• dat wil ik weten...
    Zag een trailer voor de film. Maar ik heb al een jaar het engelse boek liggen en weet niet of ik er in moet beginnen.

    Het gaat over een meisje dat een job als gouvernante krijgt op een afgelegen huis, Thornfield Hall. In dat huis wonen een kleine meisje, Adele, een mysterieuze man, Rochester en zijn personeel. Jane komt er algauw achter dat er iets niet pluis is met Thornfield Hall en ze probeert er achter te komen wat dat net is. Ondertussen raakt ze ook meer en meer geïntrigeerd door de mysterieuze eigenaar van Thornfield Hall, Edward Rochester.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Het is een supermooi boek, af en toe wat moeilijk vanwege de oude woordenschat, maar zeker de moeite waard. Ik heb het ook gelezen en ik kon het maar moeilijk neerleggen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Erato schreef:
    Het is een supermooi boek, af en toe wat moeilijk vanwege de oude woordenschat, maar zeker de moeite waard. Ik heb het ook gelezen en ik kon het maar moeilijk neerleggen.

    Bedoel je Engels of Nederlands want als het Nederlands al moeilijk is....

    Mayci schreef:
    (...)
    Bedoel je Engels of Nederlands want als het Nederlands al moeilijk is....

    Beiden zijn wel moeilijk,ik heb hem in het Engels en in het Nederlands gelezen. Het boek is in de 19e eeuw geschreven. Dat merk je heel goed,maar hij is goed te lezen,voor een volwassenen.
    Het is ook een heel mooi boek. Zeker op het eind,ik had echt tranen in mijn ogen.
    Haar andere boeken,en de boeken van haar zussen zijn ook leuk.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2011 - 17:15 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nee ik bedoel het Engels, ik lees geen vertaalde boeken ^^.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.