• .. het beste boek dat ik in hele lange tijd gelezen heb.

    "Under the Dome" is een boek van Stephen King (1008 bladzijdes lang_O_) en vertelt het verhaal over wat er gebeurd wanneer één rustig dorpje wordt afgesneden van de rest van de wereld door een onzichtbare barrière, door de dorpsbewoners ook wel de Koepel genoemd. King laat ons zien wat er gebeurd wanneer doodgewone mensen blootgesteld worden aan een onbegrijpelijk gevaar, en wat de gevolgen zijn van de Koepel. Zowel ecologisch, als psychologisch..
    En dan is er ook nog eens macht;
    Jim Rennie is een simpele autoverkoper en werkt bij de gemeente, maar wanneer de Koepel toeslaat, ziet hij kans om de boel onder de Koepel eens flink naar zijn hand te zetten, en wie niet luisteren wil..



    My god, ik ben echt verliefd op dit boek. Dit MOET gewoon verfilmt! (banana)


    ars moriendi

    Je hebt wel kans dat het verfilmd wordt, want er zijn al zóveel boeken van King verfilmd. Meestal vond ik het boek toch wel beter hoor D: Maar nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt haha


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    Je hebt wel kans dat het verfilmd wordt, want er zijn al zóveel boeken van King verfilmd. Meestal vond ik het boek toch wel beter hoor D: Maar nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt haha

    Ja, ik ben een fan van King's boeken ;P En dit vond ik toch wel het beste boek dat ik ooit van hem gelezen heb. Echt een mega aanrader!


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)
    Ja, ik ben een fan van King's boeken ;P En dit vond ik toch wel het beste boek dat ik ooit van hem gelezen heb. Echt een mega aanrader!

    Haha, dan moet ik het eens opzoeken of ze het ergens hebben :'D En ik heb er niet zo heel veel gelezen, maar de boeken die ik gelezen heb vonnd ik erg goed haha :'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Haha, dan moet ik het eens opzoeken of ze het ergens hebben :'D En ik heb er niet zo heel veel gelezen, maar de boeken die ik gelezen heb vonnd ik erg goed haha :'D

    T'is wel echt een enorm boek x) Maar het verhaal is zodanig goed dat je er zo doorheen vliegt (nerd)


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)
    T'is wel echt een enorm boek x) Maar het verhaal is zodanig goed dat je er zo doorheen vliegt (nerd)

    Ah kijk, dat soort boeken zoek ik nou altijd, maar die kan ik nooit vinden. Ik stop altijd met lezen omdat ik er niet doorheen kom D:


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Ah kijk, dat soort boeken zoek ik nou altijd, maar die kan ik nooit vinden. Ik stop altijd met lezen omdat ik er niet doorheen kom D:

    Het is in het begin wel een beetje lastig te lezen omdat er zoveel personages zijn, maar na 2 hoofdstukken ofzo ben je gewend aan het aantal personages en maakt dat het boek juist leuk en bijzonder.
    (ik voel me hier echt zo'n reclamemaker voor dat boek (banana))


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)
    Het is in het begin wel een beetje lastig te lezen omdat er zoveel personages zijn, maar na 2 hoofdstukken ofzo ben je gewend aan het aantal personages en maakt dat het boek juist leuk en bijzonder.
    (ik voel me hier echt zo'n reclamemaker voor dat boek (banana))

    Haha Stephen King zou het vast niet erg vinden als jij meer lezers voor hem verwerft (nerd).


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Haha Stephen King zou het vast niet erg vinden als jij meer lezers voor hem verwerft (nerd).

    Niet dattie die nodig heeft, maar hé. (cop) Het gaat om het gebaar *O* :W


    ars moriendi

    Ik ga dat boek, zo facking lezen >,<


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Heb je hem in het Engels gelezen?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik hou ab-so-luut niet van lezen (dislectie) maar 't klinkt ergens toch wel interessant om te lezen. Ook voor het eerst :o


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Qlimax schreef:
    Ik hou ab-so-luut niet van lezen (dislectie) maar 't klinkt ergens toch wel interessant om te lezen. Ook voor het eerst :o

    Ja, het bijzondere onderwerp/probleem en de gevolgen die je daarbij dan bedenkt, trok mij dus ook aan =)

    @Rocket: De vertaling heet "Gevangen", maar ik las "Under the Dome"


    ars moriendi

    Hobbelpaard schreef:
    Je hebt wel kans dat het verfilmd wordt, want er zijn al zóveel boeken van King verfilmd. Meestal vond ik het boek toch wel beter hoor D: Maar nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt haha


    The greatest thing in life you`ll ever learn is just to love and be loved in return.

    Hoe ziet de kaft eruit? Klinkt stom, maar mijn moeder zegt dat we hem in de kast hebben staan maar de kast staat helemaal vol. :$


    some relationships are like glass, it's better to leave them broken then by hurting ourselves putting it back togheter.

    Het lijkt een beetje op de Gone boeken O; daar komt ook iets voor met een koepel .

    Lijkt me wel een leuk boek (;


    Me so good.