend over de training.
Op maanhoog zagen Roodhart en Jaagwind elkaar weer in de struiken.
''Mooi je bent er.'' miauwde Roodhart. ''laten we een plan verzinnen.''
''is goed.'' miauwde jaagwind.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen