Is dit ongeveer goed? Want ik snap die nederlandse tekst niet helemaal :
De naam Brittannië werd voor het eerst gebruikt door de Romeinen, die het eiland Britannia noemden. Het voorvoegsel 'groot' wordt gebruikt om het van Bretagne te onderscheiden, dat oorspronkelijk klein Britannia genoemd werd ("Greater Britain", in het Frans: Grande Bretagne; versus "Lesser Brittany", in het Frans: Petite Bretagne). Het eerste ontstaan van de naam moet echter worden toegeschreven aan de Griekse ontdekkingsreiziger Pytheas, omstreeks 325 v.Chr.. De Keltische bewoners van het gebied beschilderden zichzelf met een groenblauwe kleurstof van de wedeplant wanneer ze ten strijde trokken. Daarom noemde hij het land in het Grieks: "prettaniké", wat betekent: "land van de beschilderde mensen". In het Latijn werd dit "Pretannia" en later "Britannia".
The Romans used the name ‘Britain’ first for the island Britannia. It was difficult to distinguish Bretagne and Britain. Britannia was originally called small Britannia. To avoid mistakes they called Britannia ‘Great Britain’.
ik heb het eem snel gedaan dus er zitten vast wel wat foutjes in
xx
p.s. ik had het hier geplaatst want ik dacht dat het hier wel bij paste en ik het hoort ook bij jouw werkstuk (:
en uhmm welke hoofdstukken moest ik nou allemaal maken voor je ?
en welke doe jij ?
Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.